Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet werkt bepaalde tijd niet

Pagina: 1
Acties:

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:05
Hallo,

Sinds ongeveer een week, ervaar ik nu iets wat niet heel erg is, maar me wel irriteert.
Wat er mis is, heeft te maken met het internet(netwerk) op de PC. Het probleem is namelijk dat het netwerk op mijn computer niet beschikbaar is, de eerste 1 à 2 minuten na het opstarten. De PC zegt dat er geen netwerk is aangesloten. Na die 2 minuten doet het internet het automatisch wel weer...

Ik heb de kabel gecheckt, en deze zit er goed in... Is het misschien een raar (tijdelijk) defect van m'n moederbord? Of misschien iets anders?
Als iemand hier iets van weet zou ik er graag over horen.

Zoals gezegd, het is niet een groot probleem, maar wel een irritatie. Ik wil m'n PC direct gebruiken als ik opstart.

In ieder geval bedankt.

Mobo: ASRock B75 Pro3-M

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Test1: Andere kabel
Test2: LiveCD met Ubuntu

Overige testen afhankelijk van de rest van je netwerkapparatuur.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Met rooot, controleer ook even wat allemaal automatisch opgestart wordt en hoeveel tijd het kost.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Misschien helpt het als je geen 3 firewalls aan hebt staan.

• siard
1. Getest en het ligt niet aan de kabel.
2. Moet ik het echt proberen met een andere OS?
3. Zal morgen testen of het is opgelost met het aanpassen van de opstartprogramma's
4. Ik neem niet aan dat er automatisch 3 firewalls aan staan.... ;)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
siard schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:12:
2. Moet ik het echt proberen met een andere OS?
Je kunt het probleem gericht stapsgewijs gaan zoeken of je kunt wat in het wilde weg schieten.

Een LiveCD vereist geen installatie van een ander OS. Je download en brand de ISO file en kunt dan vanaf CD opstarten naar (bijv.) Ubuntu. Je sluit dan in één klap uit of het een software probleem is. Als het dan gewoon werkt, moet je in je Windows omgeving zoeken.

• siard
Oke dat zal ik één van de komende dagen proberen, dankjewel.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

@rooot of nog makkelijker met een usbstick ( en easy usb installer voor makkelijke installatie)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Om eerst uit te sluiten of het überhaupt wel aan jouw PC ligt... ben je de enige die er last van heeft? Andere devices binnen het netwerk hetzelfde probleem?

• siard
@Jolke voor zover ik weet is het alleen mijn computer die er last van heeft. Het rare is dat die het af en toe doet. Soms 10 keer achter elkaar, en dan weer 2 keer niet...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Geven de Windows logs hier nog een vingerwijzing?

Zijn je drivers van je netwerkadapter up to date?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Dan zou ik een LiveCD of USB stick maken en daarmee testen. Dan weet je of het drivers (software) of je netwerkkaart zelf (hardware) is.
Pagina: 1