Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:52
Ik moest vanmorgen mijn iemand op eindhoven airport afzetten om 6:00.

En ben vervolgens naar de Kampina gegaan.

Het was om 6:30 mistig en ik kwam al snel een horde koeien tegen.
Het was de hele tijd mistig met een beetje zonopkomst kleuren in de verte.
Toen de zon omhoog kwam werd de lucht goud en binnen half uur was de mist voor 90% weg en stond ik ineens in de volle zon in de kampina.

Nu heb ik dat een beetje vast proberen te leggen, maar ik had geen statief bij... en ik heb niet zo veel ervaring met landschapsfotografie. Tips om het beter te doen met huidige gear(DMC-G3 14-140 en 100-300 objectief) zijn welkom.
Ik kwam trouwens nog een fotograaf tegen die ik niet gesproken heb, misschien dat die hier ook komt? Ben wel benieuwd!!
1

P1060723-Edit.jpg by Marijn_, on Flickr
2

P1060794.jpg by Marijn_, on Flickr
3

P1060818.jpg by Marijn_, on Flickr
4

P1060827.jpg by Marijn_, on Flickr
5

P1060853.jpg by Marijn_, on Flickr

Haas_nl wijzigde deze reactie 10-03-2014 21:05 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:45

Polariteit

Testende fotografeur

Mazzelaar, je hebt meer mist dan ik vanmorgen in de Alblasserwaard ;)

Kan je je foto's misschien nog even nummeren?

#1 - Deze vind ik een beetje aan de donkere kant. Ook het grote aandeel zwart in de onderste helft vind ik zonde. Ik denk dat de foto beter was geweest als de onderkant de helft kleiner was geweest en de lucht wat lichter.

#2 - Mooie reflecties en erg sfeervol. Zonde alleen van de afgesneden boom. Die zou ik meer naar rechts hebben geplaatst.

#3 - Ook deze vind ik wel prima, alleen ook hier weer een afgesneden boom. Zonde!

#4 - De meest sfeervolle imo. De gans had van mij iets meer naar voren gemogen. Kon je niet effe aan hem vragen of ie wat dichterbij kwam liggen? :P Ik ben benieuwd hoe de foto eruitziet als je nog wat van de bovenkant af zou croppen, zodat hij gelijk is met de reflecties aan de onderkant?

#5 - Mooie kleuren, verder vind ik hem niet zo speciaal. Vind hem de minste.

Overall heb je mooie sfeer door de mist en gave weerspiegelingen; maar qua compo kan het nog wel wat beter. Probeer ook wat te letten op de framing...

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09-11 17:01
Mooie serie! Prachtig licht en sfeertje!

Nummer één vind ik erg mooi door zijn eenvoud. Inderdaad kun je deze nog wel wat lichter maken.
De vierde is ook heel mooi!

Panasonic FZ2000 - Volg me op Instagram: https://www.instagram.com/leendert_v/

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-11 10:14
Mooie sfeervolle en goed verzorgde platen. Zo heb ik de Kampina nog nooit mogen aanschouwen. Er zijn wat punten die Marcel al heeft aangestipt (waaraan ik wil toevoegen dat de schaduwpartijen in foto 5 wat zijn dichtgelopen), maar verder een mooie serie met #4 als hoogtepunt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Gave serie, ik vind de eerste en de laatste foto de mooiste uit het geheel.

Als 'kritiek' zit ik even te denken dat je wel een soort grijze waas/korrel ziet dat is natuurlijk een deel de mist en deels de waarschijnlijke hogere iso. Maar kun je dat niet iets meer gladstrijken, of zou dan de sfeer niet goed doen? :)

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:52
Ik snap nu waarom ik op internet veel hoor en lees dat een optische viewfinder veel beter is. Want ik heb wel wat gemist tijdens het fotograferen, ik zag dat ook op de fotos op de pc.
Die ruis komt door de hoge iso waardes en het feit dat ik geen statief bij had en alles met stabilisatie geschoten heb daarnaast was het ook mistig. Wat ook niet echt meehelpt :P
Ik voeg er nog paar bij die mij niet echt opvielen meteen.

6. Hartelijke welkom van een koe op de kampina. (ze rende trouwens hard weg als ik dichter als dit in de buurt kwam dus echt betere foto's als deze had ik niet van koeien

P1060615.jpg by Marijn_, on Flickr
7.Was iets teveel mist denk ik want ik krijg er niet veel meer uit dan dit.

P1060837.jpg by Marijn_, on Flickr
8. Bijna hetzelfde als nr 3. (welke is beter 3 of deze?)

P1060821.jpg by Marijn_, on Flickr
Op flickr staat trouwens nog paar vogel foto's http://flic.kr/s/aHsjUcHXSa
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True