Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50
mensen, ik wil een kleine laptop of tablet die ik makkelijk kan vervoeren. ik heb hem nodig voor school, en onderweg. thuis wil ik dan ook af van mijn computer en dus alleen deze laptop of tablet gebruiken. ik heb hem nodig voor films kijken, af en toe verslagje schrijven en surfen.

ik kan hem ergens kopen waar ik alleen KAN en GA kiezen tussen de volgende modellen: er zijn daar een paar die ik leuk vind, zoals de:

-asus t100
-iPad oudere modellen
-samsung Galaxy Tab 3 P5210 10.1
-samsung chromebook XE303C12-A01BE/11.6" HD LED
-en verschillende soorten van lenovo en toshiba, o.a mini laptops

hij moet dus klein zijn (minimaal 10inch en max 13inch) en ten waarde van max €400 . bij een asus t100 krijg je er een toetsenbord al bij, die ik wel nodig heb, maar bij een ipad of samsung tab moet je weer een toetsenbord kopen. wat adviseren jullie?

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Als het ook als complete vervanger van een computer moet dienen zou ik een kleine laptop nemen,

onder de 400euro een van deze 3:

http://tweakers.net/price...;359565;357548/categorie/

[ Voor 39% gewijzigd door 123RR op 09-03-2014 10:00 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

SambalBij

We're all MAD here

Denk dat je eerst moet besluiten welk OS je wilt op zo'n apparaat.
Voor af en toe een verslagje schrijven lijkt de Asus mij het handigste. Komt met toetsenbord en MS Office. Ook kun je daar gewoon elke standaard Windows applicatie op draaien (Want normale Windows 8/8.1)

iOS of Android is leuk, maar beperkt. Chromebook lijkt me onderweg erg onhandig, want je zit voor alles vast aan een internetverbinding omdat je alles online doet en opslaat.

[ Voor 24% gewijzigd door SambalBij op 09-03-2014 09:44 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

SambalBij schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:43:
Denk dat je eerst moet besluiten welk OS je wilt op zo'n apparaat.
Voor af en toe een verslagje schrijven lijkt de Asus mij het handigste. Komt met toetsenbord en MS Office. Ook kun je daar gewoon elke standaard Windows applicatie op draaien (Want normale Windows 8/8.1)

iOS of Android is leuk, maar beperkt. Chromebook lijkt me onderweg erg onhandig, want je zit voor alles vast aan een internetverbinding omdat je alles online doet en opslaat.
Onder een steen gelegen?
Je kan al sinds lang geleden alles offline doen.

• mennoza
123RR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:43:
Als het ook als complete vervanger van een computer moet dienen zou ik een kleine laptop nemen,

onder de 400euro een van deze 3:

http://tweakers.net/price...;359565;357548/categorie/
de kleine Toshiba Satellite NB10T ziet er idd wel leuk uit. mocht ik een kleine laptop nemen, welke merk adviseren jullie dan voor mijn budget?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zou juist niet voor een laptop gaan, maar voor een tablet (in jouw lijstje die asus). Surfen op de bank of een filmpje kijken gaat prettiger op een tablet dan op een laptop.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mennoza
ja dat lijkt mij eigenlijk ook. maar de asus voelt zo nep! ik heb hem laatst onder handen genomen in de winkel, en het ziet er kwalitatief niet goed aan. buitenkant is volgens mij van plastic. ik weet het nog niet

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Je geeft aan dat je van je computer af wil. Een tablet is geen volwaardige vervanger daarvoor.

Bij een kleine laptop hebben de merken Asus en Toshiba mijn voorkeur, daarom heb ik ook bovenstaande modellen geselecteerd. Andere merken zullen ook wel vergelijkbare modellen hebben.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

123RR schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:38:
Je geeft aan dat je van je computer af wil. Een tablet is geen volwaardige vervanger daarvoor.

Bij een kleine laptop hebben de merken Asus en Toshiba mijn voorkeur, daarom heb ik ook bovenstaande modellen geselecteerd. Andere merken zullen ook wel vergelijkbare modellen hebben.
Dat hangt ervan af wat je doet met je PC. Ik zou mijn PC niet kunnen vervangen door een tablet of laptop. Maar als ik alleen maar wat filmpjes (lees: netflix) ermee zou willen kijken, wat zou browsen en wat tekstverwerking, dan zou ik een convertable of zo'n ding als de Asus T100 nemen. Heb je een toetsenbord voor wanneer je wat wilt tekstverwerken en voor de rest heb je dan genoeg aan een standaard tablet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mennoza
ja dat vraag ik me dus af. ik kan een ipad of samsung tab3 halen, en dan een bluetooth toetsenbord erop indien ik een verslag moet schrijven. maar is een ipad/samsung tab3 beter dan bijvoorbeeld de asus op windows? ik moet natuurlijk verlsagen schrijven, ik ben gewend met word, maar word heb je volgens mij niet op ipad/samsung toch? als ik met de programmas van ipad/samsung een verslag schrijf, kan ik dat gewoon openen via word om bv te printen op school ?

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11 20:35
mennoza schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:38:
ja dat vraag ik me dus af. ik kan een ipad of samsung tab3 halen, en dan een bluetooth toetsenbord erop indien ik een verslag moet schrijven. maar is een ipad/samsung tab3 beter dan bijvoorbeeld de asus op windows? ik moet natuurlijk verlsagen schrijven, ik ben gewend met word, maar word heb je volgens mij niet op ipad/samsung toch? als ik met de programmas van ipad/samsung een verslag schrijf, kan ik dat gewoon openen via word om bv te printen op school ?
Als je er verslagen op gaat schrijven zou ik een windows tablet zoals de Surface of de Asus aanraden.
IK heb zelf de Surface en alles werkt zoveel makkelijker, al die mensen met Ipads en Samsungs kunnen niet zo efficient werken als op een Windows Tablet.

• mennoza
zal het handig zijn om met zo een apparaat (asus t100) verslagen te schrijven? bv onderweg in de trein, of op je vakantie bestemming waar je geen laptop naar toe wilt meenemen? of is de toetsenbord daar echt te klein/onhandig voor? ik wil wel huiswerk kunnen maken (verslagen schrijven e.a) als ik even bij mijn ouders ga verblijven enzo.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Het grootste nadeel van de Asus is dat hij maar 32GB opslag heeft. Ja, dat hebben die Samsung tablets en iPads ook, maar bij de Asus zit er een volledige X86 Windows op. Die neemt al zo'n 17GB in beslag, wil je dan ook nog office en wat films erop, zit hij meteen vol. Er zijn dan wel opties om het te verhelpen, bijvoorbeeld door er een sd kaart in te stoppen of er een externe harde schijf aan hangen.

De taken die jij benoemt kunnen ook prima op een tablet, en die hebben betere schermen.

Verslagen schrijven gaat prima op een laptop, tablet of hybride. Dit is wel een groot voordeel van de T100 bijvoorbeeld, want daar krijg je een 'gratis' toetsenbord bij. Op een tablet kan je ook prima verslagen schrijven, maar dan moet je er wel een bluetooth toetsenbord bij kopen voor een paar tientjes. :)

Zoals hierboven al staat: een Microsoft Surface 2 zou ook een goede optie kunnen zijn. Hij is iets duurder dan de T100, maar heeft wel een aantal voor- en nadelen.

De voordelen: 1080P scherm ipv 768P op de T100. (veel) Betere bouwkwaliteit. Aluminium ipv plastic.
Nadelen: er zit standaard geen toetsenbord bij en hij is duurder. (en Windows RT, maar of dat een nadeel of voordeel is weet ik niet)

[ Voor 44% gewijzigd door peakrever op 29-03-2014 18:57 ]

Pagina: 1