Auralex SubDude II i.c.m. Rel Quake Q3

Pagina: 1
Acties:

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Ik denk eraan om dit te kopen voor onder mijn Rel Quake Q3 sub te plaatsen :

http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp

Reden : staat nu op een laminaat vloer en dit geeft toch wel de nodige resonantie/trillingen.

Afmetingen van men sub : 25 cm (lengte) x 25 cm (breedte) x 30 cm (hoogte) (incl. pootjes)

De sub staat nu op 4 pootjes en ik lees overal dat het best is de pootjes van de sub te draaien alvorens op de Auralex te zetten. Anders zou het effect van de Auralex verloren gaan.
Klopt dit?

Want ik heb al eens gekeken naar de pootjes en ik heb GEEN idee hoe die eraf te draaien. Het lijkt erop alsof de pootjes van binnenuit erin gedraaid zijn. Ik kan dus niet aan de schroef geraken.
Iemand een idee?

Foto van sub met pootjes : http://muzyczny.pl/towary/34937.jpg

Mijn sub is iets anders (qua layout van knoppen) maar dimensies en pootjes zijn exact hetzelfde.

Alvast dank _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 08-03-2014 11:38 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 14:30
[verwijderd]

[ Voor 142% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Mar.tin schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:37:
Maak eens een plaatje voor ons van de onderkant van je sub? Wellicht zien wij wel een mogelijkheid ;)
Ondertussen toegevoegd ! :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 14:30
[verwijderd]

[ Voor 77% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Mar.tin schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:37:

In het midden van die pootjes zitten geen schroeven? Zou je een fotootje willen maken van wat daarin zit? Ik kan me niet voorstellen haast dat daar niks van een schroef inzit :)
Nope, zitten geen schroeven.
Ik kan wel een plaatje maken maar dan zie je nog niets, gaat redelijk diep maar is geen schroef. Heb met kruis en gewone schroevendraaier geprobeerd...
https://muzyczny.pl/towary1/34940.jpg

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Gaat de driver zelf dan niet contact maken als je de pootjes weghaalt? Ik zou goed uitkijken!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Dus pootjes NIET eraf halen?
Gaat dan niet het effect van de "Subdude II" (grotendeels) verloren?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

Een downfire subwoofer moet je nooit de pootjes van af halen, pootjes er af is als je een front fire hebt en zo het contactoppervlak kan vergroten. Je kan wel gebruik maken van iets als een Subdude met een downfire maar het effect zal iets minder zijn doordat je wat minder contactoppervlak hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Aaaah ok! Dank FeaR !

Had ondertussen contact gehad met men dealer en die heeft me gezegd hoe de pootjes eraf te krijgen.
- luidspreker unit losdraaien en voorzichtig naar buiten halen,
- voetjes aan de onderkant los maken en moer aan de binnenkant uit de kast halen [via de net geopende driver positie.
- driver terug monteren en klaar

Maar goed, dan blijft de vraag : toch een SubDude II kopen? Of is het bij een downfire sub niet echt de moeite van het geld?
Sub staat op laminaat vloer, ik heb het LFE level nu op 8 klikjes staan (kan tot 40 klikken) en soms hoor ik nog de kasten achter mij trillen...

EDIT : of kan ik ipv de SubDude II evengoed de meegeleverde spikes proberen? Of is dat appelen met peren vergelijken?

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 08-03-2014 17:49 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

De Subdude ontkoppelt en spikes koppelen. Wat het beste effect geeft is een kwestie van uitproberen. Een Subdude zal ook met een downfire werken maar zoals gezegd is het effect wel iets minder. Zie een Subdude of Gramma overigens niet als wonderproduct, het is een tweak en zeker niet dé oplossing voor alle trillingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan je subwoofer ook op z'n kant neerleggen, dan ben je van het probleem met de pootjes af. Tevens trilt de subwoofer dan niet meer op een neer, maar van voor naar achter. De subwoofer ontkoppelen voor trillingen in die richting is makkelijker.

Zo'n subdude kan je trouwens ook prima zelf maken. :) Ik las ergens dat mensen siliconenkit in vormpjes voor ijsblokjes deden om zo dempers te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door TBTL op 09-03-2014 09:06 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Dank voor de reacties.
Na wat googlen en na ook positieve verhalen gelezen te hebben over DF subs (met pootjes :) ) heb ik de subdude maar besteld.
Wel niet op voorraad, dus breng binnenkort wel even verslag uit !

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Had de subdude 2 besteld op bax maar weer geannuleerd wegens geen voorraad.
Netjes binnen paar dagen had ik mijn geld terug trouwens.
Dan maar via amazon besteld (kwam uiteindelijk trouwens op exact dezelfde prijs en dit inclusief verzendings- en importkosten)
Begin vd week is de doos aangekomen.
Had meteen wat liggen testen met de openingsscène uit Star Trek (2009) en het viel me meteen op dat de bas lekkerder klonk.

Vandaag de bluray van Saving Private Ryan gekeken....
Super blij met mijn aankoop want het is een hele verbetering. De sub beweegt totaal niet meer en de resonantie met de laminaat vloer is totaal NUL. Bas klinkt ook wat strakker en LFE level van de sub kan hierdoor ook wat harder. Staat nu op 10 clicks (max. 40) waar het voorheen op 8 clicks stond.
Lokalisatie van de sub is ook veel minder door de sterk verminderde resonantie.
Enkel de glazen kast helemaal vanachter in de ruimte trilt nog soms, maar dit stoort me niet (en hier is denk ik ook weinig aan te doen).

Erg blij dus! _/-\o_

Pagina: 1