win7 probleemoplosser, verwijderde .lnk's terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
Ik ben op windows 7 mijn snelkoppelingen naar netwerkschijven en mappen opeens kwijt.

dit komt door een zeer behulpzame probleemoplosser.
ik ben hierniet blij mee, ik heb geen probleem, maar nu heeft de probleemoplosser er 1 gemaakt.

hoe krijg ik de snelkoppelingen weer terug?

ik weet zo niet welke het allemaal zijn, en erger nog, waar ze naar verwijzen.

is er een log waarin staat wat er is verwijderd, of een plek waar ik ze terug kan vinden?

ik vind deze functie (bug als je het mij vraagt) wel heeel erg onnadenkendvan microsoft.
handen af van mijn .lnk's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rollback naar een previous version, restore point, of recycle bin.

En als je wil zeggen dat je dat al geprobeerd hebr, Dan was dat denk ik handig geweest om in je startpost te zetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 11:01
Zie hierboven, anders zou ik het ook niet weten.

Zet je wel die probleemoplosser uit? Anders zijn ze binnenkort weer foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Sorry, Ik had al gekeken idd.
Zelfs op heel de pc gezocht naar .lnk, dacht misschien heb ik ze per ongeluk versleept of zo, wat ik me al niet kon voorstellen.

Ik heb die probleemoplosser niet uitgezet, want die doet nog meer, hopelijk wel nuttige dingen.
De snelkoppelingen die ik nog kon bedenken heb ik nu zoals MS aangeeft in een mapje op bureaublad gegooid.

systeem terugzetten is verder ook weer zo'n paardenmiddel.. vroeger werd je bureaublad nog wel eens opgeschoond, en kwam alles netjes in een mapje te staan.
en het zou inderdaad handiger zijn wanneer MS de verwijderde bestanden in de prullenbak had gestopt, of een logje zou maken.
daar maakt t KB artikel geen melding van, dus dan zal dat wel niet gedaan worden door de probleemoplosser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

engelbertus schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:21:
Sorry, Ik had al gekeken idd.
Zelfs op heel de pc gezocht naar .lnk, dacht misschien heb ik ze per ongeluk versleept of zo, wat ik me al niet kon voorstellen.

Ik heb die probleemoplosser niet uitgezet, want die doet nog meer, hopelijk wel nuttige dingen.
De snelkoppelingen die ik nog kon bedenken heb ik nu zoals MS aangeeft in een mapje op bureaublad gegooid.

systeem terugzetten is verder ook weer zo'n paardenmiddel.. vroeger werd je bureaublad nog wel eens opgeschoond, en kwam alles netjes in een mapje te staan.
en het zou inderdaad handiger zijn wanneer MS de verwijderde bestanden in de prullenbak had gestopt, of een logje zou maken.
daar maakt t KB artikel geen melding van, dus dan zal dat wel niet gedaan worden door de probleemoplosser.
Welke probleemoplosser is het dan? Een link misschien naar het KB-artikel ervan?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

systeem terugzetten is verder ook weer zo'n paardenmiddel.
Systeemherstel is geen paardenmiddel maar wel effectief.

Je gehele systeem terugzetten naar een fabrieksachtige staat lijkt me nu nog aan de grove kant.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
snelkoppelingen op bureaublad verdwenen in google gooien geeft de eerste hit:
Snelkoppelingen op het bureaublad verdwijnen in Windows 7
probleem oplosser voor systeemonderhoud.

deze checkt of snelkoppelingen naar locaties verwijzen die er niet meer zijn, vindt hij er meer dan vier, dan gooit hij alle snelkoppelingen van het bureaublad die naar niet meer bereikbare locaties verwijzen.

dus waarschijnlijk zijn er wat shares of zo niet bereikbaar geweest, net toen de probleemoplosser zijn wekelijkse check uitvoerde.

maar dat had ik al gevonden, maar was best wel geiriteerd dat dit een "feature" is van windows ik zou het ene big willen noemen.
en dacht, misschien dat iemand nog tips had om de verdwenen .lnk's weer terug te krijgen.
Pagina: 1