Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik heb Icaros Light op mijn desktop geïnstalleerd. http://icarosdesktop.org/
Nu krijg ik het internet niet werkend, ik weet niet precies welke internetkaart ik heb, want dat moet je selecteren, maar ik heb ze allemaal geprobeerd, en als ik dan naar de browser ga, krijg ik de error could not resolve hostname.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een terminal kan openen, kan je met lspci zien wat je in je systeem hebt. Dan kan je zoiets als dit eruit krijgen:
05:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller (rev 06)
Als je meldingen krijgt over hostnames resolven betekend dat dat je geen (werkende) DNS servers ingesteld hebt staan. Die worden in /etc/resolv.conf opgegeven. Kijk ook gelijk even met ifconfig -a welke interfaces het systeem heeft voor je en welke configuratie eraan hangt. Het is prima mogelijk dat alles hoort te werken, maar je geen DHCP adres hebt opgevraagd en daardoor je hele netwerk niet werkt.

Check dus ook even de documentatie van Icaros mbt netwerk. Ik keek even snel en ze lijken een aantal dingen toch anders te doen dan de grote jongens.

Commandline FTW | Tweakt met mate