Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo U430 of macbook air

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 21:47
Ik ben al langer opzoek naar een nieuwe laptop in het ultrabook segment om mijn Sony vaio van 4 jaar oud te vervangen.

Wat wil ik ermee doen/mijn eisen
- teksverwerking, veel programma's tegelijk open: chrome, word, excel, powerpoint etc
- lightroom: ik bewerk graag mijn foto's na in lightroom, vandaar 8gb handig denk ik
- de notebook moet in ieder geval stil zijn, ik heb helemaal genoeg van die F16 die nu op mijn bureau staat.
- 1000 euro is ongeveer mijn budget

Mijn oog viel laatst een lenovo u430 om de volgende redenen:
- 256gb ssd met een i7 4500u en 8GB ram
- redelijke lange accutijd (zo'n 7 uur)
- robuuste bouw
- bang voor bucks (deze is op amazon met een 1080p scherm al te koop voor 870 euro)

Ik zit alleen met het scherm in mijn maag. Alle reviews die geschreven zijn hebben het over een zeer matig 1600x900 scherm. Nergens kan ik een review vinden van deze notebook met het Full HD scherm. Of heb ik er toevallig een over het hoofd gezien?

De macbook air is natuurlijk ook een geweldige notebook, wat me daarvan aanspreekt zijn:
- zeer solide bouw
- extreem lange accuduur
- goed toetsenbord

Wat me er aan tegen staat zijn de hoge prijs (ik zou graag 8gb geheugen willen hebben, met een 256gb ssd wordt het überhaupt onbetaalbaar) en ik weet niet in hoeverre ik fan ben van OSX.

Een macbook pro vind ik ook zeer interssant, maar is me eigenlijk simpelweg te duur...
Een dell inspiron 14 7000 vond ik ook zeer interessant, maar die is In NL niet met 1080p scherm leverbaar....

Graag jullie advies!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 15:44
Je zou kunnen kijken naar een Sony Vaio Pro 13, er is nu tijdelijk een actie met gratis upgrade naar een i7u
voor 256GB SSD, 8GB RAM en 1080P paneel voor onder de E1000,- als je de 6 of 10% kortingscode gebruikt

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Volgens mij is die U430 met FHD scherm nog niet overal te krijgen. De reviews en webwinkels (zelfs lenovo.com zelf) gaan uit van de 430 met het oude scherm...ik heb lenovo.com een bericht gestuurd, maar nog niks gehoord erover (ik twijfel ook over de 430)...

Verwijderd

Ik hoorde bij HWI dat de fan van de Sony Vaio Pro 13 vrij snel aanslaat. Ik weet alleen niet hoeveel geluid die produceert.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De Vaio Pro heeft in het begin wat issues gehad met de fan, maar dit is later een stuk beter geworden heb ik gehoord. Natuurlijk zal dat dit onder belasting wel het nodige geluid gaan maken. Wat mij betreft is de Vaio Pro een aanrader, hoewel die Lenovo voor het geld ook wel als een goede deal klinkt.

Verwijderd

Die prijs van die Lenovo kan nooit correct zijn. Dit is zeker een Amerikaanse prijs direct omgezet naar euro's? Je moet er nog wel 21% BTW en verzendkosten bij rekenen.

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 21:47
http://www.amazon.de/gp/a...1_1?qid=1394317735&sr=8-1

Sorry, het betreft hier wel de i5 versie. Maar alsnog een goede deal denk ik.

De sony vaio pro 13 is qua specs zeker interessant, alleen ben ik niet zo overtuigd dat de vaio pro 13 zo stil is...

Misschien moet ik toch een Macbook Pro kopen. Alleen met 8GB geheugen is het zo verschrikkelijk prijzig.

[ Voor 42% gewijzigd door StanPC op 08-03-2014 23:37 ]

Verwijderd

In Duitsland een laptop kopen is sowieso niet heel handig omdat ze een ander toetsenbord gebruiken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48
OS X hoeft geen probleem te zijn. Je kunt er ook gewoon Windows op installeren en OS X nooit gebruiken. Dan is het net alsof je een Windows laptop hebt.

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik heb een paar maanden geleden - met precies dezelfde eisen - een laptop uitgezocht. Uiteindelijk is het de Sony Vaio Pro 13 geworden met een i5, touchscreen, 128gb SSD en 8gb RAM.

De geluidsproductie - die StanPC betwijfelt - valt in de praktijk ontzettend mee. De ventilator staat ongeveer driekwart van de tijd geheel uit. De ventilator is overigens wel in staat om flink hard te blazen, maar dat gebeurt in de praktijk niet zo vaak. Als ik zware taken verricht (grote foto's bewerken in Lightroom) zet ik het energieschema vaak even op 'performance' (zodat er minder snel wordt gethrottled), en dan hoor je de ventilator inderdaad wel.

De Wifi-issues zijn ook grotendeels verholpen. Dat wil zeggen: het verbinding maken duurt op mijn pc soms ietsje langer dan ik gewend ben, maar het internet is stabiel en zeker snel genoeg.

Al met al ben ik dik tevreden met de Vaio Pro. Het enige wat mij echt irriteert is dat het scherm niet echt een grote hoek kan maken, dat is soms vervelend als je hem op schoot hebt.

Succes met je keuze!
Pagina: 1