Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoi,

Ik ben toe aan een nieuw toestel, huidige telefoon is een Huawei Y300. Dit is een en al ellende. Crasht meermaals per dag. Mobiel data is soms niet in/uit te schakelen. Contactpersonen bellen werkt soms niet. Push berichten komen regelmatig vertraagd aan. Apps openen duurt een eeuwigheid en crashen vaak. Hiervoor heb in een Galaxy S1 gehad, deze vond ik ook niet zo soepel draaien. Scherm mag ook wel iets groter.

Eisen aan toestellen:
Het moet gewoon altijd en vloeiend werken.

Wat doe ik ermee?
Bellen, Whattsappen, Youtube, navigeren.

Alle toestellen zijn gratis i.c.m. abonnement(T-mobile verlengen, 2 jaar, 1gb data, 90 minuten, 30euro/maand via studentmobiel). Abonnement is goedkoper dan simonly+los toestel. (m.u.v. Nexus, dan is een los toestel ietsjes goedkoper)

Andere producten in huis:
Home cinema receiver welke Airplay en dlna ondersteund.
Galaxy Tab 3 8"(hier ben ik wel tevreden over, touchwizz is wel verouderd en zit vol met niet-verwijderbare crapware)

Ik neig naar de 5c 32gb i.v.m. hoogste retailprijs en leuke kleurtjes, ik heb echter geen ervaring met ios. Tevens heeft ie de laagste specs, werkt het wel goed en soepel? Is het scherm niet te klein? Is het niet vreemd zonder homescreen?

Nexus 5 lijkt me goed, alleen minder bang for bucks i.c.m. gewenste abonnement. Is dit toch de beste keus?

Z1c is waterdicht, echter van glas, dus stuk bij 1x vallen? Ook de folie op het scherm bevalt me niet zo.

S4, gewoon een goede telefoon, ik heb er eigenlijk niet zo veel mee, touchwizz hoeft voor mij niet zo.

Wie kan me helpen?
Alvast bedankt voor de tips!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
iOS is veel lichter dan android dus de 5C is erg soepel.

Nexus 5 is los een zeer goede aankoop maar je hebt hem ook bij goedkopere abonnementen maar dan moet je dieper online zoeken.

De Sony Z1c gaat natuurlijk net als iedere telefoon de glas stuk na een flinke val op tegels of zo maar het is een flinke krachtpatser in een kleine behuizing.

Over Samsung kan ik je geen raad geven, ik heb een enorme hekel aan dat bedrijf en zeker aan de laggy touchwiz met enorm veel onnodige troep.

• 123RR
Los toestel 5c 32gb kost 650euro, Nexus 5 375euro.

Beide zijn gratis bij 2jarig abo 30euro/maand, zelfde abo als simonly 2 jaar is 16euro/maand.

Telefoonprijs is dus 14x24= 336euro bij abo.

Dus een 5c 32gb met 300euro "korting" of een Nexus 5 16gb welke slechts 40euro goedkoper is.

Dus iphone is de betere deal, mar is die ook beter dan de nexus?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Via Amazon.de kan je de 32GB versie van de Nexus 5 bestellen voor 375 euro.

Bij Simyo (KPN-netwerk) kan je een sim-only abonnement afsluiten met 100 min/sms + 1GB data voor 13 euro. Dan kom je na 24 maanden in totaal op 687 euro. Dat lijkt mij de goedkoopste optie en je hebt dan ook nog eens de dubbele geheugenhoeveelheid op de Nexus.

• Mizgala28
Apart want een kennis heeft een Nexus 5 32gb abonnement van 22 euro p/m en de Nexus 5 kreeg je gratis bij.

• Spixo
Mizgala28 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:17:
Apart want een kennis heeft een Nexus 5 32gb abonnement van 22 euro p/m en de Nexus 5 kreeg je gratis bij.
Dank voor je bijdrage, maar kan je misschien dan ook vertellen wat voor abonnement dat is en eventueel een link?

• 123RR
Nexus moet een rode worden (dus 16gb).

Bij belsimpel gratis vanaf 27euro/maand.500gb/90min.

5c 32gb kost daar10euro bij bovenstaand abo.

• Spixo
123RR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:22:
Nexus moet een rode worden (dus 16gb).

Bij belsimpel gratis vanaf 27euro/maand.500gb/90min.

5c 32gb kost daar10euro bij bovenstaand abo.
Nexus 5 Rood 16GB kost hier 366 euro.
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Rood

In combinatie met twee jaar Simyo ben je dan 678 euro kwijt.

Bij Belsimpel betaal je 648 euro in totaal, dat is weliswaar iets minder. Je hebt dan echter 90min en 500MB ipv 100min + 1GB (Simyo).

• 123RR
Als de prijzen niet bekend waren, zouden jullie dan de Iphone 5c of Nexus 5 aanraden?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
De T-Mobile Sim Only 4G 90 minuten en 2GB met een looptijd van 2 jaar voor €18,50 met een losse Nexus 5 lijkt mij ook geen slechte deal, vooral omdat je dan 2GB hebt i.p.v. 1GB en ook nog eens op 4G snelheid (mits er dekking is natuurlijk). Kost je over twee jaar totaal €810 wat neer komt op €33,75 p/m.

Ik denk trouwens dat het verschil tussen een Z1 compact/iPhone 5c en een Nexus5/S4 best groot is, letterlijk. Je moet je denk ik afvragen wat je voorkeur heeft: een groter toestel met een mooi groot scherm (beter voor video en navigeren) of een handzamer toestel met een klein scherm. Qua performance zullen de toestellen elkaar amper ontlopen en zijn ze meer dan snel genoeg voor de dingen die jij er mee wil gaan doen.

Als je niet bang bent om een ROM te flashen dan ben je met de Galaxy S4 niet per se gebonden aan Touchwiz want er zijn genoeg goede ROMS beschikbaar met een stock Android ervaring zoals Cyanogenmod, Paranoid of de Google Edition ROM. Daarbij heeft de S4 ook nog eens ondersteuning voor MicroSD kaartjes mocht je ruimte tekort komen.

De Z1 compact is door de achterkant van glas inderdaad gevoeliger voor valschade maar het is minder erg als de achterkant stuk gaat dan de voorkant. De voorkant is een zwakke plek voor elke mobiel en het is maar net hoe je toestel valt, het kan tien keer goed gaan maar bij een onbenullige val kan ook direct je hele voorkant (of achterkant) aan diggelen liggen.

Een ander alternatief zou nog de LG G2 kunnen zijn, praktisch dezelfde telefoon voor hetzelfde geld als de Nexus 5 maar op een paar punten iets betere specs en natuurlijk de nodige softwarematige aanpassingen door LG.

• Mizgala28
123RR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:25:
Als de prijzen niet bekend waren, zouden jullie dan de Iphone 5c of Nexus 5 aanraden?
Definitief de Nexus 5 maar als je voor hetzelfde geld een G2 kan hebben dan die, de accuduur is stukken beter en de scherm is voor z'n fysieke grootte veel groter zeker door de dunne bezels.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tele2 is volgensmij toch echt het goedkoopste, zeker met de Nexus 5, ik heb toendertijd een absurd lage prijs voor mijn abbo gekregen: 25 euro voor 1GB data + 200/200 + gratis Nexus 5, dat is als je doorrekent 8,30 per maand voor het abbo, succes met zoeits goedkoops vinden.

Anyway, ik dwaal af, ik was toch zeker voor de Nexus 5 gegaan, snelste Android, beste hardware en beste software ondersteuning,

Samsung heb ik sowieso een afkeur van, maar als ik geen kant kies vind ik het toestel nog traag en goedkoop aanvoelen, en software ondersteuning is ook brak.

iPhone 5c ga je helaas niet mee opscheppen op een feestje aangezien die een echt imagoprobleem heeft en je bij los voor vaak minder dan 100 euro een 5S kan krijgen welke dan weer veel sneller is maar het scherm van die iPhones is ook maar erg klein.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 19:16
Nexus 5. Als je vaak Youtube en navigatie gebruikt, wil je het liefst een groot scherm hebben. Los is de Nexus 5 waarschijnlijk de beste smartphone koop. Je zult voor die prijs geen telefoon vinden met betere hardware en software. De iPhone 5C lijkt meer bang for bucks te zijn icm jouw abonnement, maar dit komt door de veel te hoge prijs van een losse iPhone 5C.

Verder ben ik het eens met de vorige post dat Tele2 hele goedkope abonnementen aanbiedt. Bijvoorbeeld Tele2 100 min + 1GB voor in totaal €614.
http://vindabo.nl/search....=24&n=1&s=LG+Nexus+5+16GB
Tele2 gebruikt ook het T-Mobile netwerk, dus in theorie zou je geen verschil moeten merken tussen Tele2 en T-Mobile kwa bereik.

• 123RR
De 5c kun je dus beter niet nemen? Dingetje ziet er wel leuk uit namelijk. Maar zo'n rode Nexus is ook wel hip.

Verwijderd

Overweeg ook een Xiaomi Mi2s. Mooi dingetje voor een mooiere prijs.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Gezien ik weinig tijd heb en weg moet even een korte reactie (bovenstaande dus niet gelezen);

5C echt een afrader. Dit is eigenlijk gewoon een iPhone 5 in een (lelijk) hoesje. Deze telefoon is dus al anderhalf jaar oud en voor maar iets meer heb je de 5S. Ik heb zelf de "normale" 5 en die werkt uiteraard nog prima en soepel, maar zelf zou ik geen telefoon kopen van 1,5 jaar OF de prijs moet ernaar zijn.

De Z1c ben ik erg verbaasd over! Snel, mooi en erg lange accu duur (met stamina instelling). De robuustheid heeft Sony aangepast en is niet meer zoals de Z welke met het geringste kapot ging. Tevens ligt die lekker in de hand.

S4; Als je Touchwiz niet fijn vind kan je hem altijd nog rooten en een andere rom erover gooien. Zo heb je nergens last van. Dit moet je echter wel willen en even in verdiepen. Persoonlijk vind ik de telefoon wel érg groot.

Nexus 5; zelf geen ervaring mee al hoor je er eerder positieve verhalen over dan negatieve :).

Uiteraard zijn het leuke telefoons (5c wat minder) en is de keuze natuurlijk ook aan jezelf. Welke vind jij het mooist? Welke ligt het fijnst in de hand? Is de S4 niet te groot gezien je ook de Z1c en de 5c noem?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
123RR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:31:
Alle toestellen zijn gratis i.c.m. abonnement(T-mobile verlengen, 2 jaar, 1gb data, 90 minuten, 30euro/maand via studentmobiel).
Even gefixt voor je :alle toestellen kosten 720 euro

• 123RR
Importeren en rooten wil ik niet.

5c is misschien te klein? Formaat van Nexus is acceptabel.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Dan kan ik de Z1c echt aanraden, erg leuk toestel!
Heb je een van de bovenstaande al eens vast gehad?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• 123RR
M.u.v. de Z1compact heb ik ze allemaal vastgehad. Iphone voelde wel goed. S4 en Nexus 5 ook wel.

Iphone 5c heeft de lichte voorkeur, al weet ik niet echt waarom. Echtere de mindere specs houden me een beetje tegen.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:50
Je moet je niet blind staren op specs! Een 5C kan nog een lange tijd mee, dat wil ik nog weleens zien van een N5 en S4. Daarbij verlies je niet veel marktwaarde als je het toestel wilt doorverkopen bij een 5C. Je geeft al paar keer aan dat je de 5C wil, dus eigenlijk weet je het al.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
Pff, wat een flauwekul. De N5 en de S4 zijn high-end toestellen en kunnen zeker net zo lang mee als de 5C. Dat een iPhone waardevaster is durf ik ook ernstig te betwijfelen, zeker voor een model zoals de 5C die veel minder populair is dan de 5S (Apple heeft er nog een stuk of 3 miljoen die stof liggen te happen).

Kijk voor de lol eens hoeveel iPhones op marktplaats staan, zo'n 11.000 advertenties waarvan het merendeel van de mensen hun toestel niet verkocht krijgen omdat ze (onterecht) denken dat hun tweedehands iPhone veel geld waard is en er teveel voor vragen. Als Apple straks een model op de markt brengt met een groter scherm dan kan ik je nu al verklappen dat de marktwaarde van de 5C nog verder gaat zakken. Dat de 5C met flinke korting bij een abonnement wordt weggegeven geeft ook al te denken, zouden ze van hun voorraad af moeten?

[ Voor 17% gewijzigd door Jorick op 09-03-2014 20:53 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Gewoon voor de Nexus 5, gewoon de vanilla android ervaring.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 09:50

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

iPhone halen, die verkopen en dan de nexus halen. Hou je ook nog wat geld over.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Genius^

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Alle toestellen zijn goed, echter met Apple koop je je in in hun systeem, met Android heb je veel meer keuze voor alternatieven bij een volgende leverancier. Bijvoorbeeld voor navigeren koop je Tomtom op Android, dan kun je die op je volgende Android weer gebruiken (of op een leentoestel bij schade). Wissel je van ecosysteem, dan ben je die investeting kwijt.
Verder is schermformaat het grote verschil in je keuze, welk formaat ligt het beste in je hand, en welk vind je het fijnste voor je youtube?

Mocht je voor de 5 inch Androids kiezen, houd ze eens vast. Ik was bijvoorbeeld erg verrast van hoe de N5 in mijn hand lag.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zelf krijg binnen paar dagen Nexus 5 binnenhuis.

Weg

Verwijderd

Proficiat kerel, maar wat is je bijdrage aan het topic?

Weet niet of de TS nog zoekende is, maar de Galaxy S5 staat bij mij erg hoog op de lijst. Twijfel ook nog tussen Appel en Samsung. Nexus 5 zie ikzelf niet zo zitten, ondanks de lagere prijs. Lees in diverse reviews dat de foto's niet mooi zijn. Vind ik zelf wel belangrijk.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Meh, de s5 slaat nergens op. Kun je beter de s4 kopen die 400 euro goedkoper is.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
EDIT: ik moet leren lezen.. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door peakrever op 23-03-2014 22:23 ]

• New Yorker
  • Niet online
Probleem met Samsung s5 is dat die mobiel na 1 jaar traag word zelfde ervaringen gehad met s3 en s4.

Weg

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

New Yorker schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:00:
Probleem met Samsung s5 is dat die mobiel na 1 jaar traag word zelfde ervaringen gehad met s3 en s4.
Naar recovery menu, clear cache, klaar. :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• New Yorker
  • Niet online
Dat helpt maar voor paar minuten.
Samsung moet echt minder crap erin zetten.

Weg

Verwijderd

Chris Smoove schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:10:
Meh, de s5 slaat nergens op. Kun je beter de s4 kopen die 400 euro goedkoper is.
New Yorker schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:00:
Best leuk die Samsung liefhebbers hier, maar toegevoegde waarde hebben deze posts eigenlijk niet. Hoe kun je nu al weten dat de S5 langzamer wordt. Hij is niet eens op de markt. De S5 slaat nergens op? Lekker onderbouwde, op feiten en ervaringen gestaafde kritiek.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:38:
[...]

[...]

Best leuk die Samsung liefhebbers hier, maar toegevoegde waarde hebben deze posts eigenlijk niet. Hoe kun je nu al weten dat de S5 langzamer wordt. Hij is niet eens op de markt. De S5 slaat nergens op? Lekker onderbouwde, op feiten en ervaringen gestaafde kritiek.
Ben het met je eens dat het geen toegevoegde waarde heeft hier iets te posten zonder een onderbouwing. Ik denk dat Chris Smoove bedoelt dat de S5 niet heel veel sneller is dan de S4, maar wel 300,- duurder is, en dat je dus eigenlijk voor vrij weinig zoveel extra betaalt. Als het zo is, dat hij dat dacht, dan ben ik het daar niet mee eens. De S4 loopt nu al één jaar mee, en de ontwikkelingen in smartphone land gaan erg snel. Ik zou dus altijd het nieuwste kopen als je de keuze hebt.

Dat de S5 traag wordt na een jaar kan je nog niet weten, want zoals novuX al zei, de S5 is nog niet eens uit.
Pagina: 1