Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msi moederbord probleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Verwijderd

Topicstarter
Specs

i7 4770k
8gb ram 2400mhz
250ssd
1tb hdd
msi gtx 780gaming 3gb
650watt cooler master
os windows 8.1

Ik heb gister alles binnengekregen. Aangesloten en werkte naar behoren. Heeft heel de avond staan draaien niet eens gegamed. Nu zet ik he op downloaden voor in de nacht stuk of 8 spellen van steam. Leg ik in bed gaan me fans uit de leds pc ook uit. Uit het niets....

dus ikke aan knop. Helaas geen response.

Druk ik de cmos reset dan ken k em aandrukken. Dan na 0.1ms meteen uit en krijgt je weer hetzelfde verhaal...

hoe kan dit
wat kan het zijn
is nu alles naar de klote
Wat te doen

Alvast bedankt

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pfff wat een spelling, grammatica en taalgebruik, zeg. -O- Dat komt een beetje respectloos over, imho.

Maar probeer even met zo min mogelijk componenten en kabels aangesloten te testen.
Check alle kabels heel goed. Mocht je leven in het systeem krijgen, check of je firmware (BIOS) up-to-date is.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 09-03-2014 01:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dat. Ik zit op mijn mobiel vandaar.

als ik mijn video kaart de stroomtoevoer verwijdert start die wel op. Sluit ik de 1x8pin en de 1x 6 pin aan dan werkt het niet.

zou de kaart kapot wezen ?

Krijgt die te weinig wattage ? Zoja waarom deed hij het eerst wel dan.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

3DDude

I void warranty's

Kan je zonder GFX draaien, zoals Evanescent zei:
Zo weinig mogelijk aansluiten
dus bijv de 1TB hdd kan even uit, onnodige USB-randapparatuur wellicht ook?

Is er een apart systeem naast jouwe waar je componenten eventueel los in kunt testen op de werking?

Dus:
- Zo weinig mogelijk aansluiten
- BIOS reset
- als het kan BIOS updaten
- overclock dingen --> terug naar stock?
- wat zijn je temperaturen?
- Is alles correct in elkaar gezet / bevestigd? denk aan bijv koelpasta op de CPU!
- Laat je CPU koeler niet los? enz?
- als je weer kunt starten in eventviewer kijken en op zoek gaan naar meldingen?

[ Voor 64% gewijzigd door 3DDude op 09-03-2014 02:03 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ja heb een oudere pc hier staan. Maar dat gaat ni werken daarmee.

maar kan mijn gfx kaart kapot zijn ?

Of te lage wattage ?

Ik kan het morge proberen. Miss dat ik beeld krijg via het moederbord. Ik gaat dat proberen bedankt en meer tips altijd welkom

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
Room42 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 01:16:
Pfff wat een spelling, grammatica en taalgebruik, zeg. -O- Dat komt een beetje respectloos over, imho.

Maar probeer even met zo min mogelijk componenten en kabels aangesloten te testen.
Check alle kabels heel goed. Mocht je leven in het systeem krijgen, check of je firmware (BIOS) up-to-date is.
Jouw opmerking is ook niet erg respectvol, loop gewoon niet zo te zeuren.

Verwijderd

Topicstarter
:p

probleem is gevonden me msi gtx780 maakt sluiting waardoor het moederbord in beveiliging gaat.

als k een 760 erin prik doet die et wel gewoon prima

dus dat wordt een rma

• Blondheksje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-08-2024
ik heb problemen met dit moederbord 'MSI H81M-E34 zwart scherm twee regel tekst en naar 10 sec schakel het moederbord uit ik had hier voor een nieuw batterij je erin gedaan nu is het msi moederbord en bios nieuw voor mij ik heb in de bios tijd en datum veranderd dus op tijd gezet toen de bios save exit of f10 ik weet niet of dit de oorzaak is
Ik hoor Graag uw advies wat ik nog kan doen om dit moederbord weer op te kunnen starten Vast mijn vriendelijke Dank

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Blondheksje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:33:
ik heb problemen met dit moederbord 'MSI H81M-E34 zwart scherm twee regel tekst en naar 10 sec schakel het moederbord uit ik had hier voor een nieuw batterij je erin gedaan nu is het msi moederbord en bios nieuw voor mij ik heb in de bios tijd en datum veranderd dus op tijd gezet toen de bios save exit of f10 ik weet niet of dit de oorzaak is
Ik hoor Graag uw advies wat ik nog kan doen om dit moederbord weer op te kunnen starten Vast mijn vriendelijke Dank
Een topic hi-jack EN een een necrofiel.. Ga..je..schamen..

Voor de goede orde. Een oud topic kicken is zelden toegestaan, zeker niet een die 5 jaar oud is. Verder is het niet toegestaan een topic van iemand anders over te nemen, maak dus een eigen topic aan. Verder raad ik je aan met punten en hoofdletters te werken. Goed, tot zover over stijl en regeles. Dan nog de laatste tip voor in je nieuwe topic..

- Vermeld al je hardware
- vermeld je instellingen
- waar loop je tegen aan
- wat heb je zelf gedaan om het op te lossen

Zonder bovenstaande vragen goed te beantwoorden ga ik je alvast verklappen dat je nieuwe topic ook weinig gaat opleveren.

Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Blondheksje Topic kapen is not done, zeker niet na 5 jaar. Graag zelf een nieuw topic aanmaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 12-06-2019 23:08 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.