Ik heb een tijdje terug mijn eerste HTPC gebouwd en het draait prima! Tot en met Woensdag avond heb ik een 570GTX gebruikt voor de grafische kracht om te kunnen gamen maar aangezien ik het toch niks aan vind en de grafische kaart veel te veel lawaai maakt heb ik ervoor gekozen om de onboard HMDI aansluiting te gebruiken. 570GTX eruit, bios veranderen naar onboard gebruiken, drivers verwijderd en van de intel website de drivers voor mijn onboard beeld gedownload.
Dit werkte meteen prima. Woensdag nacht in hibernate gezet en vandaag wou ik de HTPC weer gebruiken maar geen beeld. Via de teamviewer verbinding die ik altijd heb aan staan ben ik begonnen met drivers herinstalleren etc.. geen oplossing. Andere HDMI kabel geprobeerd maar helpt ook niet.
Tot ik wat begin te bewegen aan de kabel en dan zie ik dat mijn Onkyo reciever reageert. De HTPC uit het houten tv meubel gehaald en ik had weer beeld, erin terug zetten en heb nu zo nu en dan beeld verlies. Wanneer ik beeld verlies heb hoef ik maar een klein tikje te geven op mijn HTPC en het is weer goed.
Nu is mijn vraag wat is er aan de hand? Ik denk aan kortsluiting of dat de HDMI aansluiting van de HTPC niet helemaal lekker meer is..
Hieronder mijn HTPC
Alles aangeschaft bij Azerty(behalve de flirc), maar voordat ik iets aanmeld voor garantie wil ik alles proberen!
Dit werkte meteen prima. Woensdag nacht in hibernate gezet en vandaag wou ik de HTPC weer gebruiken maar geen beeld. Via de teamviewer verbinding die ik altijd heb aan staan ben ik begonnen met drivers herinstalleren etc.. geen oplossing. Andere HDMI kabel geprobeerd maar helpt ook niet.
Tot ik wat begin te bewegen aan de kabel en dan zie ik dat mijn Onkyo reciever reageert. De HTPC uit het houten tv meubel gehaald en ik had weer beeld, erin terug zetten en heb nu zo nu en dan beeld verlies. Wanneer ik beeld verlies heb hoef ik maar een klein tikje te geven op mijn HTPC en het is weer goed.
Nu is mijn vraag wat is er aan de hand? Ik denk aan kortsluiting of dat de HDMI aansluiting van de HTPC niet helemaal lekker meer is..
Hieronder mijn HTPC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 169,88 | € 169,88 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | WD Green WD10EZRX, 1TB | € 46,98 | € 46,98 |
| 1 | WD Green WD40EZRX, 4TB | € 137,44 | € 137,44 |
| 1 | Fractal Design Node 605 | € 115,80 | € 115,80 |
| 1 | Flirc Media Center Companion | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Samsung SN-208BB Zwart | € 19,90 | € 19,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,94 | € 46,94 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 93,03 | € 93,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,92 | |
Alles aangeschaft bij Azerty(behalve de flirc), maar voordat ik iets aanmeld voor garantie wil ik alles proberen!