Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Ik overweeg over te stappen op een grote smartphone/phablet.

De belangrijkste reden is navigatie op mijn zeilbootje. Een groot scherm is daar erg fijn, ik heb nu een 3,7 inch en denk aan 5.5 inch of meer.

Maar ik ben bang dat ik zo'n ding uiteindelijk toch te groot ga vinden, om op straat mee te bellen bijvoorbeeld, of om gemakkelijk mee te nemen.

Maar hoe bevalt dat nou? Ben jij tevreden met de overstap?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:12
Lijkt een flinke overstap, maar als je hem eenmaal in gebruik hebt is het erg handig en ben je er zo aan gewend. Ik heb zelf een Galaxy Note 3 gebruikt, en had daar geen enkel probleem mee.
Ben nu overgestapt naar een iPhone 5s en dat was wel ff wennen dat kleine schermpje.

Zucht...

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Ik vind het drie keer niks, alles groter dan zeg maar 4-4,3inch. Je kunt dan niet meer lekker je telefoon bedienen met 1 hand. Bijvoorbeeld in bed vind ik dat erg vervelend. Gebruik daarom mijn oude 4S meer dan mijn nieuwere telefoon (lumia 920)

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11 00:08
Je went er heel snel aan, en je oude telefoon is opeens heel erg klein.
Persoonlijk heb ik liever geen telefoon boven de 5", of groter dan 13.5cm x 6.9cm... simpelweg omdat het dan niet meer lekker in je broekzak zit (vooral met traplopen enzo).. en omdat je dan minder lekker met 1 hand kan werken.
Ik heb nu een Xperia ZL, en bij mijn volgende telefoon wil ik eigenlijk geen grotere.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De Lumia 920 is een geval apart, respectievelijk grote behuizing tov scherm.

Max. een 5" scherm zou ik zeggen. Ik heb een S4 en dat gaat prima met 1 hand en ik heb geen grote handen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris Smoove op 07-03-2014 19:09 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
Note3 hier en ik vind het perfect. Tablet is de deur uit. Mijn vrouw heeft een Nexus7 en die laat ik gewoon liggen als mijn telefoon ernaast ligt. Bellen valt ook wel mee, je hand zit er toch voor en als je alle telefoons hebt meegemaakt, dan ken je de bakstenen met antenne ook nog wel. Betere accuduur en algemene bruikbaarheid maken het top. Met mijn dikke vingers op een touchscreen tikken is geen pretje bij kleine schermpjes. Overigens moet je wel de maat in je hand proberen. De 6"+ toestellen zoals de kingsize Sony vond ik te lomp en te tablet.

Ik ben van 4,3 > 5,0 > 5,7 gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik kan me nog herinneren dat de Dell Streak 5 (5" scherm) als ridicuul groot werd ervaren.
Ervaren grootte kan dus veranderen, en ik denk dat je er snel genoeg aan gewend bent als je van de voordelen kunt profiteren.
http://www.engadget.com/g...-vs-dell-streak-5/564843/

Ik vind zelf de grootte tussen 4" en 4.3" ideaal.
Ik heb er een hoop gehad tussen (2,8" en 4,8"), alleen kan niks kleiners dan 4,5" vinden wat aan mijn functionele eisen voldoet (dual sim, snel, hoogst mogelijke Android versie, mooi scherm)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 16:12
Ik heb een Sony Xperia SP. 4,6 Inch is een leuk formaat, het was in het begin wel wennen. In de tussentijd heb ik ook de 4 inch Sony Xperia P gehad, de 5 inch W450 (chinees) en een Samung Galaxy Ace.

Als je een telefoon normaal met een hand wil bedienen, dan beveel ik je aan om een telefoon te zoeken met een breedte van 66mm of minder. Natuurlijke minimale bevels als dat lukt.

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10 16:11
Sinds kort, bij toeval een Note 2 met 5,5" scherm gekocht. Nooit eerder naar zo`n "groot" toestel gekeken, maar..... oh wat kijkt dat makkelijk. Ik wil niet meer kleiner.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Een beetje afhankelijk van wat er gebeurt. Ik heb met opzet een 5" (FHD) telefoon gekocht omdat ik veel media kijk als ik onderweg ben of in bed lig. Voor algemeen gebruik is het minder, het is wat lastig om met 1 hand je telefoon te bedienen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier 4,5", misschien zou ik nog 5" overwegen, dat past ook nog net in de broekzak. Mijn grens van makkelijk meenemen en toch redelijk alles kunnen zien op een scherm.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Mijn vorige telefoon was 3.2 inch, voor toen prima.
Maar nu heb ik een 5 inch smartphone en dat bevalt toch wel een stuk beter, al zit het wel dicht bij het maximum.
Met 1 hand bedienen kan, maar bijvoorbeeld de rechterbovenhoek met je linkerhand, of linkerbovenhoek met je rechterhand is nog wel eens lastig.
In de broekzak past het prima, maar dat kan bij 5.5 inch of groter wel een probleem worden, al wil ik dat zelf ook niet. 4.7-5.0 inch is prima zo, je moet ook niet overdrijven :+

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 23:17
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mijn lumia 1520 met z'n 6" scherm.
Net wat iedereen zegt, het went snel en op een gegeven moment wil je niet meer terug naar een klein scherm.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 22:34
Lijkt mij een heel persoonlijk iets, waar je toch geen eenduidig antwoord op kan verwachten.
Misschien moet je eens denken om voor twee apparaten te gaan: een telefoon en een tablet voor op je zeilboot. Als het enige doel navigatie op je zeilboot is, kun je denken aan een goedkoop 7 inch tablet.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Xperia Z Ultra hier, 6,44 inch. Toen ik hem net had twijfelde ik of dit niet teveel van het goede was, eenmaal gewend wil ik niet meer terug!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 19:54

Zorian

What the fox?

LG G2, heerlijk. Dunne bezels dus een kolossaal scherm in een bescheiden verpakking.
Ik heb wel eens een HTC One X of een iPhone 5S in mijn handen, en het enige wat ik dan denk is: Wat een kleine priegelige schermpjes, daar kan je toch nooit fatsoenlijk op typen?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic is gesloten, voor aankoopadvies hebben we het Mobile Aankoopadviesforum

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.