Toon posts:

Nieuwe IP --> "platgehackt"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha luitjes, inmiddels heb ik al een tijdje Chello draaien. Altijd eigenlijk eenzelfde IP-adres gehad totdat ik van de week mijn PC opstartte en ik ineens een ander IP-adres had! Op zich niet gek - het loopt allemaal via DHCP dus dat kan best.

Daarnaast heb ik ZoneAlarm Pro draaien, normaal had ik zo hier en daar weleens een alert van een mogelijk scan/aanval ofsow maar met dat nieuwe adres heb ik er echt extreem veel! Mijn teller staat nu op 240 alerts binnen een uur of vier! En dat waren er normaal 0 tot 2 ofzo.

Iemand enig gek idee hoe dit nu kan komen?

Verwijderd

misschien heeft een of andere hacker je ip veranderd :?

Verwijderd

Topicstarter
Nope.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Misschien heb je een lager ip ?

Stel dat je eerst 213.93.167.240 had (=hoog) en nou 213.93.167.2 (=laag) dan krijg je daar eerder last van portscans omdat ze daar eerder zijn...

Ik heb een chello .132 adres en heb zelden last van portscans oid.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Typ bij uitvoeren even winipcfg in (ipconfig bij 2000) en verieuw je ip. Het zou ook best kunnen dat je op een verkeerde site bent geweest of ergens in een gastenboek hebt getekend

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe adres is juist hoger, en niet lager, dat is het gekke.

En vernieuwen werkt niet, ik krijg er geen nieuwe adres van iig.

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op zaterdag 09 juni 2001 01:08 schreef Roderick het volgende:
Typ bij uitvoeren even winipcfg in (ipconfig bij 2000) en verieuw je ip. Het zou ook best kunnen dat je op een verkeerde site bent geweest of ergens in een gastenboek hebt getekend
Kan, maar niet alleen 'verkeerde' sites slaan IP-adressen op. Elke site die zijn bezoekers telt maakt gebruik van ip-adressen (dus ook t.net, GoT, etc.).
Het verschil tussen t.net en die 'verkeerde' sites (hoop ik althans) is dat t.net er niets mee doet, en die andere sites soms wel.

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Is dat ip-adres trouwens niet vast bij Chello? (zou zelf het niet weten, krijg pas fast-internet over 1xxx jaar :( )

Of misschien scant Chello jouw wel?

Verwijderd

Zelfde heb ik gehad bij Slownera, constant via zelfde ip van sonera. Super irritant. Is nu over by the way ....

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
Op maandag 11 juni 2001 01:02 schreef FlamerX het volgende:
Is dat ip-adres trouwens niet vast bij Chello? (zou zelf het niet weten, krijg pas fast-internet over 1xxx jaar :( )

Of misschien scant Chello jouw wel?
Ik heb hier bij @home ongeveer een jaar hetzelfde IP gehad, nu sinds enkele weken ineens een andere.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
Je kunt bij ZoneAlarm trouwens toch ook informatie zoeken over de IP's die hij blocked. Dan kun je toch zo zien van wat voor een soort afzender het komt :? ... ik heb wel eens gehad dat het steeds van één en dezelfde site kwam waar ik net was geweest.

Verwijderd

laat maar :P

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

je ip vrijgeven.
modem van stroom halen. (zgn resetten)
groot kans dat je nieuwe ip adres krijgt..

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Verwijderd

Als je trouwens met zonalarm kan traceren, probeer daan ff sygate. ik gebruik die niet meer, omdat'ie te goed werkte... Cute ftp kon niet meer goed uploaden.

Verwijderd

Ik ben sinds 2 maanden Chello abonnee met een Terayon modem.

Het is mij nog niet gelukt om een nieuw IP-adres te verkrijgen... :)

Verwijderd

Als je graag een ander ipadres wilt dan moet je wisselen van netwerkkaart.
wel ff releasen voordat je de andere netwerkkaart gaat gebruiken.
Pagina: 1