iTunes mp3 verzameling verplaatsen naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een probleem met mijn iTunes MP3 verzameling. Ik was in de veronderstelling dat iTunes de muziek van mijn oude NAS ophaalde, maar ik heb het vinkje "Keep iTunes media folder organized" aangevinkt een tijd terug. Gevolg is dat alle mp3's in een folder op mijn hdd staan.

Ik heb een nieuwe NAS en wilde alles overzetten, maar nu kom ik er dus achter dat alles op mijn Mac HDD staat en dat de media op mijn oude NAS helemaal niet gebruikt wordt (op de hdd is de verzameling 155 gb groot).

Ik heb veel playlisten gemaakt in de afgelopen maanden, maar al deze bestanden verwijzen dus naar de Mac HDD ipv naar de NAS locatie. Het is dus volgens mij onmogelijk geworden bestanden van de nieuwe NAS af te spelen? Of wel?

Ik wil dus gewoon de huidige playlisten blijven behouden, maar dan als filelocatie de nieuwe NAS. Geen zin/tijd om alles opnieuw aan te maken.. :(

Ik zat al te denken aan een find file optie, maar volgens mij kan dat niet? Iemand een andere oplossing? De XML file van de library kan ik volgens mij ook niet veel mee aangezien de complete folder structuur kapot gemaakt is...

vraag 2:

wat is het beste om in de nieuwe situatie in te stellen? Ik kan gebruik gaan maken van itunes server op mijn NAS. voegt dat iets toe? Ik heb een appletv, maar eigenlijk luister ik vanaf 1 mac slechts muziek. Het lijkt mij dat ik gewoon alles draai vanaf mijn NAS en dan geen optie als "organized files" en "keep files" aanvink. Of is dat toch aan te raden?

Ik heb genoeg ruimte op zowel mijn NAS als mijn mac. Ben benieuwd naar best-practices.

[ Voor 17% gewijzigd door Tennisbal op 08-03-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:38
Dit is mogelijk via een daap server instellen op je nas dan kan je via itunes home sharing je muziek streamen van af te nas :D

Wat voor nas heb en wat heb je er op draaien of heb je een linux server draaien als nas zijnde ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
torchwood schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:57:
Dit is mogelijk via een daap server instellen op je nas dan kan je via itunes home sharing je muziek streamen van af te nas :D

Wat voor nas heb en wat heb je er op draaien of heb je een linux server draaien als nas zijnde ??
heb synology nas, kan itunes server als package draaien maar weet niet of dat aan te raden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

iTunes match aanschaffen. Dan markt het niet uit waar je media staat. Alles komt uit de cloud. Ik heb twee jaar geleden mijn hele muziek bibliotheek geïmporteerd via Match en daarna mijn hele collecties ergens op een externe schijf gezet. Die heb ik verder niet meer nodig, maar heb wel overal mijn muziek.
Ik snap dat dit niet een antwoord is op je vraag, maar wel het overwegen waard (vind ik althans)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Sircuri schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:24:
iTunes match aanschaffen. Dan markt het niet uit waar je media staat. Alles komt uit de cloud. Ik heb twee jaar geleden mijn hele muziek bibliotheek geïmporteerd via Match en daarna mijn hele collecties ergens op een externe schijf gezet. Die heb ik verder niet meer nodig, maar heb wel overal mijn muziek.
Ik snap dat dit niet een antwoord is op je vraag, maar wel het overwegen waard (vind ik althans)
Met als 'probleem' dat je het nog steeds download als je het luistert, dus als je al je muziek daadwerkelijk luistert dan loopt je harde schijf alsnog vol ;)

@TS je kan in principe instellen dat iTunes automatisch je collectie beheert en kopieert en dan de locatie aangeven op je NAS onder iTunes --> Preferences --> Advanced. Dan 'Keep iTunes Media folder organized' aanzetten en 'Copy files to iTunes Media folder when adding to library'.

Op die manier kopieert hij alles dat je naar iTunes gooit naar je NAS en houdt hij dat als primary opslaglocatie aan. Volgens mij ben je daar naar opzoek? Eventueel kan je je hele huidige library weggooien (NIET de files, alleen uit je lijst) zodat je met een 'schone' iTunes kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ankhie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Met als 'probleem' dat je het nog steeds download als je het luistert, dus als je al je muziek daadwerkelijk luistert dan loopt je harde schijf alsnog vol ;)

@TS je kan in principe instellen dat iTunes automatisch je collectie beheert en kopieert en dan de locatie aangeven op je NAS onder iTunes --> Preferences --> Advanced. Dan 'Keep iTunes Media folder organized' aanzetten en 'Copy files to iTunes Media folder when adding to library'.

Op die manier kopieert hij alles dat je naar iTunes gooit naar je NAS en houdt hij dat als primary opslaglocatie aan. Volgens mij ben je daar naar opzoek? Eventueel kan je je hele huidige library weggooien (NIET de files, alleen uit je lijst) zodat je met een 'schone' iTunes kan beginnen.
maar kan ik dan zonder problemen de nas locatie wijzigen in nieuwe nas? ik gebruikte inderdaad de functie "copy file to itunes folder", nu ik een nieuwe nas heb wil ik het liefst dat alles gewoon blijft werken en dat ik dus alleen de nas locatie wijzig. kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
ankhie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Zo heb ik het ook ingesteld. Op de iMac heb iTunes draaien met lokaal de library, op de NAS staat alle content: muziek, films, tv series. Middels de ATV kan ik de library benaderen en zo alles afspelen op de tv in de woonkamer, of anders via de laptop waar ik maar wil (binnenshuis dan :)).

Ik maak (nog) geen gebruik van de Synology iTunes Server. Zit er wel eens aan te denken om er eens in te verdiepen, maar ik vermoed dat de NAS wel eens een bottleneck kan vormen, of dat er een beperking zit qua gebruik. Daarom draai ik de library op de iMac, en niet op de NAS, omdat die dan te traag reageerde met het inladen van alle album covers (of het was een beperking in mijn (destijds) trage netwerk :)).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Tennisbal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:42:
[...]

maar kan ik dan zonder problemen de nas locatie wijzigen in nieuwe nas? ik gebruikte inderdaad de functie "copy file to itunes folder", nu ik een nieuwe nas heb wil ik het liefst dat alles gewoon blijft werken en dat ik dus alleen de nas locatie wijzig. kan dit?
Dat kan, maar ik weet niet zeker of hij dan alles gaat kopieren of alleen de nieuwe content erheen stuurt. Je zou het kunnen testen en anders alles uit je library verwijderen en opnieuw kopieren zodat hij het zeker naar de NAS stuurt.
Leut schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:45:
[...]

Zo heb ik het ook ingesteld. Op de iMac heb iTunes draaien met lokaal de library, op de NAS staat alle content: muziek, films, tv series. Middels de ATV kan ik de library benaderen en zo alles afspelen op de tv in de woonkamer, of anders via de laptop waar ik maar wil (binnenshuis dan :)).

Ik maak (nog) geen gebruik van de Synology iTunes Server. Zit er wel eens aan te denken om er eens in te verdiepen, maar ik vermoed dat de NAS wel eens een bottleneck kan vormen, of dat er een beperking zit qua gebruik. Daarom draai ik de library op de iMac, en niet op de NAS, omdat die dan te traag reageerde met het inladen van alle album covers (of het was een beperking in mijn (destijds) trage netwerk :)).
Als je de iTunes Server op de Synology gaat gebruiken kan je NIET direct met je AppleTV erop inloggen zoals je nu gewend bent met je iTunes. Dit moet dan via een omweg met een iPhone of iPad met DS Video en dan via AirPlay streamen naar je AppleTV. Je zit voor het 'gemak' dus altijd vast aan een draaiende Mac met iTunes.

Vraag me daarom af, zeker icm de AppleTV of het de oplossing is die je zoekt.

[ Voor 64% gewijzigd door ankhie op 12-03-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
ankhie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:56:
[...]

Dat kan, maar ik weet niet zeker of hij dan alles gaat kopieren of alleen de nieuwe content erheen stuurt. Je zou het kunnen testen en anders alles uit je library verwijderen en opnieuw kopieren zodat hij het zeker naar de NAS stuurt.

[...]

Als je de iTunes Server op de Synology gaat gebruiken kan je NIET direct met je AppleTV erop inloggen zoals je nu gewend bent met je iTunes. Dit moet dan via een omweg met een iPhone of iPad met DS Video en dan via AirPlay streamen naar je AppleTV. Je zit voor het 'gemak' dus altijd vast aan een draaiende Mac met iTunes.

Vraag me daarom af, zeker icm de AppleTV of het de oplossing is die je zoekt.
Dat is zeker niet de bedoeling, want het gemak met de AppleTV wil ik hoe dan ook behouden. Ik vermoed dat dat ook iets is wat de TS zou willen. De Synology apps werken goed, maar niet zo mooi als direct met de AppleTV je library benaderen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Quakie

quakelen

wat ook een nadeel is met iTunes server kan je niet syncen naar je iPhone bijv.

Beste is zoals hierboven genoemd staat. Nadeel je moet alles opnieuw importeren omdat iTunes het anders niet kan vinden tijdens het afspelen.

Zelf vind ik het niet rap werken via WiFi en me Nas.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
Je kan gewoon het library XML bestand aanpassen met een find & replace. Het normale library bestand weggooien en aan de hand van je aangepaste XML opnieuw laten genereren. Hiervoor zijn tal van tutorials te vinden op de Apple Support pages. Even zoeken dus.

Suggesties als iTunes Match en het opnieuw importeren van al je bestanden zijn niet ideaal. iTunes server heeft zoveel beperkingen (ook mbt tot afspeellijsten) dat je hier niet aan wil beginnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sluuz op 13-03-2014 09:52 ]

PSN: Sluuz

Pagina: 1