Toon posts:

PC upgrade Advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,
Ik wil de componenten in mijn pc gaan vervangen want mijn pc is inmiddels 6 jaar oud!!
Ik heb één keer de video kaart upgegrade en een extra hardeschijf voor mn data gekocht, maar nu is ook de rest echt toe aan vervanging.

Mijn pc bestaat nu uit:
Antec Sonata III - Behuizing (heeft een 500watt voeding)
MSI K9A2 CF-F - Moederbord (AM2+ socket voor de processor)
4x Team Elite 1024mb DDR2 800Mhz - Ram geheugen
AMD Phenom 9500 - Processor (2.2ghz quadcore)
MSI N460GTX cyclone 768D5/OC - Videokaart
Samsung SpinPoint P120 SP2504C - (SATA300, 7200rpm, 250gb) Hardeschijf waar ik al mn programma's op heb geinstalleerd.

Ik dacht zelf dat ik de behuizing en video kaart nog wel kan gebruiken en dus een nieuw moederbord, processor en geheugen moet kopen. Ook zat ik te denken misschien een SSD schijf er bij te kopen.

De harde schijf waar ik nu mn programma's op heb geinstalleerd is wel altijd aan de volle kant, ik weet dus niet of een kleine SSD schijf voldoende zou zijn? Ik heb al mijn data op mn tweede 2TB hardeshijf. Kan ik ook programmas op een andere hardschijf installeren? Welke SSD schijven zijn aan te raden?

Mijn video kaart is misschien ook iets aan de oude kant, maar die upgrade ik liever in een later stadium weer. Of denken jullie hier anders over?

Ik had bij Azerty een aantal upgrade-kits gezien, die precies die componenten vervangt.
Bijvoorbeeld deze voor 427eu: http://azerty.nl/8-5739-632829/azerty-upgrade-kit.html
Zijn dat goede aankopen, of zouden jullie toch alle componenten los uitzoeken?

Zo'n kit plus een SSD schijf zou dus zo'n 500euro kosten. Ik wil ook graag tussen de 400 en 600 euro uitgeven.

Wat ik doe op mn pc is erg breed: school werk (waar onder programmeren, websites maken), films en series kijken, posters maken (met photoshop/illustrator) en gamen (wat voor mij niet op de hoogste kwaliteit hoeft). Ik heb vaak last van mijn 4gb geheugen als ik aan posters werk of vele tabbladen open heb, dus een upgrade naar 8gb is een must!

Ik hoor graag jullie advies!

mvg Roald

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat voor voeding? Je weet maar nooit wat er kan gebeuren met een oude voeding.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding zit in die behuizing ingebouwd, ik kan er niet veel over vinden. http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=33476

Edit: Dit staat op de antec site: EarthWatts EA 500D Green power supply (80 PLUS® Bronze certified)
http://store.antec.com/Pr...500/0-761345-15137-5.aspx

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 14:55 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Die voedingen zijn van goede kwaliteit, ik heb op een site een review gelezen van ingebouwde PSU's en die Antecs zijn dik in orde i.t.t. andere merken.

Maar, ik zou gewoon alles vervangen, probeer de graka voor 30 euro te verkopen, en dan kun je de PSU nog wel houden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Het upgrade setje wat je hebt uitgekozen is best goed. Ik zou wel niet deze ram kiezen. Ik denk dat deze toch iets beter is. pricewatch: Crucial Ballistix Sport XT BLS2C4G3D169DS3CEU

Ik heb hier een iets andere versie van en die vind ik persoonlijk heel fijn om mee te werken. Een voordeel is ook dat ze hitte vinnen hebben.
Verder raad ik je een EVO SSD aan van samsung en deze cpu koeler. pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ikzelf heb Corsair Vengeance, en die hebben belachelijk grote vinnen, maar ik kan je verzekeren dat iedere bedrijf die alleen voor de show erop doen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:22
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:15:
Kan ik ook programmas op een andere hardschijf installeren? Welke SSD schijven zijn aan te raden?
Ja, als het ten minste een interne hd is en niet een externe.
Ik zou voor een crucial ssd gaan, betrouwbaar en goedkoop
Mijn video kaart is misschien ook iets aan de oude kant, maar die upgrade ik liever in een later stadium weer. Of denken jullie hier anders over?
gezien je budget zou ik dat later doen
Ik had bij Azerty een aantal upgrade-kits gezien, die precies die componenten vervangt.
Bijvoorbeeld deze voor 427eu: http://azerty.nl/8-5739-632829/azerty-upgrade-kit.html
Zijn dat goede aankopen, of zouden jullie toch alle componenten los uitzoeken?
dat is een hele snelle kit, als je zelf de onderdelen kiest heb je wat meer keuze

als je bijvoorbeeld kiest voor dit:
pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed €153
pricewatch: ASRock B85M Pro4 €55
pricewatch: Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU €69
heb je voor €277 een upgrade die iets minder snel is maar nog steeds veel sneller dan wat je nu hebt

zelfs met een flinke ssd pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB erbij blijf je ruim onder de €400

Verwijderd

Topicstarter
Top, ik kan hier zeker iets mee, bedankt allemaal!
Pagina: 1