Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19
Hallo allemaal,

op mijn HTC One heb ik 2 kleine krasjes die te zien zijn op mijn scherm (als er een wit achtergrond is dat je dan de krasjes ziet)

Bestaat er iets om ze te verbergen/verwijderen zonder dat de schermkwaliteit achteruit gaat?

Nu maak ik gebruik van een anti-glare screen protector die de krasjes goed verbergt, maar de kwaliteit van het scherm gaat wel achteruit (beetje blurry, donkerder scherm etc)

Op internet zie ik dingen zoals: blanke nagellak, een banaan(?), displex (geen goede ervaringen mee) en nog andere dingen

[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 09-03-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Displex werkt erg goed op kunststof. Op (gorilla-) glas zal dit minder goed werken.
Tandpasta werd vroeger wel genoemd voor glas polijsten.

Ik twijfel of er veel is wat je kan doen tegen krasjes in glas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:25
De krasjes blijf je altijd zien als gevolg van lichtbreking (Wikipedia: Lichtbreking)

Hieraan kun je dus weinig doen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dragoncry schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:43:
De krasjes blijf je altijd zien als gevolg van lichtbreking (Wikipedia: Lichtbreking)

Hieraan kun je dus weinig doen, helaas.
Toch is glas te polijsten.. Wordt in uitzonderlijke gevallen gedaan voor Old-Timers om het originele glas te behouden. Volgens mij is het wel kostbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38

TommieW

Numa numa.

Gadgeteer schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Toch is glas te polijsten.. Wordt in uitzonderlijke gevallen gedaan voor Old-Timers om het originele glas te behouden. Volgens mij is het wel kostbaar..
Bij polijsten - correct me if I'm wrong - wordt er een hele kleine laag van het materiaal af gehaald, zodat het weer egaal is.
Gorilla Glass, het glas van onder anderen de HTC One, bestaat uit meerdere lagen. Het is dan ook niet echt aan te raden om Gorilla Glass te polijsten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22
Ik heb wel eens een Galaxy S1 (ook Gorilla Glass geloof ik?) gehad met aardig wat krasjes (ook aantal diepe krassen).

Met het glas polijst middel Ceriumoxide (+ water) heb ik het voor elkaar gekregen om de krassen weg te krijgen, maar het was wel veel werk voordat je het resultaat zag (veel boenen, ook nog een Dremel gebruikt voor de diepere krassen :P)

Nadeel was wel dat de (gladde) toplaag van het scherm er af was, dit zorgde voor enige stroefheid in het gebruik van het touchscreen. Heb toen maar een goede screenprotector op het scherm gezet en had geen last meer van die stroefheid. Het eindresultaat zag er (in mijn ogen) netjes uit, geen hinderlijke krassen meer te zien :)

Ik weet niet of ik je deze methode kan aanraden, dat zal je zelf moeten bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
TommieW schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:20:
[...]

Bij polijsten - correct me if I'm wrong - wordt er een hele kleine laag van het materiaal af gehaald, zodat het weer egaal is.
Gorilla Glass, het glas van onder anderen de HTC One, bestaat uit meerdere lagen. Het is dan ook niet echt aan te raden om Gorilla Glass te polijsten.
Ik zeg ook echt niet dat ik het iemand aanraadt.
Het is mogelijk en verder ga ik niet ;)
Pagina: 1