Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
hey,

ik heb net mijn samsung 840 evo 120gb ssd binnen, die wilde ik in mijn pc stoppen waar ik al windows op heb staan, en ik vroeg me af kan ik windows dan overzetten zodat ik mijn programmas houdt, die ik dan gewoon op mijn hdd laat staan, omdat het niet op 120gb past,

of als ik het opnieuw moet installeren kan ik in windows iets configureren zodat de program files en downloads op de hdd staan?
en kan ik dan alsnog mijn programmas behouden, omdat die nog op mijn hdd staan

alvast bedankt voor het meedenken,
thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

thobod schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:58:
hey,

ik heb net mijn samsung 840 evo 120gb ssd binnen, die wilde ik in mijn pc stoppen waar ik al windows op heb staan, en ik vroeg me af kan ik windows dan overzetten zodat ik mijn programmas houdt, die ik dan gewoon op mijn hdd laat staan, omdat het niet op 120gb past,

of als ik het opnieuw moet installeren kan ik in windows iets configureren zodat de program files en downloads op de hdd staan?
en kan ik dan alsnog mijn programmas behouden, omdat die nog op mijn hdd staan

alvast bedankt voor het meedenken,
thomas
Je kan windows op een ssd zetten en alle zooi installeren op je HDD.
Echter de windows map kopieren naar je ssd kan niet.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Om optimaal gebruik te kunnen van je ssd, kan je (moet je) windows op de ssd instaleren, en de meest gebruikte programmas. Want als je er alleen windows op zet, dan schiet je er niet al te veel mee op: de computer zal sneller opstarten en sneller afsluiten, that's it.

Als je al het opnieuw instaleren te veel werk vind, kan je ook de hdd die je nu hebt opschonen, totdat het wel past. Hou er rekenig mee dat je beter niet meer dan 90 GB op de ssd zet, 25 GB vrije ruimte is gewoon nodig voor een goede werking van de ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort vraagjes kun je zelf opzoeken of in het grote SSD topic stellen. Komt elke week voorbij; dus ik zou zeggen zoek eens wat op er valt genoeg informatie te vinden hier en elders. ;)

Dit topic is gesloten.