Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OBS: Niet op gamescherm gefocust wel audio dor sturen

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:47
Beste Tweakers,

Ik stream af en toe wel is een game via OBS (Open Broadcaster Software) dit gaat allemaal prima en vloeiend. Maar ik zou graag willen als ik even niet op het gamescherm ben gefocust (dus als ik even op Skype bijv wat beantwoord en niet met de muis in het gamescherm zit) dat het geluid van het spel gewoon door gestuurd word naar de stream.

Als ik nu dus uit het gamescherm ga met de muis dus hij is niet meer gefocust erop dan stopt de audio van het spel (ook door de speakers) en ik zou graag willen dat de stream de audio dus dan wel door pakt.

Ik hoor graag of het duidelijk is en of het mogelijk is wat ik wil. :-)

Processor: Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. P6T DELUXE V2
RAM: 6,00GB Triple-Kanaal DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
ik vermoed dat dit een functie is die speciaal in de obs software is gemaakt (dat t stil wordt als de muis en cursor buiten het venster plaatst) kijk eens tussen de audio opties van de software misschien dat daar een optie in zit om het te wijzigen, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is.

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:47
dezejongeman schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:28:
ik vermoed dat dit een functie is die speciaal in de obs software is gemaakt (dat t stil wordt als de muis en cursor buiten het venster plaatst) kijk eens tussen de audio opties van de software misschien dat daar een optie in zit om het te wijzigen, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is.
Maar als ik de focus uit het gamescherm verlies dan is ook de audio weg door de speakers.

Ik zou dus eigenlijk iets kunnen zeggen van audio van de game speel altijd door ook al verlies het window de focus. (zoals winamp bijvoorbeeld deze speelt ook altijd door)

[ Voor 14% gewijzigd door DeEindbaas op 07-03-2014 14:39 ]