Ubuntu Server achter netwerk

Pagina: 1
Acties:

• seeyou
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 22:56
Beste Tweakers,

Ik heb een Ubuntu server geïnstalleerd en daar heb ik samba op gezet om bestanden te delen.. (Tevens ook webserver)

Nu wil ik mijn server ook van buitenaf benaderen. Bij een gewone verbinding is dat geen probleem, alleen is mijn situatie wat anders. Mijn internetverbinding gaat via een een bedrijfsnetwerk. Ik kan dus geen poorten op doen. Van buiten ben ik dus niet bereikbaar. Is er een andere manier om dat te realiseren. Ik heb een VPN account bij PureVPN.com. Kan ik met een VPN verbinding dit organiseren en ja hoe dan?

Kijk uit naar jullie reactie

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Systeembeheerder vragen om poorten voor je open te zetten?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• seeyou
Ja.. Natuurlijk heb ik dat gevraagd, maar dat weigeren ze. Moet je niet iets van een VPN Tunnel maken

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een VPN tunnel is tussen A en B, nooit tussen A en het internet.

https://discord.com/invite/tweakers

• seeyou
Ok. Bedankt, maar wat stel je zelf voor..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een eigen internet verbinding waar je wel poorten open kunt zetten richting je Ubuntu server. Of de server extern hosten.

https://discord.com/invite/tweakers

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

seeyou schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:29:
Ok. Bedankt, maar wat stel je zelf voor..
offtopic:
Ik was best wel goed in Wiskunde vroeger, zeker met vergelijkingen

Server = A
Client = B (Client is degene die verbinding wil hebben met de server)

VPN tunnel is tussen A en B

Ik zou zeggen: laat je Ubuntu server verbinding maken met je client...

Los daarvan, waarom willen ze geen poort voor je open zetten?
Zou je met bovenstaande oplossing afwijken van het security beleid?
Wie moet straks aan zijn baas uitleggen dat de pr0n die bij hem gehost wordt een gevolg is van jouw actie?

Zeker gezien je vragen en de daaraan het gekoppeld verwachte niveau is het misschien beter om dit maar helemaal niet te doen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

redfoxert schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:28:
Een VPN tunnel is tussen A en B, nooit tussen A en het internet.
Das natuurlijk onzin.. dagelijks wordt niet anders gedaan.
Hoe dacht je dat vroeger de inbel verbindingen werkten ? En tegenwoordig nog steeds PPPoE, IPv6 over IPv4 enz..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• shure-fan
Misschien kan de TS eerst uitleggen waarom hij de pc beschikbaar wil hebben via internet, als het een bedrijfskwestie is (medewerkers van buiten moeten kunnen inloggen) dan lijkt me logisch...

Als het een prive kwestie is... Dan maar thuis hosten

• seeyou
Ik zal mijn vraag even verduidelijken. Ik woon en werk op de camping (Beheerder). Wij hebben een draadloos netwerk voor onze gasten. We gebruiken daar een 100mb glasvezel verbinding. Ik lift ook mee op via dat netwerk. Ik sta wel los van onze gasten. Echter heb ik wel een thuisserver die ik ook van buiten wil benaderen. (Files hosting etc) Om poorten open te zetten kunnen gasten ook mijn netwerk benaderen en vandaar dat deze gesloten zijn

• shure-fan
Je server een vast ip adres geven... En dan je poorten openzetten richting die server, oja en je server met een utp verbinden aan je router

[ Voor 24% gewijzigd door shure-fan op 08-03-2014 16:37 ]

• seeyou
shure-fan schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:35:
Je server een vast ip adres geven... En dan je poorten openzetten richting die server, oja en je server met een utp verbinden aan je router
Dat wordt niet gedaan door de systeembeheerder. Ik ben opzoek naar een andere oplossing

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als er niks opengezet mag worden, dan kun je alleen tooltjes als teamviewer gebruiken.

• seeyou
Is er geen andere oplossing speciaal voor Ubuntu server

Verwijderd

seeyou schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:27:
Ik zal mijn vraag even verduidelijken. Ik woon en werk op de camping (Beheerder). Wij hebben een draadloos netwerk voor onze gasten. We gebruiken daar een 100mb glasvezel verbinding. Ik lift ook mee op via dat netwerk. Om poorten open te zetten kunnen gasten ook mijn netwerk benaderen en vandaar dat deze gesloten zijn
Waarom is er geen scheiding? personeel/gasten.
Netwerk van bijvoorbeeld de receptie/restaurant/etc gaat ook over het zelfde subnet/vlan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even... gaat het hier om Samba? Die wil je vrij nadrukkelijk niet publiek toegankelijk stellen - geen wonder dat de sysadmin het weigert :o

Kun je even duidelijker zijn waar het om gaat:
- sysadmin wil geen enkele poort openzetten voor je?
- sysadmin wil specifiek niet TCP 137-139+445 openzetten voor Samba?

Kan in dat laatste geval trouwens goed zijn dat hij er niets aan kan doen, veel ISPs blokkeren standaard die poorten om te zorgen dat onwetende prutsers niet hun hele schijven op internet beschikbaar stellen...

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

seeyou schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:27:
Ik zal mijn vraag even verduidelijken. Ik woon en werk op de camping (Beheerder). Wij hebben een draadloos netwerk voor onze gasten. We gebruiken daar een 100mb glasvezel verbinding. Ik lift ook mee op via dat netwerk. Ik sta wel los van onze gasten. Echter heb ik wel een thuisserver die ik ook van buiten wil benaderen. (Files hosting etc) Om poorten open te zetten kunnen gasten ook mijn netwerk benaderen en vandaar dat deze gesloten zijn
Ga maar 's op zoek naar een VPS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1