upc voert automatische abbonements wijziging eenzijdig door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
zojuist een brief ontvangen van mijn ISP upc. zij geven aan het internet per 1 april te wijzigen en de snelheid van 60Mbit naar 120 te doen. leuk niks mis mee. onder het motto sneller is altijd beter!

vervolgens melden ze ook even dat ze maand bedrag met 5 cent verhogen naar 50 euro per maand. mag en kan dat zomaar? er staat wel dat de contractperiode en voorwaarden gelijk blijven en toch drukken ze die 5 cent door de strot.

andere klanten die deze snelheid hebben (120Mbit), hebben een draadloos modem, kan ik die dan nu ook eisen?

eigenlijk wil ik van ze af en een andere provider nemen (omdat ik al maanden stabiliteits problemen ondervind en ze dit niet juist afhandellen), maar de huurwoning waar ik woon is waarschijnlijk aankomende week verkocht en overstappen en afneem adres wijzigen heb ik nu eenmaal ook niet zulke goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:25
Verander niet teveel tegelijk.
En betaal die 5 cent maar, Piekeren of dat al dan niet mag kost al meer aan hersenprocessorkracht :)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eigenlijk heel simpel:
- ja, een consumentenprovider mag te allen tijde eenzijdig de voorwaarden veranderen, maar...
- als een provider dat doet moeten ze je schriftelijk daarvan op de hoogste stellen en mag je op dat moment opzeggen zonder aan enige contractperiode oid gehouden te worden.

Niks aan de hand dus, je krijgt hier een verdubbeling van je snelheid voor EUR 0.05 extra per maand. Lijkt me redelijk waar voor je geld 8)7 Toch mag je dit gebruiken om op te zeggen als je vastzat aan een contractperiode. Als het goed is staat dat in de brief. Zo ja is het niet erg netjes, je hebt iig wel het recht op te zeggen ivm gewijzigde voorwaarden.

Verder mbt modem: doe nou niet :X Als je even de moeite neemt door dit topic te lopen zie je dat men zacht gezegd niet onverdeeld gelukkig is met de modems met ingebouwde WiFi en proberen de meeste Tweakers dat juist uit te zetten. Jij hebt een EuroDOCSIS 3 modem zonder ingebouwde router en WiFi, dus kun je van de volle snelheid genieten, maar ben je vrij om je eigen router erachter te hangen. Dat is veel beter dan een geintegreerd geval. Houden zo dus!

Verder mbt stabiliteitsproblemen: weet je wel zeker dat ze door je provider veroorzaakt worden? Zo nee is het nogal logisch dat zij ze niet af kunnen handelen... allicht kunnen wij hier (of in het UPC topic) je verder helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
In veel gevallen wijst instabiliteit niet op het netwerk maar een probleem bij het AOP of binnenhuis bekabeling. Als er iets met het netwerk aan de hand is is dit bij meer klanten aan de hand en die nemen dan vaak ook contact op met UPC. Als er uit een bepaald gebied veel calls komen is het vaak al bekend dat er iets is. Er wordt namelijk continu gemonitord op de nodes of er geen storingen zijn. Let wel dat dit dus gebeurd op gemiddelden van alle eurodocsis apparaten achter een node en niet op individueel niveau. Dit is vrijwel niet bij te houden namelijk en veel storingen ontstaan in huis.