Mijn broertje speelt zijn spelletjes op zijn laptop die ondertussen 5 jaar oud is. Hij heeft geld gespaard voor een 30+ inch monitor. Nu heb ik hem geadviseerd om minder geld uit te geven aan de monitor en een pc te kopen, en dat ik wel wat bij wil betalen voor hem.
Het is goed genoeg als:
- Simpele games zoals minecraft, de nieuwe south park spel op gespeeld kan worden
- Wat zwaardere games om medium gespeeld kunnen worden(Denk aan battlefield etc.)
Budget:
400 euro, maar mocht dat niet mogelijk zijn, dan ben ik bereid om paar tientjes bij te doen.
Eigen componenten:
Geen
Voorkeuren voor een merk:
Nee.
Eisen en wensen:
Liefst een systeem met lage energie verbruik, maar dat zal geen probleem worden met mijn budget denk ik.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, dan wel. Maar is zeker geen vereiste.
Ik heb zelf al de volgende onderdelen gezocht:
Zoals je ziet mis ik nog een moederbord en een voeding, dit is omdat ik geen flauw idee heb wat ik nodig heb voor dit systeem. Verder heb ik gewoon de goedkoopst mogelijke case uitgezocht in de pricewatch, mochten jullie een beter voorstel hebben, dan hoor ik het graag. Toetsenbord, muis, monitor etc heb ik niet meegenomen in mijn budget.
Wat raden jullie aan? Mocht het geen goed idee zijn om met zo een budget een game pc te bouwen, dan wil ik dat ook graag horen.
Het is goed genoeg als:
- Simpele games zoals minecraft, de nieuwe south park spel op gespeeld kan worden
- Wat zwaardere games om medium gespeeld kunnen worden(Denk aan battlefield etc.)
Budget:
400 euro, maar mocht dat niet mogelijk zijn, dan ben ik bereid om paar tientjes bij te doen.
Eigen componenten:
Geen
Voorkeuren voor een merk:
Nee.
Eisen en wensen:
Liefst een systeem met lage energie verbruik, maar dat zal geen probleem worden met mijn budget denk ik.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, dan wel. Maar is zeker geen vereiste.
Ik heb zelf al de volgende onderdelen gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC | € 126,83 | € 126,83 |
| 1 | Spire Diablo | € 17,91 | € 17,91 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,- | € 30,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 271,74 | |
Zoals je ziet mis ik nog een moederbord en een voeding, dit is omdat ik geen flauw idee heb wat ik nodig heb voor dit systeem. Verder heb ik gewoon de goedkoopst mogelijke case uitgezocht in de pricewatch, mochten jullie een beter voorstel hebben, dan hoor ik het graag. Toetsenbord, muis, monitor etc heb ik niet meegenomen in mijn budget.
Wat raden jullie aan? Mocht het geen goed idee zijn om met zo een budget een game pc te bouwen, dan wil ik dat ook graag horen.