• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 10:54

Ultrapc

Anyone steak?

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik heb sinds vandaag een probleem met het geluid van mijn computer. Als ik muziek opzet (Spotify, iTunes, Youtube, enz.) werkt dat prima via mijn speakers ( 3.5mm achteruitgang op moederbord) maar als ik een koptelefoon in de vooraansluiting steek, gaat het mis. Het geluid slaat dan heen en weer tussen speakers en koptelefoon en na (ongeveer) 30 sec is er geen geluid meer vanuit het programma waar ik op dat moment muziek mee afspeelde. Als ik dan een ander programma open, werkt het weer normaal tot ik weer een koptelefoon aansluit en dan begint alles weer opnieuw :X .

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Opnieuw opstarten ;)
  • Drivers herinstalleren
  • Zonder de Realtek muziek afgespeeld
  • Gescand naar virussen (MBAM en Avast!)
  • Vast nog iets, maar ik kom er zo niet op ;)
Windows geeft aan dat alle stuurprogramma's correct zijn geïnstalleerd en dat het audioapparaat goed functioneert.

Hebben jullie een idee wat er fout gaat?

Allround.

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 11:40
Misschien een grote stap maar, heb je al geprobeerd windows opnieuw te installeren? Desnoods doe je dit op een kleine harde schijf die je nog hebt liggen.
EDIT: Heb je ook al een andere koptelefoon geprobeerd?

[Voor 15% gewijzigd door JKMH op 08-03-2014 19:14]

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 08:19
Windows opnieuw installeren is misschien een wel erg sterk paardenmiddel om even te proberen.

Ervan uitgaande dat je alleen Windows draait, kun je om een softwareprobleem uit te sluiten natuurlijk ook even een Linux live CD'tje branden en daarvan booten. Zo kun je zien of je hetzelfde probleem ervaart in een schone Linux installatie. Als het dan nog steeds gebeurt is een softwareprobleem gelijk zo'n beetje volstrekt uitgesloten, omdat de software dan voor 99% anders is. Vervolgens trek je de live CD eruit, start je je PC opnieuw op en is er niks veranderd aan je installatie ;)

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 11:40
Jerrythafast schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:20:
Windows opnieuw installeren is misschien een wel erg sterk paardenmiddel om even te proberen.

Ervan uitgaande dat je alleen Windows draait, kun je om een softwareprobleem uit te sluiten natuurlijk ook even een Linux live CD'tje branden en daarvan booten. Zo kun je zien of je hetzelfde probleem ervaart in een schone Linux installatie. Als het dan nog steeds gebeurt is een softwareprobleem gelijk zo'n beetje volstrekt uitgesloten, omdat de software dan voor 99% anders is. Vervolgens trek je de live CD eruit, start je je PC opnieuw op en is er niks veranderd aan je installatie ;)
Daar heb je gelijk in, maar daarom zeg ik ook. Doe dit dan even op een andere harde schijf o.i.d. Maar jou oplossing is natuurlijk ook goed!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee