iMac Late 2013 en 802.11ac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik krijg met de iMac (Late 2013) als ik die verbind met de 2013 versie van de Airport Extreme - middels 802.11ac - maar een linkspeed van 867 mbps (soms zie ik 878). Een linkspeed van 1300 zou mogelijk moeten zijn.

(Zie http://www.anandtech.com/...ing-an-accurate-display/6 waar uit de screenshot blijkt dat Anand dit voor elkaar kreeg)

Stel ik iets verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Je leest ook de regels die erbij staan?
I will say that maintaining the full speed connection was quite tricky and required very close proximity to the AP, and that the AP was located physically higher than the iMac.
Zo te lezen dus moet het AP praktisch ernaast staan het iets hoger dan de iMac. Oftewel geen realistische situatie als je Airport bijvoorbeeld netjes in de meterkast staat. Ik zou zeker niet ontevreden zijn met deze linkspeeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik zal het morgen eens proberen met de iMac er vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Je snapt dus wel dat het voor de testers ook vrij lastig was om die snelheid te krijgen? Ik zou je er niet blind op staren. Het is leuk dat het in theorie kan, maar in de praktijk wil je gewoon een betrouwbare verbinding die snel genoeg is. Dat de snelheid afneemt met de afstand tot het AP is gewoon inherent aan de techniek. 5Ghz is er zelfs meer gevoelig voor dan de 2,4Ghz band.