Toon posts:

Outlook 2002 vanuit een batch file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanuit een batchfile een mail wil sturen dan geeft outlook xp een window met de vraag of dat wel mag. Je moet dan dus op ja of op nee klikken:
Afbeeldingslocatie: http://alex.deras.nl/outlook.jpg

Probleem is dat de batchfile door een rule gestart wordt, dus via email vanaf een andere pc en ik kan dus niet op ja of nee klikken.

De vraag is dus: Kan ik ergens opgeven dat deze batchfile ALTIJD mag mailen via outlook zonder dat ik dat windowtje krijg?

de regel in de batchfile ziet er als volgt uit:

OUTLOOK.EXE /c IPM.Note.<formname> /a <attachment-filename>

In office 2000 werkt dit overigens perfect

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Een mogelijkheid is om een verwijzing te maken naar een ander *.txt bestand met daarin de letter Y of J voor Ja en een <ENTER>

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 08:53 schreef josoetgebrook het volgende:
Een mogelijkheid is om een verwijzing te maken naar een ander *.txt bestand met daarin de letter Y of J voor Ja en een <ENTER>
Sinds wanneer kun je met een text bestand een grafisch Ja/Nee dialoog venster beinvloeden??

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom niet een VBS script maken die je gewoon via een batch kaan aanroepen ?

Kijk gewoon hoe het loveletter virus in elkaar zit :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 22:24 schreef taco_zip het volgende:
Als ik vanuit een batchfile een mail wil sturen dan geeft outlook xp een window met de vraag of dat wel mag. Je moet dan dus op ja of op nee klikken:
[url="http://alex.deras.nl/outlook.jpg"][afbeelding][/url]

Probleem is dat de batchfile door een rule gestart wordt, dus via email vanaf een andere pc en ik kan dus niet op ja of nee klikken.

De vraag is dus: Kan ik ergens opgeven dat deze batchfile ALTIJD mag mailen via outlook zonder dat ik dat windowtje krijg?

de regel in de batchfile ziet er als volgt uit:

OUTLOOK.EXE /c IPM.Note.<formname> /a <attachment-filename>

In office 2000 werkt dit overigens perfect
Nope komt o.a. door IE6. Als je Win2000 met IE6 hebt en Office2000 dan heb je dit dus ook.

In VB kun je bijv ook het MAPI component gebruiken, maar Outlook vraagt dus altijd of deze mag verzenden.

Ik heb er nog geen antwoord voor gevonden. Misschien in je concepten map plaatsen en dan send/receive commando geven? Maaarja, je zit in een batchfile te werken.

Gaat niet lukken lijkt mij.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je kan ook gewoon een klein (DOS) SMTP servertje gebruiken en die aanroepen met een commandline... maar daar is die form functie natuurlijk niet echt aanwezig ;)
Geen oplossing dus neem ik aan?

edit:

We zijn btw een beetje op een oud topic aan het reageren met z'n alllen..

How monday morning!

Wees consequent, maar niet altijd

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Kan je niet een scriptje maken dat telnet naar de SMTP en op die manier een mail verzend? Dan heb je Outlook met zijn beveiligingsinstellingen al vermeden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is VBScript het antwoord - die laat je wachten tot het dialoogvenster naar voren komt, en dan laat je het op Yes/Ja drukken.

En een eigen mailclient maken werkt ook ja - al is dat wat lastiger als je attachments wilt meesturen, dan moet je zelf met uuencode aan de gang gaan.

En het is inderdaad een wat oud topic :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1