Copyright materiaal op webhost: Eerst DMCA notice?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Stel iemand host willens en wetens copyrighted software op een website.

Krijgt de houder van deze website dan *altijd* eerst een DMCA notice, alvorens er juridische stappen genomen worden? Met andere woorden, krijgt deze persoon eerst de gelegenheid de software te verwijderen, ook al is het duizend keer verspreid (bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmca + deurwaarder denk ik.

ook al haal je iets weg dat betekend niet dat je niet aansprakelijk kan worden gehouden achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Weet je dit zeker? Ik dacht dus juist dat er altijd *eerst* een DMCA notice kwam waaraan je binnen 24 uur moet voldoen. Doe je dit niet, dan volgen gerechtelijke stappen. Achteraf aansprakelijk stellen kan juist niet volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Aansprakelijk stellen gebeurd toch altijd achteraf? Je kan niet iemand verantwoordelijk stellen voor iets dat nog niet is gebeurd.

Een verzoek om iets te verwijderen, is toch om verdere verspreiding te voorkomen? Dwz, dat staat toch los van eventuele gerechtelijke stappen. Lijkt mij dan, even logisch gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 09-03-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cybex schreef op zondag 09 maart 2014 @ 07:44:
Weet je dit zeker? Ik dacht dus juist dat er altijd *eerst* een DMCA notice kwam waaraan je binnen 24 uur moet voldoen. Doe je dit niet, dan volgen gerechtelijke stappen. Achteraf aansprakelijk stellen kan juist niet volgens mij?
Wat verwacht je nu eigenlijk te horen? De DCMA notice is om het te laten verwijderen, maar gaat niet over de schade of de gerechtelijke gevolgen van de plaatsing die je al gedaan hebt. Probeer je nu erachter te komen of je straffeloos allerlei software kunt gaan verspreiden zonder risico te lopen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:03

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Wat je ook probeert als er schade is geleden kan je er alsnog voor vervolgt worden ook als je braaf gehoor geeft aan een DMCA.
gambieter schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:11:
[...]
Probeer je nu erachter te komen of je straffeloos allerlei software kunt gaan verspreiden zonder risico te lopen?
Antwoordt nee. Trouwens helemaal mee eens gambieter.
Verder als je dit bijvoorbeeld bij een shared hosting boer neerzet krijgt dat bedrijf ook een takedown notice waar ze volgens mij tenzij anders vermeld gewoon gehoor aan kunnen/moeten geven.

[ Voor 71% gewijzigd door TVH7 op 09-03-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:11:
[...]

Wat verwacht je nu eigenlijk te horen?
Een antwoord op de vraag natuurlijk!

Ik host duizenden files en ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als daar *per ongeluk* een copyrighted file (of files) tussen zit(ten).

Gezien de reacties ben je blijkbaar overgeleverd aan de goodwill van de andere partij(en) wanneer er zoiets voorkomt. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1