Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wanneer deze APU beschikbaar is? Er zijn al verschillende reviews van deze APU op Kaveri architectuur verschenen, maar nergens is de beschikbaarheid bekend.

Ik zoek namelijk een leuke processor voor computer waarop bijna alleen internet op wordt gedraaid. Ik zat de denken aan de APU A8 6600K, maar Kaveri heeft doo HSA in de toekomst misschien meer potentie doordat de GPGPU toepassingen? Ook is het energieverbruik een stuk beter dan de vorige generatie.

http://www.anandtech.com/...-review-a8-7600-a10-7850k
http://www.guru3d.com/art...a8_7600_apu_review,1.html

Verwijderd

Als je alleen internet draait kun je gewoon deze nemen: pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed Alles boven de 50 euro is sowieso veel te duur voor enkel op internet surfen en Office taken uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Deze computer moet wel minimaal vier jaar meegaan en (het is voor mijn ouders) verwacht dat het wel misschien zes jaar wordt. Daarom besteed ik liever wat extra geld in de processor. En omdat er een degelijke GPU in de Kaveri zit, is het wel toekomst bestendig voor alle leuke toepassingen.

Het gaat een computer worden van zo'n 450 euro. Processor wordt het duurste onderdeel, rest gaat niet zoveel kosten. Ja, ik doe er nog een SSD in.

Verwijderd

Om je even een idee te geven. Bij Passmark is dit de vergelijking. Die laatste twee zijn mobiele i3's. De M versie de normale die je nu vindt in laptops en de U versie die je vindt in goedkope ultrabooks en de NUC.
G1820: 2706
G3420: 3431
4000M: 3429
4010U: 2497

Voor simpele taken is die Celeron G1820 en ook die G3420 snel genoeg. Wil je wat meer kracht dan moet je gewoon die pricewatch: Intel Pentium G3420 Boxed nemen die ook voor een leuk bedrag kan worden aangeschaft.

Volgens mij weet niemand trouwens wanneer die AMD in Nederland te koop is. Hij staat al een tijdje op binnenkort leverbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 14:12 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Als er alleen maar simpele taken mee worden gedaan zoals internetten, dan is zelfs een Pentium 4 nog voldoende. Dus die Celeron gaat met gemak nog heel wat jaren mee voor internetten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

NitroX infinity schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:31:
Als er alleen maar simpele taken mee worden gedaan zoals internetten, dan is zelfs een Pentium 4 nog voldoende. Dus die Celeron gaat met gemak nog heel wat jaren mee voor internetten.
Onzin. Simpele taken kunnen best nog wat cpu-kracht vragen: Flash / HTML5 applicaties? Youtube in HD? Misschien Netflix of Uitzending gemist?

Voor de echte budget oplossing zou ik voor die G1820 gaan. Heb die zelf in mijn NAS zitten en bevalt super! Zelfs XBMC draait er prima op.

Als je wat meer te besteden hebt dan zou ik gaan voor een AMD APU:
http://tweakers.net/categ...FFAZz_Ndf2gKgr9MXIpK8QYLw

In mijn HTPC heb ik een A8-3870K zitten. Dit is een wat "oudere" APU op 3.0Ghz. Echt 0 klachten over deze setup.
Stil, relatief koel, quad core en genoeg grafische kracht om er ook nog eens een spel op te spelen. Denk hierbij aan bijv. Saints Row IV op low/medium.
Oh, en wat een APU bijv. wel kan ten opzichte van die Celeron is het afspelen van 3D content ;)

Die 6600K zal prima zijn :)

www.ping-win.nl

Pagina: 1