Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
Sinds een jaar of 7 heb ik een Panasonic DMR-EH55 harddisk recorder. Sinds een paar dagen hapert de DVD-drive van de recorder, waardoor ik geen DVD's meer afgespeeld krijg (en een paar opnames niet op DVD kan branden, maar dat is minder urgent).

Denkend dat een van de kinderen misschien iets in de lade gefrummeld heeft ofzo, heb ik hem even opengeschroefd en gekeken wat er gebeurt. Zie deze video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZClq6yWrMA4&list=UUTisvCR839xrv6xlXfPlc4A]

Vanaf ca. 13 seconden denkt de speler dat de lade dicht is en probeert hij te kijken of er iets speelbaars in zit. Het mechaniek met de lens-unit maakt vervolgens een paar klappen naar het midden, met een geluid dat ik niet eerder gehoord heb en dat klinkt alsof er iets vast zit. Hetzelfde geluid maakt hij als de boel dicht is, zowel met als zonder DVD in de lade. Ik kan de lens met de hand gewoon over zijn hele bereik heen en weer schuiven, dus er blokkeert niets. Er zit ook niks in dat er niet hoort (waar ik even bang voor was).

Tot slot blijft er een icoontje in beeld (op het display) dat er een schijf in de drive zit, ook als dat niet het geval is.

Iemand een briljant idee of en hoe ik dit zou kunnen fixen?

Zo scherp als een voetbal!