ONKYO TX-NR808 gaat niet aan met versterkerprints aangeslote

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Ik heb het volgende probleem:

Voor 40 euro een TX-NR808 gekocht welke niet meer aan ging.. Standby lichtje ging wel aan maar hij wilde niet doorstarten.

Nu heb ik het voedingskabeltje ontkoppeld welke naar het versterkergedeelte loopt. Alles werkt nu , zelfs internetradio. Ik heb een QUAD 303 als eindversterker aangesloten op de pre-out front.

Nu zou ik graag het versterker gedeelte repareren, om het apparaat helemaal in orde te brengen.

Waar zou je op moeten letten bij het versterkergedeelte, het bestaat uit verschillende boards zoals op de foto te zien.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.avsforum.com/3/32/32b14bc4_vbattach180170.jpeg

Ik zat te denken alle boards los te koppelen en langzaam aan aan te sluiten tot ik erachter kom welke kortsluiting geeft, is dat een goede manier ?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

juiste gedachte.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
gewoon oldscool debuggen :P goeie gedachte idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:14
Eerste gok: Eindtrap kapot. Meet de transistoren aan het koelvlak eens door.

Anders idd een voor een controleren en dan steeds dieper gaan kijken. Hoeveel ervaring heb je met electronica? Heb je een multimeter/scoop/ andere manieren om te debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
heb al heel wat uitelkaar gehaald maar niet alles komt weer netjes terug inelkaar.. :-) heb wel een multimeter maar geen scope. hoe meet je die transistoren door?

Vandaag alle versterker/driver kaartjes eruitgehaald, getest of de onkyo het zonder kaartjes wel deed. niet dus.. toen wat connectors schoongemaakt (corrosie tussen de aansluiting van de transistoren) en hij ging weer normaal aan..

langzaamaan alle kaartjes weer teruggezet en per kaartje aan/uit gedaan om te kijken of hij wel doorstartte .. en dat ging allemaal goed.

Dus nu werkt hij weer zoals vanochtend.. maar dan met de powercable op het versterkergedeelte wat me hoop geefde.

Het gekke is dat hij nu nog steeds geen geluid geeft op welke speakeraansluiting dan ook.. wel via pre-out naar de quad-303 eindversterker.

Wat onderzoek op google vertelde me dat het hdmi-board problemen kan geven.. Bekend probleem bij onkyos of WONKY ONKY ;-) waardoor je geen geluid hebt.

Ik heb mijn airport via opt-1 aangesloten op de onkyo, en met de speakers op de quad-303 heb ik dus wel prima geluid, maar direct op de terminals van de onkyo niet.

kan dit dan toch het hdmi board zijn of is echt de eintrap verrot? ( hoop een beetje op hdmi-board want die is makkelijk te fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt dat je mute lijn word hoog gehouden richting de eind trappen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
euh.. en nu? mutelijn doorknippen? ik zou niet weten wat een mutelijn is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Google eens op troubleshoot npn of pnp, moet je wel eerst weten wat voor torren het zijn natuurlijk. Anders staat er een leuk hoofdstuk in het boek electronic devices van floyd over het troubleshooten van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ben het met flake eens, heb je trouwens de service manual al doorgenomen? Zo nee begin daar al mee lekker veel schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Bedankt voor de reacties.. het gaat me allemaal boven de pet. Een schema kan ik niet lezen. Wat soldeerpuntjes nalopen lukt me nog wel..

Heeft het zin om deze receiver weg te brengen naar een reparateur, gezien het feit dat alleen de versterker het laat afweten. Of komt dat zowiezo op een dure reparatie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hangt er vanaf door wie je het laat doen en wat er kapot is. Als jouw vermoeden juist is (een paar torren kapot) zal t wel onder de 100 euro blijven als die een redelijk uurloon rekent. Ik kan alleen niet de waarde van die versterker inschatten om te bepalen of ie t waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb eventueel interesse om hem te repareren of as-is over te nemen van je :)
Pagina: 1