Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Probleem met Intel HD3000 Graphics/Acer Aspire 5749

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ondanks dat ik mezelf toch wel technisch onderlegd genoeg vind, ben ik nu toch eens op een probleem gestoten waar ik niet zo direct de oorzaak voor vind.

Bij een laptop (van familie), loopt gelijk welke Windows versie (7, 8, 8.1) niet meer nadat de Intel Graphics drivers is geinstalleerd. De laptop blijft dan hangen (oneindig) op het windows logo bij het starten.

Daar deze GPU mee op de CPU gebakken zit (dacht ik toch ?) heb ik ook eens een andere CPU gestoken, maar daar heb ik dus net hetzelfde probleem mee.

Originele CPU is een Core i3 2330m, maar zoals vermeld ook geprobeerd met een Core i5 2410m.

Wat ik ook doe, de laptop werkt perfect zolang je de Intel Graphics driver niet installeerd (en je dus met standard VGA graphics draait), zonder HWA dus.

Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken (BIOS settings kan niet, je kan enkel de bootorder wijzigen in die ACER bios). Wat ik zelf al heb gedaan:

1/ Niewe koelpasta
2/ Laptop open laten liggen met forced air
3/ Windows 7, 8 en 8.1 kaal opnieuw geinstalleerd, allen met zelfde symptoom
4/ Andere CPU
5/ Ander geheugen

Alvast bedankt,
Thanis

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:20
Moederbord stuk, althans grafisch gedeelte erop denk ik?

Anders: reeds nieuw bios geprobeerd? Geprobeerd win udpate de drivers te laten installen?

[ Voor 105% gewijzigd door pennywiser op 08-03-2014 18:14 ]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kijk hier maar:

https://communities.intel.com/message/202922

Zijn talloze mensen die dat probleem hebben met Intel HD Graphics.
Ik zit er zelf ook mee. Maar dan via extern scherm op een ASUS H81T. Sommige mensen zien verbetering door een nieuwere DVI of HDMI kabel te nemen.

Wat in jouw geval kan, is een externe monitor er aan hangen en kijken of het beeld daar wel op komt. In dat laatste geval zou je handmatig de externe poort uit moeten zetten.

Je moederbord is in ieder geval niet stuk...

Verwijderd

Topicstarter
@FireAge Ik heb geen zwart scherm. Windows start gewoonweg niet op na de drivers te installeren .. en start effectief niet door. Een ander scherm eraan hangen geeft hetzelfde resultaat spijtig genoeg.

@Vinzz ... nieuwste bios staat erop. Winupdate of manueel, na driverinstall ==> no boot

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoever kom je in windows? Zie je het logo verschijnen en dan slaat hij vast? Dit wordt namelijk ook door mensen daar beschreven. Bij sommige mensen start windows na 15-20 minuten alsnog wel op.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ach als eigenaar van een HD 3000 Graphics GPU heeft Intel gewoon schijt aan je:
Whatson's Blog: Intel en Windows 8.1

Ze hebben ondertussen wel een update uitgebracht, maar die werkt nog niet fatsoenlijk.
Pagina: 1