Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn nokia c3-00.

Waar moet de telefoon dan aan voldoen?

-Prijs niet hoger dan 250 euro, misschien dat ik een paar 10-tjes hoger wil gaan, maar dan moet het wel toegevoegde waarde voor mij hebben.

-Merkvoorkeur niet echt een merkvoorkeur, maar liever geen apple, omdat ik het meer een telefoon vind om erbij te horen dan dat hij ook echt zijn geld waard is.

-Besturingssysteem: Niet kunnen testen in de winkel, maar ik hoor veel slechts over WP (kwa appaanbod) dus ik denk dat ik liever voor een android 4.0+ toestel ga.

- ongeveer 4.3- 5 inch schermformaat (Liever in de buurt van de 5 dan in de buurt van de 4.3.)

-Schermresolutie: Hier weet ik niet precies wat ik zoek. In de winkel heb ik de s4 met 1080p scherm
geprobeerd de s4 mini met 720p scherm en de note 3 met 1080p scherm. Ik moet zeggen dat de 1080p schermen fijner af te lezen waren, hoewel dit ook door de grotere diagonaal kan komen.

-Camara: De camera's heb ik nog niet goed kunnen testen, maar hier heb ik ook niet veel eisen voor, zolang de foto's redelijk scherp, ruisloos en redelijk kleurecht zijn ben ik blij.

- 4G is een pre, maar ik heb nog een 3G abbo dat ik voorlopig niet ga inwisselen, dus niet echt noodzakelijk.
- Opslaggeheugen het liefst 4GB+

Ik denk dat ik na mijn korte, maar goede zoektocht voor de pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart ga, maar misschien hebben jullie nog betere suggesties.

Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het graag.

Edit: Oja, ik gebruik mijn telefoon vooral voor internet, facebook en wil hem ook gaan gebruiken voor Whatsapp, E-reader en een beetje gamen.

Oja, nog een heel belanrijk iets ik wil zeker een hotspot op kunnen zetten!

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2014 10:30 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
hoi1234 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:16:

-Merkvoorkeur niet echt een merkvoorkeur, maar liever geen apple, omdat ik het meer een telefoon vind om erbij te horen dan dat hij ook echt zijn geld waard is.

-Besturingssysteem: Niet kunnen testen in de winkel, maar ik hoor veel slechts over WP (kwa appaanbod) dus ik denk dat ik liever voor een android 4.0+ toestel ga.
Enkele punten:

Zelf heb ik ook geen iPhone, maar veel mensen, die ik ken wel en dat zijn heus geen meelopers, de telefoon bevalt hun gewoon, oordeel daar dus niet over, zeg liever, dat hij niet in je budget past, voor 250 euro krijg je n.l. alleen een tweedehands, oud exemplaar.

Je hebt nu een Nokia C3, een telefoon met een dood besturingssysteem, dus. Hoeveel apps gebruikte je daarop? WP8 heb je nooit geprobeerd, maar je hoort er veel slechts over, en zo praten de mensen elkaar al jaren na. Intussen zijn alle belangrijke apps op WP wel te krijgen, op sommige is 't wel even wachten. Voor sommige spelletjes, die vandaag gehypt worden en over twee maanden alweer vergeten zijn, kan dit betekenen, dat ze voor WP8 uitkomen, wanneer de hipsters alweer naar 't volgende spelletje overgestapt zijn. Boeit mij niet, maar jou misschien wel.

Tenslotte krijg je voor 250 euro geen high-end Android telefoon en juist op veel budget-modellen lagt dit besturingssysteem na verloop van tijd, en dan bedoel ik dus niet na een of twee weken, maar na een jaar of meer. Hangt er natuurlijk vanaf, wat je mee doet, hoeveel apps je erop zet, etc. Niet alles erop zetten omdat het kán en ongebruikte apps verwijderen, helpt.
Juist bij deze goedkope telefoons werkt WP8 vloeiender, omdat 't minder hoge eisen stelt, aan de hardware. De beste Android-ervaring heb je met een high-end model, eventueel de wat goedkopere top-modellen van vorig jaar, maar dan zit je nog steeds boven de 250 euro.
Wat de goedkope Androids betreft, hoor ik veel goede dingen over de Moto G, veel waar voor je geld. Heeft helaas wel een matige camera, maar dat hebben ze in deze prijsklasse allemaal.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

App aanbod op WP8 is niet slecht, maar ook niet goed. De meeste belangrijke/populaire apps zijn er gewoon, maar verwacht niet dat er elke dag nieuwe hype apps er op komen, die wel op android/ios komen.

Wellicht zou een Nokia Lumia een goede keuze zijn.

• hoi1234
Marly schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Enkele punten:

Zelf heb ik ook geen iPhone, maar veel mensen, die ik ken wel en dat zijn heus geen meelopers, de telefoon bevalt hun gewoon, oordeel daar dus niet over, zeg liever, dat hij niet in je budget past, voor 250 euro krijg je n.l. alleen een tweedehands, oud exemplaar.

Je hebt nu een Nokia C3, een telefoon met een dood besturingssysteem, dus. Hoeveel apps gebruikte je daarop? WP8 heb je nooit geprobeerd, maar je hoort er veel slechts over, en zo praten de mensen elkaar al jaren na. Intussen zijn alle belangrijke apps op WP wel te krijgen, op sommige is 't wel even wachten. Voor sommige spelletjes, die vandaag gehypt worden en over twee maanden alweer vergeten zijn, kan dit betekenen, dat ze voor WP8 uitkomen, wanneer de hipsters alweer naar 't volgende spelletje overgestapt zijn. Boeit mij niet, maar jou misschien wel.

Tenslotte krijg je voor 250 euro geen high-end Android telefoon en juist op veel budget-modellen lagt dit besturingssysteem na verloop van tijd, en dan bedoel ik dus niet na een of twee weken, maar na een jaar of meer. Hangt er natuurlijk vanaf, wat je mee doet, hoeveel apps je erop zet, etc. Niet alles erop zetten omdat het kán en ongebruikte apps verwijderen, helpt.
Juist bij deze goedkope telefoons werkt WP8 vloeiender, omdat 't minder hoge eisen stelt, aan de hardware. De beste Android-ervaring heb je met een high-end model, eventueel de wat goedkopere top-modellen van vorig jaar, maar dan zit je nog steeds boven de 250 euro.
Wat de goedkope Androids betreft, hoor ik veel goede dingen over de Moto G, veel waar voor je geld. Heeft helaas wel een matige camera, maar dat hebben ze in deze prijsklasse allemaal.
De motorala heb ik inderdaad al bekeken, maar hij heeft 2 nadelen: 1. micro sim 2. geen uitbreidbaar geheugen, bovendien heeft hij ook niet echt een groot scherm. Je zegt dat ik beter voor windows phone kan gaan, maar voldoet die huawei die ik linkte niet voldoende aan mijn eisen dan? (Met mooi groot 5inch scherm PRE!!! en 1080p video.) Wat ik me eigenlijk afvraag wat maakt windows phone beter voor mij dan een android toestel? Bovendien high-end hoef ik echt niet, liever over 1.5-2 jaar nieuwe mobiel dan nu 600 betalen en over 2 jaar zien dat ik even duur uit zou zijn als ik nu een goedkoop model haal en over 2 jaar hetzelfde doe, waarschijnlijk is mijn prijscatogorie dan even goed als de nu high end

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 07-03-2014 19:03 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
Wat is een nadeel aan een Micro sim? Die begrijp ik totaal niet.

Zucht...

• hoi1234
Chris Smoove schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:26:
App aanbod op WP8 is niet slecht, maar ook niet goed. De meeste belangrijke/populaire apps zijn er gewoon, maar verwacht niet dat er elke dag nieuwe hype apps er op komen, die wel op android/ios komen.

Wellicht zou een Nokia Lumia een goede keuze zijn.
Even naar die nokia lumia gekeken, maar heb ik gelijk dat ik minder krijg voor meer geld?? Kleiner scherm met lagere resolutie, minder Ram, minder MP (hoewel MP toch niet alles zegt?) Dual core i.pv. Quad core, of heeft deze dual core een hogere single core performance?

• hoi1234
SgtElPotato schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:07:
Wat is een nadeel aan een Micro sim? Die begrijp ik totaal niet.
Vergeten bij te zetten, maar ik heb nu een sim kaart van normale omvang die ik mee wil nemen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
hoi1234 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:09:
[...]

Vergeten bij te zetten, maar ik heb nu een sim kaart van normale omvang die ik mee wil nemen.
Bij je provider kun je gratis een micro sim aanvragen, of je kunt deze eventueel op maat laten knippen. Dus dat is i.m.o. geen nadeel :)

Zucht...

• hoi1234
SgtElPotato schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:11:
[...]

Bij je provider kun je gratis een micro sim aanvragen, of je kunt deze eventueel op maat laten knippen. Dus dat is i.m.o. geen nadeel :)
Oke, sorry had ik even moeten uitzoeken... In dat geval neem ik de motorala wel mee, Heeft wel meer intern geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 07-03-2014 19:16 ]

• Marly
hoi1234 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:08:

Even naar die nokia lumia gekeken, maar heb ik gelijk dat ik minder krijg voor meer geld?? Kleiner scherm met lagere resolutie, minder Ram, minder MP (hoewel MP toch niet alles zegt?) Dual core i.pv. Quad core, of heeft deze dual core een hogere single core performance?
Welke Nokia Lumia had je dan gezien, inmiddels zijn er een stuk of tien modellen, van even boven 100 euro, tot ruim 600 euro? Ik neem aan, een van de goedkope modellen, gezien je budget, maar dan hebben we 't nog altijd over meerdere modellen.

• hoi1234
Marly schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:10:
[...]

Welke Nokia Lumia had je dan gezien, inmiddels zijn er een stuk of tien modellen, van even boven 100 euro, tot ruim 600 euro? Ik neem aan, een van de goedkope modellen, gezien je budget, maar dan hebben we 't nog altijd over meerdere modellen.
Nokia 625, even duur als de huawei die ik voorstelde, maar toch lijkt het dat de nokia mindere specs heeft.

• Marly
Ik ken zowel de specs van de Lumia 625, als van die betreffende Huawei niet uit mijn hoofd, maar aan het onderste eind van de prijsrange is 't wel zo, dat WP8 beter uit de voeten kan met wat mindere specs, dan Android. Zoals ik eerder al schreef, de beste Android ervaring heb je met high-end modellen, de Motorola Moto G schijnt een prettige uitzondering op deze "regel" te zijn.
Huawei is een merk, dat Europa wil veroveren, en als Chinees doe je dat via de prijs. ;) Wanneer een dergelijk toestel evenveel zou kosten, als bijv. een vergelijkbare Samsung of Sony, gaan de meeste mensen voor de bekende naam en kopen de Samsung/Sony. Huawei móet dus wel goedkoper zijn.
Net zoals bij auto's bijv. een Kia goedkoper is, dan Duitse, Franse of Japanse merken :)

• hoi1234
Marly schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 02:09:
Ik ken zowel de specs van de Lumia 625, als van die betreffende Huawei niet uit mijn hoofd, maar aan het onderste eind van de prijsrange is 't wel zo, dat WP8 beter uit de voeten kan met wat mindere specs, dan Android. Zoals ik eerder al schreef, de beste Android ervaring heb je met high-end modellen, de Motorola Moto G schijnt een prettige uitzondering op deze "regel" te zijn.
Huawei is een merk, dat Europa wil veroveren, en als Chinees doe je dat via de prijs. ;) Wanneer een dergelijk toestel evenveel zou kosten, als bijv. een vergelijkbare Samsung of Sony, gaan de meeste mensen voor de bekende naam en kopen de Samsung/Sony. Huawei móet dus wel goedkoper zijn.
Net zoals bij auto's bijv. een Kia goedkoper is, dan Duitse, Franse of Japanse merken :)
Dankje, ik ga proberen of het lukt om de Nokia, de Huawei en de Motarola in het echt te zien. Kijken of het app aanbod op windows phone voldoende is.

Oja, nog een heel belanrijk iets ik wil zeker een hotspot op kunnen zetten!

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2014 10:30 ]

• Marly
't Gaat er niet om, of er 100.000 of 200.000 apps zijn, belangrijk is, of de apps, die je daadwerkelijk zelf gebruikt, aanwezig zijn.
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat bepaalde gehypte games (Wordfeud, Candy Crush en wat nog meer steeds slechts voor een paar maanden "hip" was) 't eerst op iOS beschikbaar zijn, ietsje later ook op Android en veel later pas op WP. Sommigen interesseert dit niet, voor anderen is 't een dealbreaker.

Wat betreft intern geheugen nog dit: 4GB is te weinig, tenzij je echt nauwelijks iets met 't toestel doet. Beter is minimaal 8GB, 16 of 32 is nog beter, maar dat zul je bij een budget toestel niet zo snel aantreffen. Hou er ook rekening mee, dat 't systeem hiervan een deel opslokt, door aanwezige bloatware kan dat flink oplopen.

En ja, megapixels zeggen inderdaad vrijwel niets, een goede camera met 5MP kan betere foto's maken, dan een middelmatige met 8.
De betere camera's zitten sowieso in de duurdere toestellen, omdat tegenwoordig iedereen kijkt naar de processor (zelfs mensen, die helemaal geen snelle telefoon nodig hebben ;)), bezuinigen fabrikanten bij goedkope telefoons blijkbaar liever op de camera.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

WP is idd een OS wat prima omgaat met zijn resources, dus een simpele dualcore en weinig ram zorgt er niet direct voor dat je toestel erg langzaam is, iets wat ik over Android niet kan zeggen.... Wil je Android echt lekker laten draaien, voor langere tijd, heb je niet genoeg aan een telefoontje die nieuw 250 euro kost.

Een Lumia 820 ligt net wel/net niet in je prijsrange, en dat vind ik een erg goede telefoon. Lekker vlot, goed scherm [jeej voor Amoled], meer RAM zodat je alle functies van Black hebt, en een prima camera aan boord.

Het app-aanbod van WP vind ik zelf prima, je merkt dat er steeds meer mensen zijn [zeker op Tweakers] die eigen apps schrijven voor dingen die uitblijven[NS-app, NPO, RTL gemist, Tweakers-app], en die werken vaak net zo goed of zelfs beter als wat er op Android te vinden is. Maar, er zijn wel minder apps, er zijn niet 3352 apps om foto's te bekijken, of 5356 apps die een kleurenfilter over je camera liggen, ook zijn er niet 245 verschillende browsers of 8724 weer-apps. Zelf kan ik zo 123 niet bedenken wat ik nou echt mis op WP qua app. Dat over gehypte games klopt idd, het game-aanbod van WP is vrij laag.

En hotspots? Ik neem aan dat je wifi bedoeld? iedere zichzelf respecterende telefoon heeft dat nu wel.

People as things, that’s where it starts.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Marly schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 02:09:
Ik ken zowel de specs van de Lumia 625, als van die betreffende Huawei niet uit mijn hoofd, maar aan het onderste eind van de prijsrange is 't wel zo, dat WP8 beter uit de voeten kan met wat mindere specs, dan Android.
...
Met de stelling dat WP8 beter uit de voeten kan met mindere specs ga je in mijn ogen toch net iets te kort door de bocht. Ja het menu werkt soepel in WP8 maar daar staan langere laadtijden tegenover, mede omdat er minder werkgeheugen beschikbaar is. Daarnaast is de resolutie van de Lumia 625 maar 800x480 wat gewoon (te) laag is voor het formaat scherm. Door die lage resolutie hoeft te telefoon minder te renderen (=soepelere user interface) maar moet je wel meer scrollen. Als je naar de Motorola Moto G of de Huawei G700 kijkt dan hebben deze een resolutie van 1280*720 en moeten deze dus 2.5 keer zoveel pixels renderen wat een zwaardere belasting is voor de GPU. Echter zitten ze bij Google ook niet stil en sinds Android 4.0 is de user interface steeds beter/soepeler geworden, helemaal met Android 4.4 wat op de Motorola Moto G draait.

Wat misschien goed is om mee te nemen in je beslissing is om te kijken wat voor mailadres je gebruikt (in welk ecosysteem zit je)? Gebruik je Gmail dan ben je in mijn ogen beter af met een Android (de Google diensten apps ontbreken namelijk op WP) en gebruik je Outlook, Live of Hotmail dan is de integratie met Windows Phone beter. Het app-aanbod blijft nog steeds een struikelblok voor WP, maar komende van een Nokia C3 zal elke app al winst zijn ;). Kijk je naar games dan is het aanbod op WP nog beperkter dan het aanbod van andere applicaties en ben je voor nu beter af met Android.

De camera zou ik niet al te veel van verwachten bij een instaptelefoon (dan kan het ook niet tegenvallen :+). Buiten met goed licht zullen de meeste toestellen het wel aardig doen maar als er minder licht is (binnen/'s avonds) dan wordt het al snel behelpen.

Als ik naar je eisen kijk dan lijkt mij de Motorola Moto G 16GB uitvoering een goede optie naast de Huawei G700 en eventueel zou je de Samsung Galaxy SIII ook nog kunnen overwegen. Persoonlijk zou ik eerder voor de Moto G gaan omdat deze de nieuwste Android versie draait en deze versie ook praktisch onaangepast is i.t.t. wat er op de Huawei of Samsung toestellen draait.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
Jorick schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Met de stelling dat WP8 beter uit de voeten kan met mindere specs ga je in mijn ogen toch net iets te kort door de bocht. Ja het menu werkt soepel in WP8 maar daar staan langere laadtijden tegenover, mede omdat er minder werkgeheugen beschikbaar is.[...]
Nee, dat ligt aan een tragere processor en langzamer werkgeheugen. De hoeveelheid geheugen heeft er niets mee te maken, tenzij er zo weinig in zit dat het OS moet gaan lopen schrijven en lezen naar de SD-kaart.
Jorick schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:06:
[...] Door die lage resolutie hoeft te telefoon minder te renderen (=soepelere user interface) maar moet je wel meer scrollen. [...]
Hier ga je ook de mist in. Hoeveel je moet scrollen wordt niet bepaald door de resolutie, maar met de grootte van de informatie en hoe compact dit op het scherm wordt gezet. Wel heb je een bepaalde ppi en nodig om zaken nog scherp af te kunnen beelden op kleine formaten wat weer gekoppeld is aan het schermformaat en de resolutie. Een fullHD scherm waar tekst met een lettergrootte 128 wordt afgebeeld moet je ook veel op scrollen.

De keuze tussen de verschillende toestellen met WP8 en Android moet je echter niet gaan maken op specificaties. Je moet ze gewoon in de hand houden en er mee spelen. Kijk of het OS je ligt, of je het fijn vind bedienen, of de apps die je wilt beschikbaar zijn en of de overall feel goed is. Dan kies je de beste uit en ben je de komende tijd blij :)

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2014 12:18 ]

• hoi1234
VasZaitsev schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:06:
WP is idd een OS wat prima omgaat met zijn resources, dus een simpele dualcore en weinig ram zorgt er niet direct voor dat je toestel erg langzaam is, iets wat ik over Android niet kan zeggen.... Wil je Android echt lekker laten draaien, voor langere tijd, heb je niet genoeg aan een telefoontje die nieuw 250 euro kost.

Een Lumia 820 ligt net wel/net niet in je prijsrange, en dat vind ik een erg goede telefoon. Lekker vlot, goed scherm [jeej voor Amoled], meer RAM zodat je alle functies van Black hebt, en een prima camera aan boord.

Het app-aanbod van WP vind ik zelf prima, je merkt dat er steeds meer mensen zijn [zeker op Tweakers] die eigen apps schrijven voor dingen die uitblijven[NS-app, NPO, RTL gemist, Tweakers-app], en die werken vaak net zo goed of zelfs beter als wat er op Android te vinden is. Maar, er zijn wel minder apps, er zijn niet 3352 apps om foto's te bekijken, of 5356 apps die een kleurenfilter over je camera liggen, ook zijn er niet 245 verschillende browsers of 8724 weer-apps. Zelf kan ik zo 123 niet bedenken wat ik nou echt mis op WP qua app. Dat over gehypte games klopt idd, het game-aanbod van WP is vrij laag.

En hotspots? Ik neem aan dat je wifi bedoeld? iedere zichzelf respecterende telefoon heeft dat nu wel.
Met hotspot bedoel ik dat je er een simkaart in doet en dat andere mensen gebruik kunnen maken van jouw internet mb's. Ik zit nog al eens op plekken zonder wifi en dan is dat wel handig.

[ Voor 34% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2014 13:01 ]

• Caelorum
hoi1234 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Met hotspot bedoel ik dat je er een simkaart in doet en dat andere mensen gebruik kunnen maken van jouw internet mb's. Ik zit nog al eens op plekken zonder wifi en dan is dat wel handig.
Is zowel met Android als WP8 mogelijk.

• hoi1234
Ik ben bij 4 verschillende winkels geweest daarnet. Bij 1-tje kon ik de nokia lumia 920 proberen (veels te duur voor mij, maar is wp), helaas had deze geen internet verbinding, maar de eerste indruk is goed. De andere 2 heb ik niet kunnen vinden. Wel heb ik een Lumia gezien (dacht de 625) voor 200 euro, met 4g ondersteuning en 7GB skydrive, maar die kon ik niet uitproberen, hoewel deze mij wel wat lijkt. Ik begin nu ook een beetje te twijfelen, want ik gebruik graag gmail en google drive, hoewel ik nog eventueel wil overstappen op skydrive. Op de 920 stond trouwens office, is dit een extra'tje van de 920 of zit die ook op de goedkopere toestellen? Office is namelijk wel handig voor mij denk ik (ik snap dat het niet lekker gaat typen op een mobiel, maar het is gewoon een mooie extra voor mij.)

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2014 13:02 ]

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11 20:35
hoi1234 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:01:
Ik ben bij 4 verschillende winkels geweest daarnet. Bij 1-tje kon ik de nokia lumia 920 proberen (veels te duur voor mij, maar is wp), helaas had deze geen internet verbinding, maar de eerste indruk is goed. De andere 2 heb ik niet kunnen vinden. Wel heb ik een Lumia gezien (dacht de 625) voor 200 euro, met 4g ondersteuning en 7GB skydrive, maar die kon ik niet uitproberen, hoewel deze mij wel wat lijkt. Ik begin nu ook een beetje te twijfelen, want ik gebruik graag gmail en google drive, hoewel ik nog eventueel wil overstappen op skydrive. Op de 920 stond trouwens office, is dit een extra'tje van de 920 of zit die ook op de goedkopere toestellen?
Zit op alle WP toestellen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32

Barrycade

Through the...

Ik heb eigenlijk een paar weken dezelfde afweging gemaakt, budget rond de 250 en aan een nieuwe telefoon toe,
G700, Motorola Moto en de Nokia's heb ik allemaal gewogen.

Uiteindelijk ben ik voor de Moto G 16 GB gegaan reden: android 4.4, redelijk formaat (broekzak), snel(genoeg), 3rd party hoesjes etc, grote gebruikers base (roms eventueel beschikbaar) en 16GB is genoeg geheugen voor mijn gebruik. Bevalt prima!

Huawei uiteindelijk afgevallen door de grootte, dual sim (die ik liever niet gebruik, werk en prive mogen gescheiden blijven), 4.2 Android met onbekend update pad, hoewel deze wel 2GB werkgeheugen heeft wat wel een pluspunt kan zijn.

Nokia Lumia 625 is het niet geworden omdat ik nu alles bij Google heb en ik eigenlijk niet zo veel behoefte heb om dit allemaal uit te zoeken hoe dit bij Microsoft zit. En ik vindt de 625 niet veel meer bieden dan de 520.

• hoi1234
Ik neig nu naar de Nokia, maar is de 512MB Ram wel voldoende? Echt veel multitasken hoeft niet, maar gewoon een idioot spelletje spelen met een muziekje aan of een filmpje kijken moet wel lukken. Ik zit ook veel op internet, dus dat moet ook zonder gedoe werken.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

WP gaat nog wel redelijk om met RAM, een Android met 512mb kan ik afraden.

Maar, zoals ik al zei: bepaalde updates van Nokia Black hebben wel meer dan 512MB nodig, en die ga je dan missen. Volgens mij mis je de verbeterde camera-app, maar dat weet ik niet 100% zeker. Qua multitasken hoort het weinig uit te maken, WP zet namelijk de meeste apps op de achtergrond gewoon op non-actief: als je onder het gamen ook nog een browser hebt openstaan, wordt de browser niet gebruikt.

Daarom zou ik als ik jou was gaan voor de 820, wel wat duurder, maar heeft een wat snellere cpu aan boord en wel 1GB RAM.

Ik heb zelf een 820, mijn pa heeft een 620, eerlijk gezegd merk ik weinig verschil in snelheid, ja, de 620 moet soms wat langer laden, maar heel storend vind ik het niet, daarvoor is het verschil te klein. De 820 vind ik overigens overall wel een stuk beter: houdt beter vast, voelt degelijker en heeft een mooier scherm. Mag ook wel, de 820 is een stuk duurder. Browsen gaat op allebei prima, IE werkt prima, Maxthon vind ik zelf wel beter werken dan IE, ook voor mijn gevoel wat sneller.

• Jorick
Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:15:
[...]

Hier ga je ook de mist in. Hoeveel je moet scrollen wordt niet bepaald door de resolutie, maar met de grootte van de informatie en hoe compact dit op het scherm wordt gezet. Wel heb je een bepaalde ppi en nodig om zaken nog scherp af te kunnen beelden op kleine formaten wat weer gekoppeld is aan het schermformaat en de resolutie. Een fullHD scherm waar tekst met een lettergrootte 128 wordt afgebeeld moet je ook veel op scrollen.
...
Dat weet ik, maar ik doelde in dit geval op het verschil tussen de Lumia 625 en de Moto G. De Lumia heeft een DPI van 199 terwijl de Moto G een DPI van 326, significant hoger. Je gaat mij niet wijsmaken dat de Lumia met een veel lagere DPI evenveel content (bijvoorbeeld bij het browsen) scherp en leesbaar weer kan geven als de Moto G. Daarnaast is by design de informatiedichtheid (hier doelde ik op) bij WP doorgaans lager omdat er bij typografie meer whitespace wordt gehanteerd. Als je specifiek naar de Lumia 625 kijkt is het grootste minpunt toch de lage resolutie. Ik denk dat Nokia bewust een scherm met zo'n lage resolutie hebben gekozen omdat de soc het anders niet meer bij kan fietsen.

Ik zou zelf ook niet alleen op de specs afgaan maar zelf de toestellen bekijken en proberen, bijvoorbeeld bij de MediaMarkt. Echter geven specs wel een indicatie van wat je kan verwachten.
hoi1234 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:01:
... Op de 920 stond trouwens office, is dit een extra'tje van de 920 of zit die ook op de goedkopere toestellen? Office is namelijk wel handig voor mij denk ik (ik snap dat het niet lekker gaat typen op een mobiel, maar het is gewoon een mooie extra voor mij.)
Met de Google Drive app voor Android kun je ook Word, Powerpoint en Excel bestanden bekijken. Het bewerken van bestanden in het Office formaat is beperkter maar is IMHO sowieso geen pretje op een mobiel.
VasZaitsev schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:42:
WP gaat nog wel redelijk om met RAM, een Android met 512mb kan ik afraden.

Maar, zoals ik al zei: bepaalde updates van Nokia Black hebben wel meer dan 512MB nodig, en die ga je dan missen. Volgens mij mis je de verbeterde camera-app, maar dat weet ik niet 100% zeker. Qua multitasken hoort het weinig uit te maken, WP zet namelijk de meeste apps op de achtergrond gewoon op non-actief: als je onder het gamen ook nog een browser hebt openstaan, wordt de browser niet gebruikt.
...
Als je Android 4.4 hebt is 512MB voldoende hoor ;).

• Caelorum
Jorick schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:03:
[...] Ik denk dat Nokia bewust een scherm met zo'n lage resolutie hebben gekozen omdat de soc het anders niet meer bij kan fietsen.[...]
Ik vermoed dat de accuduur en prijs ook meetellen hoor :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat het voldoende is zegt niks, ja, het draait, woeptidoe, ik wens je alleen alvast veel plezier met multitasken. Ik heb zelf lange tijd een android gehad, ook met 512mb, en ja, het werkte. En daar was ook direct alles mee gezegd.

Overigens maak je een flinke fout: tussen verschillende OS'en is hardware absoluut niet te vergelijken. Het zegt bijna niks over wat je kan verwachten. Op papier hebben Lumia's idd matige hardware, in de praktijk is het echter meer dan snel genoeg voor het OS, omdat het OS nou eenmaal veel beter kan omgaan met resources, omdat het voor 99% vast ligt wat er gebruikt moet worden, terwijl Android op zo'n beetje alles moet werken, en dat kost heel veel efficiëntie..

• hoi1234
[...]

Ik zou zelf ook niet alleen op de specs afgaan maar zelf de toestellen bekijken en proberen, bijvoorbeeld bij de MediaMarkt. Echter geven specs wel een indicatie van wat je kan verwachten.

[...]
Ik ben al bij verschillende telefoonzaken geweest, maar daar hebben ze alleen de high-end toestellen uitgestald, ik weet niet hoe het bij de media markt is, maar waar ik ben geweest heb je er dus niet veel aan om te komen kijken.

Waarschijnlijk ga ik dan voor de 625, maar eerst nog even met mijn ouders gaan kijken zelf vind ik het grotere scherm van de 625 t.o.v de 820 wel fijn. (de s4 mini is ook 4.3 en vind ik vrij klein)

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2014 15:28 ]

• Jorick
Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:05:
[...]

Ik vermoed dat de accuduur en prijs ook meetellen hoor :)
Ik vermoed dat Nokia nog enige marge wil maken op het toestel. De Moto G is een tientje duurder maar heeft een snellere CPU, meer werkgeheugen, beter scherm en meer opslagruimte en ligt waarschijnlijk tegen kostprijs in de schappen. Voor ons als consument alleen maar schappelijk natuurlijk :).
VasZaitsev schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:12:
Dat het voldoende is zegt niks, ja, het draait, woeptidoe, ik wens je alleen alvast veel plezier met multitasken. Ik heb zelf lange tijd een android gehad, ook met 512mb, en ja, het werkte. En daar was ook direct alles mee gezegd.
Dat jij ervaring hebt met een niet nader gespecificeerde Android versie op een toestel met maar 512MB werkgeheugen wil niet zeggen dat die ervaring gelijk is aan een toestel met 512MB werkgeheugen en KitKat. Deze versie is tenslotte geoptimaliseerd voor low-budget toestellen die 512MB werkgeheugen hebben. Bij eerdere 4.x versies is 1GB min of meer het minimum wil je alles soepel kunnen draaien.
Overigens maak je een flinke fout: tussen verschillende OS'en is hardware absoluut niet te vergelijken. Het zegt bijna niks over wat je kan verwachten. Op papier hebben Lumia's idd matige hardware, in de praktijk is het echter meer dan snel genoeg voor het OS, omdat het OS nou eenmaal veel beter kan omgaan met resources, omdat het voor 99% vast ligt wat er gebruikt moet worden, terwijl Android op zo'n beetje alles moet werken, en dat kost heel veel efficiëntie..
Als ik de specs van de Moto G zie dan weet ik uit ervaring dat die specs goed genoeg zijn om stock Android (4.4 al helemaal) goed te kunnen draaien. Als ik de specs van de 625 bekijk valt vooral op dat ze minder zijn en dat met name de resolutie van het scherm er in negatieve zin uit springt. Dit viel mij ook op toen ik het toestel in mijn handen had in de MediaMarkt, ik was niet echt onder de indruk. Ja je kunt soepel door je tiles en het instellingen menu heen scrollen, maar op het moment dat je applicaties gaat starten of gaat multi-tasken valt het op dat je een stuk vaker dan bij de Moto G loading indicators ziet of andere animaties die verdoezelen dat het toestel bezig is met laden. Ook al draait Windows Phone 8 volgens jou veel efficiënter op tragere hardware, als ik deze twee toestellen met elkaar vergelijk (ze zijn praktisch even duur) dan is in mijn beleving de Moto G duidelijk de betere en zie ik weinig voordelen bij de Lumia 625.
hoi1234 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Ik ben al bij verschillende telefoonzaken geweest, maar daar hebben ze alleen de high-end toestellen uitgestald, ik weet niet hoe het bij de media markt is, maar waar ik ben geweest heb je er dus niet veel aan om te komen kijken.

Waarschijnlijk ga ik dan voor de 625, maar eerst nog even met mijn ouders gaan kijken zelf vind ik het grotere scherm van de 625 t.o.v de 820 wel fijn. (de s4 mini is ook 4.3 en vind ik vrij klein)
Bij de MediaMarkt liggen zowel high-, mid- en low-end mobieltjes die werken en niet van die gare dummy modellen, dit is in Zwolle en Deventer het geval maar ik vermoed dat het bij de meeste MediaMarkten hetzelfde is.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorick op 08-03-2014 15:49 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als je Android 4.4 hebt is 512MB voldoende hoor ;).
Leuk ideaal op papier.
In de praktijk?
Hopeloos.
4/5 seconden wachten op een app om te starten.
Een steeds dikker wordende play-services dat je geheugen opslikt,
en daarnaast individuele apps, facebook. whatsapp. die ook bij elke versie groter worden.
512MB zou ik nu niet meer aan beginnen icm Kitkat4.4

Windows phone is beter geschikt voor minder geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 09-03-2014 12:05 ]

| live and give like no one else |

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
3x3 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:03:
[...]

Leuk ideaal op papier.
In de praktijk?
Hopeloos.
4/5 seconden wachten op een app om te starten.
Een steeds dikker wordende play-services dat je geheugen opslikt,
en daarnaast individuele apps, facebook. whatsapp. die ook bij elke versie groter worden.
512MB zou ik nu niet meer aan beginnen icm Kitkat4.4

Windows phone is beter geschikt voor minder geheugen.
Klopt, mijn zusje heeft een Galaxy Nexus en die heeft 1gb ram, werkt soepel maar zelfs dan merk je met sommige apps dat de boel vertraagd.

• Jorick
Ik zeg ook niet dat het optimaal is en ik zou ook sowieso een mobiel met 1GB RAM kopen (alle genoemde Android toestellen hier hebben 1GB of meer) maar Google heeft flink lopen schaven aan het geheugengebruik van Android als OS en de bijbehorende services waardoor de memory footprint een stuk minder is geworden. Zelf gebruik ik als dagelijkse telefoon een Galaxy Nexus met een custom ROM (Paranoid Android) en zie dat het geheugengebruik met 4.4 een stuk lager ligt dan bij de vorige versies. Als ik bij Apps kijk dan is er met mijn gebruik gemiddeld zo'n 325-375 MB in gebruik en staat het merendeel van de applicaties die inactief zijn in cache. Over de performance heb ik absoluut geen klagen.

Ik denk trouwens wel dat naar mate Microsoft steeds meer features toe gaat voegen aan Windows Phone zij tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen weer Android en iOS ook tegenaan liepen, namelijk dat de performance op de low-end apparaten minder gaat worden of zelfs onwerkbaar. Dat was bij Android het geval toen de stap van 2.x naar 4.x gemaakt werd en ook iOS werd steeds zwaarder naarmate er meer features bijkwamen (iOS 7 op de iPhone 4 mist veel features en loopt ook lang niet zo soepel meer als eerdere versies). Ik vraag mij daarom ook af hoe bestendig de Lumia 625 is als je kijkt naar de komende WP update met o.a. een notificatie centrum, Cortana en de vele andere nieuwe snufjes...

• 3x3

3x3

Jorick schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:13:
Ik zeg ook niet dat het optimaal is en ik zou ook sowieso een mobiel met 1GB RAM kopen (alle genoemde Android toestellen hier hebben 1GB of meer) maar Google heeft flink lopen schaven aan het geheugengebruik van Android als OS en de bijbehorende services waardoor de memory footprint een stuk minder is geworden. Zelf gebruik ik als dagelijkse telefoon een Galaxy Nexus met een custom ROM (Paranoid Android) en zie dat het geheugengebruik met 4.4 een stuk lager ligt dan bij de vorige versies. Als ik bij Apps kijk dan is er met mijn gebruik gemiddeld zo'n 325-375 MB in gebruik en staat het merendeel van de applicaties die inactief zijn in cache. Over de performance heb ik absoluut geen klagen.

Ik denk trouwens wel dat naar mate Microsoft steeds meer features toe gaat voegen aan Windows Phone zij tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen weer Android en iOS ook tegenaan liepen, namelijk dat de performance op de low-end apparaten minder gaat worden of zelfs onwerkbaar. Dat was bij Android het geval toen de stap van 2.x naar 4.x gemaakt werd en ook iOS werd steeds zwaarder naarmate er meer features bijkwamen (iOS 7 op de iPhone 4 mist veel features en loopt ook lang niet zo soepel meer als eerdere versies). Ik vraag mij daarom ook af hoe bestendig de Lumia 625 is als je kijkt naar de komende WP update met o.a. een notificatie centrum, Cortana en de vele andere nieuwe snufjes...
Tja, als ik kijk welke opties er nu worden voorgesteld in dit topic.

Zou je, mits de topicstarter het wil, en 720p accepteerd.
Ook gewoon de blackberry Z10 kunnen voorstellen, voor netto 150 (na cashback) een puike telefoon. Met 2gb, 1280x768 scherm, 4g, retesnel os, en uitgebreid app aanbod doordat i android apps draait. 4.2 inch scherm is wat klein voor ts zijn wensen.

Alternatief, is een s4 met 100 euro cashback die dan ook 300 euro kost.

• hoi1234
3x3 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Tja, als ik kijk welke opties er nu worden voorgesteld in dit topic.

Zou je, mits de topicstarter het wil, en 720p accepteerd.
Ook gewoon de blackberry Z10 kunnen voorstellen, voor netto 150 (na cashback) een puike telefoon. Met 2gb, 1280x768 scherm, 4g, retesnel os, en uitgebreid app aanbod doordat i android apps draait. 4.2 inch scherm is wat klein voor ts zijn wensen.

Alternatief, is een s4 met 100 euro cashback die dan ook 300 euro kost.
Ik zie alleen in de tweakersreview dat de accuduur erg slecht is, maar verder is het wel een mooie telefoon.

Wat is eigenlijk een goede winkel om te testen in de buurt van nijmegen?

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 10-03-2014 13:47 ]

• 3x3

3x3

hoi1234 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Ik zie alleen in de tweakersreview dat de accuduur erg slecht is, maar verder is het wel een mooie telefoon.

Wat is eigenlijk een goede winkel om te testen in de buurt van nijmegen?
De tweakers review, is op basis van BBos10.0, inmiddels zijn er 3 grote updates uitgekomen,
en gaat het toestel 2x zo lang mee. Ik heb het toestel net aan mijn broertje gegeven, in een andere stad, wat ik van hem begrijp dat bij intensief gebruik hij het einde van de dag haalt met 1/2e of 1/3e van de accu nog over. Het blijft niet de grootste marathon loper, maar een dag uithouden doet hij wel.

Ik vermoed dat ze bij vodafone liggen, en anders loop je een zaakje binnen waar ze van meedere providers toestellen aanbieden.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:05
Voor dit bedrag zou ik ook voor de Moto G gaan.

+ Prijs
+ Stock Android
+ Specs

16GB is ruim voldoende voor de gemiddelde user.

Windows is gewoon nog niet zover om te kunnen concurreren met Android (4.0+) en iOS.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11 20:35
Miyamoto schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:18:

Windows is gewoon nog niet zover om te kunnen concurreren met Android (4.0+) en iOS.
En waar baseer je dit op?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:05
Geheel eigen mening.

• hoi1234
De vodafone heeft dus alleen 4 high-end toestellen... Waarom hebben telecomaanbedieders gewoon niet een normaal assortiment dat je ook kunt testen.... Op deze waardeloze manier kun je nooit een telefoon in de praktijk goed testen!

[ Voor 62% gewijzigd door hoi1234 op 11-03-2014 18:06 ]

• Marly
Is er geen MediaMarkt of Saturn in de buurt? Daar hebben ze gewoonlijk wel werkende toestellen ipv dummies. Die zien er natuurlijk niet meer uit (vol vingervlekken en soms ook krassen) doordat kids de hele dag ermee spelen, maar daar moet je dan maar niet op letten.

• hoi1234
Marly schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:21:
Is er geen MediaMarkt of Saturn in de buurt? Daar hebben ze gewoonlijk wel werkende toestellen ipv dummies. Die zien er natuurlijk niet meer uit (vol vingervlekken en soms ook krassen) doordat kids de hele dag ermee spelen, maar daar moet je dan maar niet op letten.
Nee

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Pfff ik had allang met een nieuwe telefoon rond gelopen.
Wat een bevalling maak jij er van ;).

Youtube staat vol met reviews/ handons. In de praktijk testen kan niet op een display.

Ondertussen heb ik 2 weken ervaring met de Moto G 16GB. Heerlijk apparaat. En fantastische accu duur. Vandaag de telefoon na 2,75 dag op de accu aan de oplader moeten leggen met nog 15% over.

Verwijderd

Gewoon gaan voor de Blackberry Z10. 250 euro minus 100 euro cashback maakt hem 150 euro.

Betere processor dan de moto-G
2x zoveel RAM als de moto-G
2x zoveel opslag voor dezelfde prijs & ook nog SD.
Meer pixels & ppi
4G ipv 3G

En als je hem vooral wilt gebruiken voor browsen, dan blijkt de browser ingebakken in Blackberry OS ook nog 2 á 3 keer zo snel te zijn als die op het achterhaalde android 4.4

Sinds de 10.2.1 update hebben mensen het op het gebruikersforum ook over accutijd van >2 dagen.

Online bestellen, en je hebt hem de volgende dag in huis.
Mocht het dan echt niet bevallen kun je hem nog retourneren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 20:42 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Joh, ben je BlackBerry vertegenwoordiger ofzo?

Al mijn collega's hebben een Z10. Ze hangen allemaal continue aan de lader omdat ze anders de dag niet doorkomen. En mijn collega's balen allemaal, want 2 weken nadat ze aan de BB moesten kregen we te horen dat Android en Apple in ons bedrijf de standaard wordt. En dat je dus gewoon een iPhone 5 of een Nexus / Galaxy kan krijgen (die welliswaar wel encrypted gaan worden met 3rd party software).

En wat wil je precies doen met 4G dat je niet met 3G af kan? 4G is leuk als je een dikke data bundel hebt, maar 3g is prima voor 95% van alle activiteiten, maar wellicht zie jij nut in het 4K te streamen ofzo.

Wellicht ben ik een a typische gebruiker, want ik heb zat aan 16GB. Maar ik kijk ook geen films op mijn telefoon en gebruik Spotify dus ik heb geen GB's aan muziek er opstaan.

Maar een Moto G of willekeurige andere Android telefoon heb je ook gewoon binnen 1 dag in huis, sterker nog die kan je bij iedere winkel op de hoek halen. Dus wat is dat nu voor argument om voor een telefoon te kiezen?

Trouwens gezien de ontwikkelingen met BB en zoals het nu ook binnen mijn bedrijf gaat met het afstappen van BB verwacht ik dat BB het erg moeilijk gaat krijgen de komende tijd. Dus dan is het maar de vraag hoelang het platform zal bestaan.

Verwijderd

Barrycade schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:36:
[..]ik ik verhaal 1[..]

En wat wil je precies doen met 4G dat je niet met 3G af kan? 4G is leuk als je een dikke data bundel hebt, maar 3g is prima voor 95% van alle activiteiten, maar wellicht zie jij nut in het 4K te streamen ofzo.
[..] ik-ik verhaal 2[..]

Maar een Moto G of willekeurige andere Android telefoon heb je ook gewoon binnen 1 dag in huis, sterker nog die kan je bij iedere winkel op de hoek halen. Dus wat is dat nu voor argument om voor een telefoon te kiezen?
[..]
Geen idee, waar je persoonlijke aversie tegen mijn reactie vandaan komt.
Dit lijkt me geen discussie topic, maar een topic waarom advies op maat gevraagd wordt.

Wat ik van de topicstarter begreep is het volgende:

-Prijs - niet hoger dan 250 euro
-Primair gebruik van de telefoon is Facebook/browsen/Whatsapp/e-reader
-Merkvoorkeur -geen merkvoorkeur
-Besturingssysteem- voorkeur android >4.0 geen WP
-Schermresolutie: Hogere ppi en meer pixels worden als prettig ervaren door topicstarter.
-4G is een pré
-Topicstarter wil spelletjes op zijn telefoon kunnen spelen.

De punten die genoemd zijn waarin de Z10 beter is, zijn gerelateerd aan feitelijkheden, de genoemde specs zijn één voor één allemaal punten waaraan hoi1234 aangegeven heeft dat hij daaraan behoefte heeft.

Niet alles in dit topic draait om u.
& dat u totaal random-andere behoeften heeft is niet relevant.

Het advies, om gewoon de telefoon online te bestellen, komt omdat hij daar het beste en goedkoopste beschikbaar is, en je de mogelijkheid hebt om het toestel ook weer terug te sturen mocht het hoi1234 niet bevallen tijdens het testen, want dat testen was hem eerder in Nijmegen niet gelukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 00:08 ]

• 3x3

3x3

Barrycade schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:36:

Al mijn collega's hebben een Z10. Ze hangen allemaal continue aan de lader omdat ze anders de dag niet doorkomen. En mijn collega's balen allemaal, want 2 weken nadat ze aan de BB moesten kregen we te horen dat Android en Apple in ons bedrijf de standaard wordt. En dat je dus gewoon een iPhone 5 of een Nexus / Galaxy kan krijgen (die welliswaar wel encrypted gaan worden met 3rd party software).

Wellicht ben ik een a typische gebruiker, want ik heb zat aan 16GB. Maar ik kijk ook geen films op mijn telefoon en gebruik Spotify dus ik heb geen GB's aan muziek er opstaan.

Trouwens gezien de ontwikkelingen met BB en zoals het nu ook binnen mijn bedrijf gaat met het afstappen van BB verwacht ik dat BB het erg moeilijk gaat krijgen de komende tijd. Dus dan is het maar de vraag hoelang het platform zal bestaan.
Barrycade,
Ik kan me voorstellen, dat met jouw persoonlijke voorkeuren en opvattingen de Motorola G de beste koop is voor jouw persoonlijk, maar dit topic gaat om niet om jouw individuele voorkeuren.

Volgens mij wordt er in het algemeen inhoudelijk onderbouwt naar aanleiding van de openingspost op welke vlakken de blackberry suprieur is aan de Motorola en beter past bij de behoefte van de openingsposter.

Dus de Z10 lijkt me dan ook mede door de cashback een goede deal.
Mocht de openingsposter toch een telefoon hebben uit een wat hoger segment,(350 euro) dan biedt de samsung s4 met ook 100 euro cashback een goed alternatief.
Groot full hd scherm, android, en een dikke processor onder de kap.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

TS had het ook over de G700 die heeft ook alle punten die je aanhaalt en zit ook onder de 200 euro met de 50 euro cash back. Mijn vrouw heeft de Ascend P6 is qua specs ook interessant en qua prijs tegenwoordig ook bereikbaar voor TS. Maar dan heb je wel weer dat je 1 versie achter loopt.

Maar voor rond de 250 euro is de spoeling gewoon dun. Dus dan moet je de nadelen en voordelen tegen elkaar wegstrepen.

Dat ik blij ben met mijn Moto G wil niet zeggen dat ik de TS push om 'm ook te temen, vraag me alleen af waarom hij de voors en tegens niet kan wegstrepen. Hands-on kan trouwens bij ons in het dorp/stad in 5 verschillende winkels dus welicht woon TS wat afgelegen, maar alle reviews op Youtube zou al voldoende kunnen zijn om een short list te maken.

Ik zou gewoonweg door de redenen die ik al heb gegeven en gebaseerd zijn op handson ervaringen met de Z10 daar niet aan beginnen. Om dezelfde reden als dat je nu niet een Saab zal kopen (tenzij je een potentiele classieker wilt rijden).

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 13-03-2014 10:16 ]

• hoi1234
Uiteindelijk ben ik toch maar voor de huawei gegaan, dit vanwege het grotere scherm en het uitbreidbare geheugen. Ik heb nog wel 2 vragen: volgens de pricewatch maakt de telefoon gebruik van een Li-Ion accu, hoe kan ik ervoor zorgen dat de accu zo lang mogenlijk goed blijft werken? Volgens wikipedia mag je een Li-Ion accu niet volledig ontladen (vanwege kans op diepontlading= mogenlijke schade) en is het beter om de accu niet volledig op te laden, maar bijv. tot 97%. Is het trouwens ook slim om een hoesje te gebruiken á 13 euro om krassen te voorkomen, of denken jullie dat het niet echt nodig is?

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 17-03-2014 16:26 ]

• 3x3

3x3

hoi1234 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:25:
Uiteindelijk ben ik toch maar voor de huawei gegaan, dit vanwege het grotere scherm en het uitbreidbare geheugen. Ik heb nog wel 2 vragen: volgens de pricewatch maakt de telefoon gebruik van een Li-Ion accu, hoe kan ik ervoor zorgen dat de accu zo lang mogenlijk goed blijft werken? Volgens wikipedia mag je een Li-Ion accu niet volledig ontladen (vanwege kans op diepontlading= mogenlijke schade) en is het beter om de accu niet volledig op te laden, maar bijv. tot 97%. Is het trouwens ook slim om een hoesje te gebruiken á 13 euro om krassen te voorkomen, of denken jullie dat het niet echt nodig is?
Een hoesje zou ik sowieso doen.

• hoi1234
Zojuist mijn mobiel met de post ontvanger, nu eerst even de mobiel opladen en dan lekker testen
Pagina: 1