Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 22:46
Hallo Hallo,

Aangezien ik nog een oude tab heb liggen en geen zin heb om een tv-stick te kopen, heb ik besloten om mijn tab te gaan gebruiken ipv een tv stick. Nou ben ik opzoek naar een app waarmee ik mijn tab kan besturen via mijn smartphone.

Ik gebruik nu airplay. Een voorgeinstalleerde app op mijn tablet. het nadeel hiervan is dat wanneer mijn tablet in slaapmodus is. ik eerst op de tablet de airplay app moet starten voordat ik er wat mee kan. En aangezien ik de tablet gewoon achter in mijn tv kast aan de hmdi kabel en de lader wil leggen kan ik niet steeds bij mijn tab.

Nu werkt teamviewer prima als ik dit wil doen met mijn pc, maar volgens mij kan dit met niet android. Iemand een idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Wat wil je precies?
Zover ik begrijp heb je de tablet via een hdmi kabel aangesloten, en geeft die dus het beeld op de tv weer.

Met een VNC server neem je het gehele beeldscherm over, maar er zijn bijvoorbeeld ook apps waarbij je je telefoon als afstandsbediening kunt gebruiken, op een wii-achtige manier.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wil je ook echt je gehele interface van je tablet op de telefoon zien of bijvoorbeeld alleen een film kunnen besturen? Voor dat laatste kun je bijvoorbeeld 'Tablet Remote' gebruiken, anders VNC-shit zoals dutchgio zei.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Maartinho
het maakt mij niet uit of ik het beeldscherm over neem of niet. Liever wel want dan kan ik bijvoorbeeld soundcloud aanzetten zonder mijn tv aan te hoeven zetten.

Mijn probleem is alleen dat met apps als airplay en tablet remote, ik mijn tablet niet uit de slaapmodus kan halen dmv mijn smartphone.

@dutchgio
had al gekeken naar VNC gekeken maar kon geen enkele app vinden waarmee ik met android een android apparaat kon besturen, alleen android - pc

[ Voor 17% gewijzigd door Maartinho op 07-03-2014 14:42 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Maartinho schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:40:
het maakt mij niet uit of ik het beeldscherm over neem of niet. Liever wel want dan kan ik bijvoorbeeld soundcloud aanzetten zonder mijn tv aan te hoeven zetten.

Mijn probleem is alleen dat met apps als airplay en tablet remote, ik mijn tablet niet uit de slaapmodus kan halen dmv mijn smartphone.

@dutchgio
had al gekeken naar VNC gekeken maar kon geen enkele app vinden waarmee ik met android een android apparaat kon besturen, alleen android - pc
VNC is een protocol/standaard, dus als je gegevens voor een VNC server invoert maakt het uit of deze server op Android of Windows draait..

Deze op je tablet:
Google Play: droid VNC server

En deze op je telefoon:
Google Play: Remotix VNC & RDP Lite

En Dan koppel je ze met elkaar...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
heb het nooit echt aan de praat gekregen.. de server versie in je eerste link is ook al 2 jaar niet meer bijgewerkt..

Strava

• Maartinho
helaas is VNC server geen optie gebleken omdat ik mijn china unbranded tab niet geroot krijg..

• Maartinho
Iemand die nog een eventueel alternatief heeft?
Pagina: 1