Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD in laptop

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Topicstarter
Tweakers, ik ben van plan voor familie een laptop aan te schaffen (pricewatch: Asus N550JV-CN270H)

Echter wil ik hier graag een SSD inzetten ter vervanging van de standaard HDD. Nu heb ik in jaren geen Windows laptop meer gekocht, maar ik meen te herinneren dat je tegenwoordig nergens meer een Windows DVD bij krijgt om je laptop opnieuw te installeren. Staat op een partitie of zo.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een OEM iso downloaden en dan de serial gebruiken lijkt me een optie, maar dat zal dan op geluk gevonden moeten worden op usenet oid.

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Er zijn allerlei tools beschikbaar. Een voorbeeld is een Kit. En anders is er altijd nog dit.

Verwijderd

Je kunt inderdaad de HDD clonen. Zelf ben ik meer een fan van een schone Windows 8 install op de nieuwe SSD. @hierboven een vrij zinloze Google zoekactie omdat Windows 7 ISO's gewoon te downloaden zijn, maar dat is niet het geval voor Windows 8(.1) ISO's.

In dit topic staan een paar links over het installeren van Windows 8(.1) OEM: Schone Win 8.1 install mogelijk?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Zo'n kit is geen optie, "mag niks kosten". Verder had ik zelf natuurlijk ook gezocht maar kom alleen uit op scenarios waar iemand de hele hdd wil clonen. Wil gewoon een clean install kunnen doen, niet een image maken ofzo

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Je zou mijn MSDN account even mogen gebruiken om een schone Nederlandse Windows 8 te downloaden, DM maar als je interesse hebt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daan87423 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:27:
Je zou mijn MSDN account even mogen gebruiken om een schone Nederlandse Windows 8 te downloaden, DM maar als je interesse hebt.
Er zijn ook andere manieren om aan schone Windows ISO's te komen zonder je MSDN account uit te delen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Daan87423 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:27:
Thanks, zou die OEM key dan ook werken?

Moet nu even weg, neem vanavond contact met je op _/-\o_
Pagina: 1