Nieuwsgroep server Ziggo onbruikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wilde vandaag wat spelen met nieuwsgroepen en installeerde sabnzb op mijn synology nas. Ik heb een ziggo abo dus dacht de nieuwsgroepserver van ziggo te gebruiken. Maar alle nzb's die ik binnenhaal werken niet, allemaal te weinig repairblocks...

Kan ik echt Ziggo niet gebruiken of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De retentie van ziggo is niet al te best. Probeer eens iets te downloaden wat er een dag op staat.

Als je bestanden wilt downloaden die ouder zijn kun je het beste een betaalde usenet provider nemen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik de Ziggo usenet server enkel als additionele server naast mijn betaalde usenet provider. Soms komt er wat vanaf zoals al eerder gezegd, spul dat er net pas op staat. Vaak ook gewoon niet.

Ziggo usenet server is wat retentie betreft echt een drama, hooguit een paar dagen en dan nog niet eens volledig compleet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok onbruikbaar dus, ik blijf wel bij torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Sunnyusenet is een goede goedkope usenet provider met een retentie van 900 dagen.
http://www.sunnyusenet.com/pakketten

Persoonlijk gebruik ik Astraweb, een stuk duurder maar wel 2031 dagen retentie :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tiwazz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:06:
Sunnyusenet is een goede goedkope usenet provider met een retentie van 900 dagen.
http://www.sunnyusenet.com/pakketten

Persoonlijk gebruik ik Astraweb, een stuk duurder maar wel 2031 dagen retentie :).
wat is het voordeel van nieuwsgroepen tov torrents? beetje offtopic. Met torrents kan ik vrijwel alles vinden en het gaat best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 15:57

EnnaN

Toys in the attic

centrale server, snelheid / systeem niet afhankelijk van het uploaden van alle peers, gevolg is dus dat je zonder je schuldig te voelen (en het systeem te slopen) kan downloaden zonder dat je upload -> legaal dus.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Als ik iets download met nieuwsgroepen download ik van het begin tot het eind 7,4MB per seconde, het maximale van mijn verbinding. Er staat naar mijn idee minder rommel op en je upload niets.

De meeste usenet providers bieden een gratis week gebruik aan, dus je zou het kunnen proberen :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tiwazz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:44:
Als ik iets download met nieuwsgroepen download ik van het begin tot het eind 7,4MB per seconde, het maximale van mijn verbinding. Er staat naar mijn idee minder rommel op en je upload niets.

De meeste usenet providers bieden een gratis week gebruik aan, dus je zou het kunnen proberen :).
uitproberen is mss wel een goed idee. mijn ervaringen met newsgroupen zijn nu slecht, maar komt door ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien overwegen om een klein abbo te nemen bij een externe partij?

je hebt ze te kust en te keur..... ik draai momenteel met Sunny erg snel en 99,9% uptime

gemiddeld draai ik met een dikke 11mb Per/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer voor de grap maar eens GRATIS een week of 1½ de newsservers van TweakDSL :P

http://www.tweak.nl/consument/usenet/over_tweaknews.html

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn een heleboel verschillende usenet providers en de meesten bieden wel een gratis probeer abonnementje aan. De een van een maand, de ander een week, noem het maar op.
Volgens mij is op het moment SunnyUsenet de interessantste, voor meer info zie Newsservers met binaries [Deel 12]. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
CptChaos schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:10:
Er zijn een heleboel verschillende usenet providers en de meesten bieden wel een gratis probeer abonnementje aan. De een van een maand, de ander een week, noem het maar op.
Volgens mij is op het moment SunnyUsenet de interessantste, voor meer info zie Newsservers met binaries [Deel 12]. :)
Net topic doorgelezen maar lees enorm veel over takedowns... Lijkt me niet echt relaxt en retentietijd van 900 dagen heb je niks aan dan? Hoe werkt dat in praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tennisbal schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:17:
Lijkt me niet echt relaxt en retentietijd van 900 dagen heb je niks aan dan?
Waarom? Torrents gebruik je toch ook voor meerdere zaken denk ik?
Hoe werkt dat in praktijk?
Hetzelfde als met Torrent, alleen een ander protocol. Het enige verschil is dus het programma waarmee je download en het (type) bestand wat je binnenhaalt om de download te beginnen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, de retentie van Ziggo als news provider is niet best, dat is een bekend feit. Dat had je ook kunnen vragen in het Newsservers met binaries [Deel 12] topic.

Het verschikl tussen news servers en torrent kan de topicstarter zelf wel vinden denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.