Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen met zelfgebouwde PC(Basisgamesysteem Maart2014)

Pagina: 1
Acties:

• christidoc
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Dag allemaal,

Ik heb voor het eerst geprobeerd een PC te bouwen. Het leek met wat hangen en wurgen goed te gaan, totdat ik deze pc ging opstarten en er toen niet zo veel gebeurde.(Aangezien het de eerste keer is, kan ik wat domme fouten over het hoofd gezien hebben)

Ik heb dus het basisgamesysteem:
Intel Core i5 4440 Boxed
Gigabyte GA-B85M-D3H
XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
Corsair Carbide 200R Closed
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Seasonic S12II-Bronze 520W
Schijf: Crucial M500 240GB(is dus anders dan basissysteem)
extra's:
Samsung SH-224DB Zwart
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
(Werd aangeraden door iemand)

Wat er gebeurd:
Als ik de computer aanzet, gebeurt er bijna niets. Alleen de fans gaan draaien en het ledje bij de aanknop gaat aan. Zowel de CPU-fan als de SYS-fans. Er komt geen piepje oid.er komt ook geen beeld(deze had ik aangesloten via de VGA-kabel aan het moederbord, is dit correct? of kan dit niet en moet het aan de videokaart?(Dit kan ik niet testen, niet de goede kabels hiervoor).

Als ik het RAM eruit haal, start hij op, hoor ik ook GEEN piepjes, maar dan start de pc na ongeveer 5 seconden weer opnieuw op.(Of hij valt uit en start zichzelf op)

Verder heb ik nog geprobeerd de BIOS te resetten, via CLR_CMOS. Eerst de batterij er uitgehaald, toen de 2 pinnetjes aangeraakt, na een minuut weer de batterij erin. Maar dit werkte niet. (Er is trouwens niet zo'n plastic unit(Jumper geloof ik) erbij geleverd die ik op de pinnetjes van de CMOS kan zetten. Deze zie ik wel veel op plaatjes, maar ik weet niet of dit nodig is)

Kan iemand mij helpen?

mvg,
Christidoc

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:13
Blijft de pc wel aan?
Vaak staat de igp automatisch uit als er een videokaart is (en geeft hij daarom geen beeld).
Ik zou dus even kijken of ie wel beeld geeft via het moederbord als je de 7970 eruit haalt.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Probeer eens met de videokaart eruit ;)

const { signature } = await fetchProfile()

• christidoc
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Hij gaf ook geen beeld via het moederbord als ik de 7970 eruit had. Maar ondertussen ben ik al wel kabels wezen halen voor videokaart-scherm, en via de videokaart lukt het wel om in de bios te komen.

Dus ik ben er al uit. Toch bedankt voor je reactie.