Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop vervangend voor desktop

Pagina: 1
Acties:

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Goedemiddag,

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kom er niet zo goed uit.

Ik wil hem gebruiken op kantoor ter vervanging van mijn huidige laptop daar. Bijna al het werkgerelateerde werk gaat via remote desktop, dus ik heb geen werk gerelateerde software open staan behalve remote desktop.
Verder wil ik de standaard dingen ermee doen, muziek luisteren, filmpje kijken, browsen en wat filmpjes encoden.

"Helaas" ben ik verwend met een Alienware Area-51 m15x WUXGA Silver Skullcap dus ik ben gewend aan een hoge resolutie (1920 x 1200). De reden waarom ik hem wil vervangen is dat de hinges van de klep lam zijn en ik als de dood ben dat mij scherm er mee kapt. Ook het feit dat ik geen andere/hoger OS dan Vista erop kan krijgen is een van de redenen (mijn Alienware is van voor de overname door Dell en Dell geeft geen support meer voor de nieuwe BIOS die nodig is om er een andere OS op te zetten....)

Mijn "eisen" zijn als volgt:
- liefst 17", ik hoef hem toch niet mee te slepen, staat permanent op kantoor
- Mat scherm, IPS indien mogelijk, maar dat lijkt bijna niet mogelijk
- Full HD
- Accu en gewicht maken dus ook niet uit
- Verlicht toetsenbord is een pre
- HDD in principe heb ik meer dan voldoende aan een 500 Gb schijf, SSD mag, maar hoeft niet
- DVD speler (geen heikel punt)
- Cardreader (geen heikel punt)

MIjn budget zit tot de 1.000,- Euro

Ik had zelf al even gekeken maar ik kwam toch op de zelf samenstelbare laptops uit van Clevo (XNOTEBOOKS® INFERNO HW17 NVIDIA GT740M / GT750M / INTEL HD4600 Optimus - Verlicht keyboard ) of BTO (V•BOOK 17CL17 FHD BACKLIGHT KEYBOARD). Ik kan alleen niet echt goede recensies vinden van deze machines.

Hebben jullie verder nog ideeen of tips?

Alvast bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh ... ik zou er gewoon een ander scharnier opzettenn (vrij gebruikelijk dat ze scheuren en lam worden, net als aan lampie wisselen)

voor filmjes en shit is vista meer dan genoeg voorlopig. de rest gaat toch al via rdp

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 07-03-2014 13:48 ]

Iperf

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Thanks voor je snelle reply.... Hij mankeert alleen nog wel meer dingen.... Ook de Vista OS is erg irritant.
Hij is ook al van 2008. Ben op zich wel aan aan nieuwe toe. :-)

Ook weet ik niet of het scharnier wel te vervangen is, de hele deksel komt al los en wijkt. Er zijn ook al stukjes afgebroken.

[ Voor 27% gewijzigd door dhrto op 07-03-2014 13:51 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ben qua bouwkwaliteit niet zo'n fan van clevo's... de toetsenborden en schermen vooral zijn... niet tof.

Het zit wat uit je budget maar misschien tweedehands nog te krijgen, ik werk nu op m'n werk met een HP EliteBook 8770w, absoluut niet te vergelijken met de consumenten zut. Hij doet, op verlicht toetsenbord na, aan al je eisen, en voor dat heeft hij gewoon ribbeltjes op F en J; zodat je in het donker gewoon kunt typen ;). Specs:

Intel Core i7 3820QM
32GB Geheugen
nVidia Quadro K4000m
17" IPS mat scherm (1920*1080)

Ik heb er op het moment alleen een HDD in (m'n werkgever bied geen SSD's...), maar hij heeft twee bays naast de optical. Als je eenmaal een SSD gewent bent (m'n prive Dell XPS15 L502x heeft een), dan gaat een laptop HDD je erg snel irriteren)

Hij heeft zowel een smartcard reader (heb ik ook nodig om in te loggen), als een fingerprint reader.

SD-card reader zit er ook in.

Dit is een vrij extreme configuratie, maar je zult waarschijnlijk ook een lichtere versie kunnen vinden.