Onboard HDMI aansluiting probleem

Pagina: 1
Acties:

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 12:53
Ik heb een tijdje terug mijn eerste HTPC gebouwd en het draait prima! Tot en met Woensdag avond heb ik een 570GTX gebruikt voor de grafische kracht om te kunnen gamen maar aangezien ik het toch niks aan vind en de grafische kaart veel te veel lawaai maakt heb ik ervoor gekozen om de onboard HMDI aansluiting te gebruiken. 570GTX eruit, bios veranderen naar onboard gebruiken, drivers verwijderd en van de intel website de drivers voor mijn onboard beeld gedownload.

Dit werkte meteen prima. Woensdag nacht in hibernate gezet en vandaag wou ik de HTPC weer gebruiken maar geen beeld. Via de teamviewer verbinding die ik altijd heb aan staan ben ik begonnen met drivers herinstalleren etc.. geen oplossing. Andere HDMI kabel geprobeerd maar helpt ook niet.

Tot ik wat begin te bewegen aan de kabel en dan zie ik dat mijn Onkyo reciever reageert. De HTPC uit het houten tv meubel gehaald en ik had weer beeld, erin terug zetten en heb nu zo nu en dan beeld verlies. Wanneer ik beeld verlies heb hoef ik maar een klein tikje te geven op mijn HTPC en het is weer goed.

Nu is mijn vraag wat is er aan de hand? Ik denk aan kortsluiting of dat de HDMI aansluiting van de HTPC niet helemaal lekker meer is..

Hieronder mijn HTPC

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 169,88€ 169,88
1ASRock B85M Pro4€ 55,50€ 55,50
1WD Green WD10EZRX, 1TB€ 46,98€ 46,98
1WD Green WD40EZRX, 4TB€ 137,44€ 137,44
1Fractal Design Node 605€ 115,80€ 115,80
1Flirc Media Center Companion€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1Samsung SN-208BB Zwart€ 19,90€ 19,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 93,03€ 93,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,92

Alles aangeschaft bij Azerty(behalve de flirc), maar voordat ik iets aanmeld voor garantie wil ik alles proberen!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ook al eens een andere HDMI kabel geprobeerd dan?
En heeft die 570GTX ook HDMI?* Zo ja: gaat het wel goed met HDMI als je je kabel daar op aansluit?

* = * Joen is niet 100% meer thuis in de nieuwste hardware :P

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Zit de kabel aan de TV wel goed ? Anders probeer eens een ander HDMI slot.

Als alle kabels goed zitten en jouw HDMI TV pooeren zijn goed ben ik bang dat je HDMI aansluiting beschadigd is van het moederbord. Dan kan je niet anders dan een videokaart erin zetten of een DVI naar HDMI omvormblokje kopen.

TIME TO UPGRADE !!!

• NLF
Via de 570GTX werkt het perfect, heb net de kaart even snel terug gestopt want heb op dit moment helemaal geen beeld meer via de onboard HDMI. Heb net ook even gecontroleerd op kabels los in de kast die eventueel kortsluiting maken maar helemaal geen probleem.

Rickboy333, ik heb nog garantie.

Opstelling is , HTPC> Onkyo home cinema set> TV. Dus ben niet van plan om DVI te gebruiken..

Uhm wat als ik het zelfde moederbord krijg uit garantie? herkent die zomaar mijn schijven en andere meuk dat ik niet alles kwijt ben? Mijn 4TB schijf staat namelijk helemaal vol en wil liever niks kwijt raken..

EDIT: ik zit nog even wat te prutsen en wanneer ik de backplate indruk dan heb ik beeld.. dus denk dat de backplate kortsluiting maakt met de HDMI poort.

[ Voor 11% gewijzigd door NLF op 08-03-2014 11:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks dat het een onboard-aansluiting is, gaat dit gewoon over de videoadapter-functionaliteit.

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• NLF
Inmiddels de backplate weg gehaald en lost het probleem niet op. Het lijkt een probleem van het moederbord want wanneer ik een tikje geef onder op de kast dan veranderd het beeld.

Ik zal een RMA aanvragen bij Azerty.

Nu is alleen nog mijn vraag wat er met de hardeschijf gebeurd wanneer ik die gebruik met een zelfde nieuwe moederbord?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

ALS een andere kabel al getest is, dan kan het inderdaad een rotte poort is.

Eenzelfde moederbord gaat 99 van de 100 keer gewoon werken, tenzij er een TPM op zit en dingen als bitlocker, dan zul je moeten re-installen maar dat is een kleinigheidje, en misschien sowieso verstandig. Je hoeft niet te formatteren!

Misschien kun je al je data, als het om een HTPC gaat, trouwens beter op een NAS zetten, hebben andere apparaten er ook wat aan.

Overigens heb ik, als het op Intel kaarten aankomt met displayport/HDMI&DVI/VGA, zeer negatieve ervaringen wat de driver betreft. Als in: ze willen nog wel eens de resolutie/GUI-accelleratie verknoeien met hibernate.

Ik neem aan dat je een start-up SSD hebt? Zoja, dan is hibernate toch trager dan gewoon opnieuw opstarten. En Windows 8 is op een conventionele HDD zelfs nog wel snel qua opstarten.

• NLF
Heb er geen TPM enzovoort op. Een nas is op dit moment mij wat te prijzig. Deze HTPC was ook al 800 euro.

SSD als boot schijf en ik gebruik hibernate omdat WOL anders niet werkt, films stream ik namelijk altijd vanaf deze HTPC. Draait verder perfect en opstarten gebeurt in ongeveer 10 - 15 seconden.

Ik ben op dit moment de meeste films en series toch even aan het backuppen voor het geval dat het niet werkt, ik zal daarna nog 1 laatste test doen en dat is buiten de HTPC het moederbord laten draaien en kijken of het dan wel stabiel is. Ondertussen zal ik Azerty laten weten dat er een probleem is met het moederbord.
Pagina: 1