• doubletrouble13
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-03-2025
hallo mensen
ik heb een vraag over een 2e scherm instellen op een pc .
ik heb een nieuw scherm gekocht , en aangesloten middels dvi kabel . het oude scherm heb ik ook ingeplugt middels de hdmi . nu heb ik 2 schermen waarvan ik mn nieuwe (dvi) als hooftscherm heb toegewezen . nu heb geprobeerd om mn nieuwe scherm als hoofdscherm toe te wijzen en als ik een game speel , het nieuwe scherm daarvoor in fullscreen te gebruiken . dit lukt niet . als ik mn nieuwe scherm als hoofdscherm toewijs , heb ik mn bureaublad in het oude scherm , en spellen starten ook in het oude scherm . hoe kan ik instellen dat ik het bureaublad en spellen in mn nieuwe scherm krijg , terwijl ik watever ik op scherm 2 wil , er gewoon naartoe kan slepen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk OS?

In Windows 7 kun je bij het instellen van je schermresolutie aangeven wat je main display moet zijn. (dat staat dus los van wat er gezien wordt als monitor 1 of monitor 2).
Als ik dat instel dan gooit hij hier de fullscreen applicaties gewoon naar de primaire monitor.

• doubletrouble13
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-03-2025
aha , ja ik heb w7 . dus de fullscreen gaat naar scherm 2 , en niet zoals wat ik eigenliijk wilde dat scherm 2 louter het bureaublad weergeeft indien ik op scherm 1 fullscreen bezig ben ? dank je wel