Ik heb binnenkort in mijn 1-kamer appartement een internet & tv aansluiting van Ziggo. Het AOP zit in de gedeelde meterkast. Tot mijn verbazing zat er in het installatiepakket een splitter die op het AOP moet om het signaal te verdelen in TV/R en Data. Dit was ik niet gewend met mijn vorige kabelaar UPC.
Het modem/router wil ik eigenlijk niet in de meterkast want
1. Het is een gedeelde meterkast
2. Wil in de toekomst naast mijn HTPC nog een RaspberryPi bedraad aansluiten
3. Wifi is slechter als deze vanuit de meterkast komt
Vanuit de meterkast loopt er 1 coax kabel naar de woonkamer. Daarna moet het langs de plint naar de andere kant van de kamer waar de TV staat. Het liefst wil ik alle apparaten in het kastje onder mijn tv hebben.
Ziggo raad echter aan het modem zo dicht mogelijk bij het AOP te zetten. Dat wil ik dus liever niet. Zou ik zonder problemen het modem kunnen aansluiten op de zelfgetrokken kabel vanuit de woonkamer langs de plint naar de TV? In het TV kastje moet het signaal dan gesplit worden voor TV/R en Data. Hoe zou ik dat het beste/mooiste kunnen doen? In de TV kast een opzet coax-aansluiting waar ik die splitter op doe? Of raak ik hiermee teveel signaal kwijt?
Het modem/router wil ik eigenlijk niet in de meterkast want
1. Het is een gedeelde meterkast
2. Wil in de toekomst naast mijn HTPC nog een RaspberryPi bedraad aansluiten
3. Wifi is slechter als deze vanuit de meterkast komt
Vanuit de meterkast loopt er 1 coax kabel naar de woonkamer. Daarna moet het langs de plint naar de andere kant van de kamer waar de TV staat. Het liefst wil ik alle apparaten in het kastje onder mijn tv hebben.
Ziggo raad echter aan het modem zo dicht mogelijk bij het AOP te zetten. Dat wil ik dus liever niet. Zou ik zonder problemen het modem kunnen aansluiten op de zelfgetrokken kabel vanuit de woonkamer langs de plint naar de TV? In het TV kastje moet het signaal dan gesplit worden voor TV/R en Data. Hoe zou ik dat het beste/mooiste kunnen doen? In de TV kast een opzet coax-aansluiting waar ik die splitter op doe? Of raak ik hiermee teveel signaal kwijt?