Windows 7 clients op SBS 2003 (R2) foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Betreft een situatie waarbij een berg nieuwe pc's zijn gekocht met windows 7 die sterk verouderde pc's vervangen in een SBS2003 (R2) domein.

Probleem is dat het niet lukt om Windows 7 pc's toe te voegen aan het domein. Zodra men vanaf de windows 7 pc bij instellingen van computernamen, domein en werkgroep de PC in het domein zet krijg je wel initieel de melding dat het OK is.. maar direct daarna een foutmelding over de RPC. Als je de pc herstart kun je daarna niet inloggen op het domein. Dan komt de melding dat er geen vertrouwens relatie tussen client en domein controller is. Als je op de server gaat kijken is de computer account wel degelijk aangemaakt.

Ik heb diverse artikelen gevonden van mensen die soortgelijke problemen hebben, maar men gebruikt dan meestal de http://servername/connect URL. Er wordt ook gesproken over een KB926505 hotfix die heb ik na veel moeite geinstalleerd op de server. Blijkbaar was de server lange tijd niet geupdate want in het begin lukte het niet eens om die patch te draaien. Pas na 4 updates sessies en bijbehorend herstarten is het wel gelukt maar het maakt nog geen verschil. Om uit te sluiten dat de server zelf een probleem heeft heb ik een XP pc in het domein gezet en dat werkt prima..

Ik zit ook te twijfelen of het wel SBS 2003 R2 is.. hij laat dat niet zien in de systeem specs maar de install media geeft wel aan R2 op de CDs.

Iemand suggesties? Ze willen uiteraard graag die nieuwe pc's in gebruik nemen. De server gaat op termijn ook vervangen worden maar dat duurt nog even.

• Terrestrial
Inmiddels een SBS2003 R2 in een VM geinstalleerd en ik kan ineens een windows 7 client aan het domein toevoegen zonder enige updates of patches.

Het verschil met de productie server is dat die wel 2 netwerk adapters heeft en ISA heeft draaien en in de VM heb ik dat allemaal nog niet ingesteld.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pfff ISA op SBS, wie ooit bedacht heeft dat dat een goed idee was!

Je zegt lange tijd niet geupdate, staat SP2 er wel op?
Best practices and known issues when you install Windows Server 2003 Service Pack 2 on a Windows Small Business Server 2003-based computer

Heb je een andere firewall zodat je ISA kwijt kunt?

• Terrestrial
Ja SP2 staat op de productie server.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik heb lange tijd het probleem gehad dat je Windows 7 PC's wel kan toevoegen en en ze werken, maar heel af en toe "valt er ene uit", en kan je niet meer aanmelden, ook met de melding "geen vertrouwens relatie". Een workaround was gewoon even snel de PC uit het domein halen en hem er terug in steken. Het kwam slechts af en toe voor, nooit echt naar de oorzaak gezocht, en ondertussen zijn praktisch alle 2003 servers uit onze netwerken...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Terrestrial schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:00:
Inmiddels een SBS2003 R2 in een VM geinstalleerd en ik kan ineens een windows 7 client aan het domein toevoegen zonder enige updates of patches.

Het verschil met de productie server is dat die wel 2 netwerk adapters heeft en ISA heeft draaien en in de VM heb ik dat allemaal nog niet ingesteld.
Klinkt dan als een DNS probleem..........
Dit is trouwens ook not supported........

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Welke foutmeldingen krijg je precies (dus graag gedetaileerde gegevens van je eventlog). Heb je je domein getest met DCDIAG? Wat zegt die? (dcdiag kan je ook op Windows 7 installeren).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Terrestrial
DNS werkt prima anders hadden ze ook problemen gehad met XP. DCdiag ken ik zo niet maar ik zal nog wel verder testen en de exacte melding doorgeven en het logboek even doorlopen.

Maar ik lees her en der dat meer mensen dit soort rare problemen hebben ervaren niet altijd met een duidelijk afloop. Zelfs dat 32 bit windows 7 wel werkt en 64 bit niet. Andere schrijven dat ISA de RPC call tegenhoud en dat er een instelling voor is. (die gaan we morgen even proberen) Ook wordt die patch vermeld die al geinstalleerd is en bij sommige hielp het updaten van de SBS 2003 R2 schijnbaar al.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De kans is idd groot dat het ISA is. Geen andere firewall dus?
Dit heb ik al een paar keer moeten doen, en zelfs een keer het hele RPC filter uit moeten schakelen.
http://community.spicewor...e_On_Microsoft_ISA_Server

• Terrestrial
Die firewall is eigenlijk niet eens van belang. Het ging om de proxy functie aangezien er maar een traag lijntje ligt. Ik ga morgen uittesten en laten weten.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Terrestrial schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:49:
DNS werkt prima anders hadden ze ook problemen gehad met XP. DCdiag ken ik zo niet maar ik zal nog wel verder testen en de exacte melding doorgeven en het logboek even doorlopen.
XP werkt toch net iets anders als W7.
Terrestrial schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:54:
Die firewall is eigenlijk niet eens van belang. Het ging om de proxy functie aangezien er maar een traag lijntje ligt. Ik ga morgen uittesten en laten weten.
Behalve dat ISA beide is, en je de rollen volgens mij niet los kunt installeren.
Waarbij 2 netwerkkaarten niet ondersteund zijn, en je zal snel hierdoor op de DomainController meerdere records krijgt in je DNS die voor een hoop ellende kunnen zorgen. Heb al regelmatig hiermee last gehad.

• Terrestrial
Het uitschakelen van het RPC filter in ISA server heeft het probleem volledig opgelost..
Pagina: 1