Breadboard en benodigdheden voor Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:
  • 1.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11-2024
Vroeger had ik als puber een electronica-doos waarmee ik eigen schakelingen maakte. Dat was natuurlijk super leuk en dat wil ik nu graag weer gaan doen i.c.m. de Raspberry Pi.

Om me op weg te helpen heb ik dit boek gevonden en ik zag op Amazon een 'Ultimate Starter Kit'. Maar van deze kit ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in het breadboard, jumper cables, ribbon cable en GPIO to breadboard interface board. De rest kan ik ook bij een lokale elektronica-boer halen.

Nu is mijn vraag: Waar kan ik deze benodigdheden (in Nederland) vinden? Bij RS Components (waar ze normaal wel alles in huis hebben) kom ik nu niets tegen. Wie helpt me op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Begin eens op http://www.samenkopen.net/action/827068. En google uiteraard...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 19:17
bitsandparts.eu is ook een goede site, of probeer gewoon via Ebay het te vinden. Scheelt aardig wat in de prijs, je moet er alleen wat langer op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of gewoon je lokale elektronicaboer. Breadboard moeten ze allemaal wel hebben, ik weet niet hoeveel er die breadboard kabeltjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbewoner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11-2024
Hartstikke bedankt voor alle linkjes! Daar kan ik zeker wel wat op vinden. Zo'n breadboard zullen ze bij de lokale electronicaboer ook hebben ja, maar kun je alle types gebruiken i.c.m. met de Pi? M.a.w.: de GPIO => Breadboard-kabel past op ieder breadboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Ik weet niet precies welke kabel je bedoelt maar behalve de afmetingen in lengte en breedte is zover ik weet iedere breadboard gelijk kwa contactspacies.
Ik heb tenminste nog nooit een breadboard tegengekomen waarop een ic bijv. niet past
smd misschien maar die gebruik ik toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Ben wel even benieuwd wat jullie gebruiken voor breadboard, heb daar zelf afgelopen jaren weinig ervaring mee. Zit zelf te denken aan zoiets, of zijn er betere keuzes?

http://www.ebay.nl/itm/T-...ain_3&hash=item2c993d67f3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huisbewoner schreef op zondag 9 maart 2014 @ 10:53:
Vroeger had ik als puber een electronica-doos waarmee ik eigen schakelingen maakte. Dat was natuurlijk super leuk en dat wil ik nu graag weer gaan doen i.c.m. de Raspberry Pi.

Om me op weg te helpen heb ik dit boek gevonden en ik zag op Amazon een 'Ultimate Starter Kit'. Maar van deze kit ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in het breadboard, jumper cables, ribbon cable en GPIO to breadboard interface board. De rest kan ik ook bij een lokale elektronica-boer halen.

Nu is mijn vraag: Waar kan ik deze benodigdheden (in Nederland) vinden? Bij RS Components (waar ze normaal wel alles in huis hebben) kom ik nu niets tegen. Wie helpt me op weg?
Spam weg

[ Voor 15% gewijzigd door SA007 op 22-07-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen antwoord op je vraag maar heb je ook naar arduino gekeken? Stuk goedkoper (fijn als er wat stuk gaat of er vier 'op vooraad' te hebben) en ontzettend veel voorbeeld code en tutorials voor te vinden op het internet. Denk meer dan voor de raspberry zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:37
@Verwijderd @Verwijderd .. guys.. dit topic is al meer dan 4 jaar oud.
This topic is more than 4 years old..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:00:
@Verwijderd @Verwijderd .. guys.. dit topic is al meer dan 4 jaar oud.
This topic is more than 4 years old..
Ah! Vandaar dat dat boek alleen 2e hands te koop is :+

Ik volg alleen via recente berichten :)

En dat bericht van Nik lijk verdacht op spam. Link gaat naar een pagina met enkel Amazon referal linkjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
En dicht, dit gaat nergens over :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.