Toon posts:

Keuze uit een aantal P2/3 borden....welke nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal abit:

Type:
BH6
BE6
BE6-II <- zit een highpoint chipset op zag ik. HPT336 oid. die was toch onwijs buggy?
Maar, zit op de anderen wel DMA66?

En, op al deze borden zit een intel BE chippie, maar is een BX chipset niet beter?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ze hebben allemaal een BX chipset, BE bestaat volgens mij niet eens. Ik zou gewoon gaan voor die BE6 II, die Highpoint hoef je niet perse te gebruiken en deze loopt vaak wel op een FSB van 133MHz (handig als je wil klokken of een PIII met een FSB van 133MHz wil gebruiken. Mijn ervaring is dat ie meestal wel werkt [flame](maar het blijven Abit planken dus je weet het maar nooit.) [/flame]

De BH6 en de BE6 hebben allemaal max UDMA33.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Die HPT366 is ontiegelijk buggy inderdaad. Maar er is mee te werken, nieuwste bios er in, en nieuwste controller drivers. En als je in de BIOS van de HPT366 de UDMA naar Mode 3 zet is het gegarandeerd stabiel. 'k heb nu 1,5 jaar een BP6 gehad. Die helaas is overleden door een dood gegane UPS. Maargoed, hij is stabiel te krijgen, ik zou ook voor de BE6-II gaan.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Ik kan wel merken dat je niet de moeite hebt genomen om eerst reviews te zoeken over die borden, dan zou je meteen voor de BE6-2 gaan. Bussnelheden tot 200Mhz in stapjes van 1Mhz vanaf 83Mhz en regelbare VIo(I/O) voltage.

Je kan ook kiezen voor de BF6 (als je die keuze zou hebben) dat is de BE6-2 zonder de Highpoint controller, dus gewoon UDMA 33. Die heb ik zelf ook en er is voor mij geen betere BX moederbord voor overclocken (behalve dan de BX133-RAID, maar dat is geen slot 1 plankje).

En 133Mhz FSB met de Highpoint moet gewoon werken vanwege de 1/4 PCI devider = 33MHz. Ik heb berichten gezien van mensen die ze op 180Mhz FSB hadden lopen met het juiste geheugen (vraag me verder niet hoe).

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

de BE6-II draait met gemak een FSB van 150...
mooiste BX bordje ooit