Taal veranderen Windows 8.1 Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 14:28
Ik heb een Lenovo Miix2 8" gekocht, maar omdat ik niet graag teveel uitgeef ben ik naar Amazon Duitsland gegaan. So far so good, relatief goedkoop en sneller dan de Nederlandse webshops :)

Maar ik had even over het hoofd gezien dat het uit Duitsland komt, en er dus een Duitstalige Windows op staat. Geen groot probleem dacht ik, want in Windows 8 kan alles :+ Even naar de taalinstellingen, en daar Nederlands en Engels toegevoegd. Fixed. Maar nee, dit veranderd enkel de taal vanaf het moment dat je ingelogd bent. Het systeem vraagt nog steeds om een Kennwort in plaats van een Wachtwoord of Password. Ook tijdens het opstarten is het geheel nog Duits. Bij het afsluiten is het dan wél weer Engels. Tenminste, als ik ingelogd was toen het systeem afsloot.

Ondertussen heb ik de machine via Windows Anytime Upgrade (of hoe het tegenwoordig ook heet) de machine geüpgrade naar Windows 8.1 Pro, maar ook daar kom ik er niet uit.

Dus, weet iemand hoe ik mijn volledige Windows 8.1 installatie van taal verander zonder te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:22
Dat heb ik ooit eens opgezocht, en heb het een en ander genoteerd. Als je een Nederlands lp.cab taalpakket kan vinden, dien je het volgende te doen:

1. In cmd naar C:\Windows\system32 navigeren.

2. type vervolgens:
code:
1
dism /online /add-package /packagepath:LOCATIE_VAN_HET_TAALPAKKET
Dus bijvoorbeeld
code:
1
dism /online /add-package /packagepath:f:\desktop\lp.cab

3. In het register nieuwe sleutel toevoegen:
code:
1
\HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MUI\UILanguages\nl-NL

en oude sleutel verwijderen.

4. In cmd type:
code:
1
bcdedit /set {current} locale nl-nl
en
code:
1
bcdboot %WinDir% /l nl-nl

Nu zal alles als het goed is Nederlands zijn en blijven. Als je geen taalpakket kan vinden zal ik die van mij wel uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik dacht even heel simpel te kunnen zijn en pas op stap 4 in te haken (de key van stap 3 zit al in het register namelijk), maar helaas. Dat werkt niet. Heb je heel toevallig een idee waar ik zo'n lp.cab vandaan kan halen? Bij voorkeur heb ik namelijk een Engelstalige Windows :)

EDIT: Ik vind wel wat torrents in combinatie met handleidingen, maar ergens vertrouw ik dat niet echt. Hoewel het natuurlijk de vraag is hoeveel kwaad een language pack nu helemaal kan hebben, maar goed :)

[ Voor 27% gewijzigd door Xudonax op 09-03-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Nee, 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Dat ze dat nog standaard op laptops zetten..
Upload in progress.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommert38 op 09-03-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Het is een el-cheapo tablet ;) Precies krachtig genoeg om Civilization V te spelen met de touch interface, en dat is dan ook het enige criteria waarop ik 'em heb gekocht. Als ik er meer mee had willen doen was 64 bit (en meer dan 2GB RAM/32GB SSD) een vereiste geweest ;)

En fish, dat heb ik gedaan. Maar dat werkt schijnbaar pas nadat ik ingelogd ben. Hoewel het natuurlijk mogelijk is dat Lenovo de Windows versie half verkracht heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik de taal wél kan veranderen nadat ik ingelogd ben...

EDIT: En natuurlijk kom ik nu de DVD image tegen op MSDN met de language packs erin. Balen dat mijn Dreamspark account niet meer actief is, want anders had ik 'em daar kunnen downloaden. Naja, ik heb in ieder geval een SHA1 hash om te kijken of de ISO die ik nu heb klopt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Xudonax op 09-03-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
Dat kun je heel eenvoudig aanpassen via je controlpanel, dat die taal dus geldt voor nieuwe accounts en ook dus voor je lock screen.

Zie ook het linkje wat fish hier boven al gegeven heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
fish was je net voor TheVMaster :)

Maar ja, dit is voglens mij wat ik zoek. En na een reboot is de taal nu ook gewoon netjes Engels \o/
Waarom staat dit toch bij geen van de vele tutorials die verder op internet staan...

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Xudonax schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:43:
fish was je net voor TheVMaster :)

Maar ja, dit is voglens mij wat ik zoek. En na een reboot is de taal nu ook gewoon netjes Engels \o/
Waarom staat dit toch bij geen van de vele tutorials die verder op internet staan...

Hartelijk bedankt!
Geen idee, maar dit is dus vooral als je niet bv. voor de ene user Engels wilt en voor een ander Nederlands....het werkt, daar gaat het om...toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of je doet een schone installatie in de gewenste taal, ben je meteen van alle bloatware af.
Je key wordt uitgelezen uit je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
@TheVMaster: Yes :) Het werkt en dat is het belangrijkste.

@defusion: Dat kan... Maar dan moet ik een adapter + USB DVD drive halen om het tablet te herinstalleren. En zoveel bloatware levert Lenovo niet mee. Het enige is eigenlijk McAffee (een 1 maand licentie) en hun "eigen" app store (die eigenlijk van Intel is en er zeer binnenkort mee ophoud). Het enige andere stukje voorgeïnstalleerde software is Office, en ik moet even kijken hoe dat nu precies zit. Ik dacht namelijk dat die er gratis bij zat bij tablets <10". Maar dat is iets voor een ander topic als ik er zelf niet uit kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Xudonax schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:50:
@TheVMaster: Yes :) Het werkt en dat is het belangrijkste.

@defusion: Dat kan... Maar dan moet ik een adapter + USB DVD drive halen om het tablet te herinstalleren. En zoveel bloatware levert Lenovo niet mee. Het enige is eigenlijk McAffee (een 1 maand licentie) en hun "eigen" app store (die eigenlijk van Intel is en er zeer binnenkort mee ophoud). Het enige andere stukje voorgeïnstalleerde software is Office, en ik moet even kijken hoe dat nu precies zit. Ik dacht namelijk dat die er gratis bij zat bij tablets <10". Maar dat is iets voor een ander topic als ik er zelf niet uit kom :)
Office 2013 wordt alleen op RT tablets meegeleverd voor zover ik het weet? Lenovo levert idd weinig bloadware mee, alheb ik op de Lenovo Flex wel McAfee direct verwijderd, aangezien defender standaard mee geïnstalleerd wordt op Windows 8,.0 en hoger.

Je kunt ook vrij eenvoudig een install USB halen, maar een retail install kun je toch nog niet gebruiken om een OEM machine te installeren...? Doe het te weinig, of is het aanpassen van een cfg file nog steeds voldoende?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Dat is nou net de grap, Amazon en Microsoft zelf zeggen dat Office er bij zit maar in werkelijkheid krijg ik een popup of ik Office wil kopen, activeren of wil uitproberen. En er was halverwege afgelopen jaar een aankondiging dat 7 en 8" tablets Microsoft Office zouden krijgen, zelfs op Windows 8.

Nieuwbericht: http://blog.laptopmag.com...blets-get-office-for-free
Microsoft die zegt dat Office bij deze tablet erbij zit: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/lenovo-miix-2-8
Amazon die dit zegt: Amazon DE, Amazon USA

Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik Microsoft op Twitter een schop geef :)

EDIT: En ook weer opgelost :) Schijnbaar is mijn Windows key ook mijn Office key. En als ik die online bij Microsoft invul dan kan ik gewoon een Nederlandstalige Office 2013 Home & Student downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Xudonax op 09-03-2014 13:42 ]

Pagina: 1