Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een lastige situatie en ben benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan.

Sinds 2012 werk ik bij een bedrijf waar ik ben aangenomen als analyst (soort junior titel), ook al ben ik bij mijn vorige werkgever weggegaan als medior na 5 jaar.
Ze hebben me hoog in de salarisschaal gezet waardoor ik niet veel meer zou kunnen groeien. Nu hier, bijna 2 jaar later, zit ik aan de top van mijn schaal.

Deze week heb ik te horen gekregen van ik een titelpromotie heb waardoor ik associate (soort medior titel) word. Heel leuk allemaal, maar ze hebben me niet in de passende salarisschaal gezet waardoor ik nu dus soort van vast zit.

Andere collega's, die dezelfde promotie hebben gekregen (welliswaar andere business unit) zijn wel een schaal omhoog gegaan met de reden dat het bij IT dus niet normaal is om in hetzelfde jaar een promotie te krijgen en een salarisschaal omhoog te gaan maar bij andere afdelingen wel.

Ik vind het wel een hele vreemde gang van zaken. Gaat het bij andere werkgevers ook zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Bij ons normaal niet. Bij een nieuwe functie titel hoort vrijwel altijd een nieuwe schaal, tenzij het een horizontale verplaatsing is (functies in dezelfde schaal). Ik zou hier zeker achteraan gaan, vind het niet echt netjes en de argumentatie slaat ook nergens op naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:01:
Deze week heb ik te horen gekregen van ik een titelpromotie heb waardoor ik associate (soort medior titel) word. Heel leuk allemaal, maar ze hebben me niet in de passende salarisschaal gezet waardoor ik nu dus soort van vast zit.
En wat zei je werkgever toen je ernaar vroeg? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:04:
[...]

En wat zei je werkgever toen je ernaar vroeg? ;)
Dat het een normale gang van zaken is bij IT, en dat ik maar met mijn volgende manager (reorganisatie volgende maand) moet gaan overleggen wat de mogelijkheden zijn om volgend jaar een schaalverhoging te krijgen. :+ heb volgende week nog een gesprek met HR, maar denk niet dat er nog wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind het raar. Bij een functie die in een andere schaal hoort horen vaak ook zwaardere / andere taken en meer verantwoordelijkheid. Iets zegt me dat het nog wel eens lastig kan worden om je nieuwe manager te overtuigen en dat die argumentatie min of meer een 'van uitstel komt afstel' aanpak is. Het je de nieuwe titel al geaccepteerd (en hiervoor getekend)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hebben jullie geen handboek/CAO waar de schalen zijn bepaald obv functies? Functie A krijgt schaal X en functie B krijgt schaal Y, dat zouden ze dan gewoon moeten volgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Klinkt alsof je eens serieus rond moet kijken naar een andere werkgever. Het lijkt erop dat ze je willen lijmen met een mooie titel maar te beroerd zijn om daar ook naar te betalen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staan er geen functienamen bij de schalen, al weet iedereen wel welke schaal bij welke functie hoort. Weet ook niet of ik er uberhaupt voor moet tekenen.. Zie volgende week wel bij mijn gesprek met HR. Ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Dat het een normale gang van zaken is bij IT, en dat ik maar met mijn volgende manager (reorganisatie volgende maand) moet gaan overleggen wat de mogelijkheden zijn om volgend jaar een schaalverhoging te krijgen. :+ heb volgende week nog een gesprek met HR, maar denk niet dat er nog wat aan gedaan kan worden.
Zou even rustig afwachten, zeker gezien de aankondiging van reorganisatie en je nog een gesprek hebt met HR.

Mocht je zwaardere taken krijgen door de functie titel switch dan kan je het altijd toch nog aan kaarten? Je verhaal straalt nu niet echt uit dat je weet wat er boven je hoofd hangt.

[paranoia modus] Maar is het niet zo dat je door je nieuwe functie aan de verkeerde kant van de schaal gaat vallen in het licht van een reorganisatie? [/paranoia modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Barrycade schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:13:
[...]
[paranoia modus] Maar is het niet zo dat je door je nieuwe functie aan de verkeerde kant van de schaal gaat vallen in het licht van een reorganisatie? \[/paranoia modus]
Bijkomende reden om in ieder geval eens orienterend rond te kijken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ach, ik werk bij een groot (wereldwij opererend) bedrijf in de IT en die doen ook niet aan salarisverhogingen als je van grunt naar manager of lead gaat bijv.. Ondanks dat het taken pakket compleet anders is (en de verantwoordelijkheden) krijg je noppes. Je mag blij zijn met maximaal 4 % bij een performance van 5 uit 5. En zelfs dat is geen garantie :+

Nee, dan krijg je naar je hoofd 'je doet het voor je CV en carriere toch?'

Rofl :')

Dus met de vraag; is dit normaal; voor mij wel iig :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht niet dat ik andere taken ga krijgen, maar wel dat ik komend jaar word beoordeeld als associate, en niet meer als analyst.
Het is inderdaad ook meer dat ik er vanuit ga dat als je aan het eind van je schaal zit, dat je automatisch opschuift naar de volgende, en al zeker als je een titelpromotie maakt.
Ik heb zelf het gesprek met HR aangevraagd, dus maar even kijken wat daar uit voort komt :) verwacht in ieder geval niet veel.
Ben verder wel tevreden met mijn salaris, daar ligt het niet aan, maar wil wel kunnen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:01:
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een lastige situatie en ben benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan.

Sinds 2012 werk ik bij een bedrijf waar ik ben aangenomen als analyst (soort junior titel), ook al ben ik bij mijn vorige werkgever weggegaan als medior na 5 jaar.
Ze hebben me hoog in de salarisschaal gezet waardoor ik niet veel meer zou kunnen groeien. Nu hier, bijna 2 jaar later, zit ik aan de top van mijn schaal.

Andere collega's, die dezelfde promotie hebben gekregen (welliswaar andere business unit) zijn wel een schaal omhoog gegaan met de reden dat het bij IT dus niet normaal is om in hetzelfde jaar een promotie te krijgen en een salarisschaal omhoog te gaan maar bij andere afdelingen wel.

Ik vind het wel een hele vreemde gang van zaken. Gaat het bij andere werkgevers ook zo? 8)7
Veel CAO's bevatten regels over salarisschalen, inschaling en promotie. Met dergelijke regels wordt willekeur van werkgevers geblokkeerd en wordt het moeilijker gemaakt om onder te betalen t.o.v. de intenties van het salarishuis.

Helaas vallen veel bedrijven in de IT niet onder dergelijke CAO's. Als dat ook bij jou het geval is, kun je weinig aan de situatie doen.

Ik zou me wel afvragen of je wel op de goede plek zit. Je komt binnen met 5 jaar ervaring in een junior functie (misschien was het toen al beter geweest om het aanbod te weigeren zolang de titel niet 'associate' was). Vervolgens duurt het 2 jaar voordat je je promotie hebt, en waarschijnlijk nog een jaar voordat je de bijbehorende salarisschaal hebt. Loop je op deze manier niet teveel achterstand op in je carriere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet perse een junior functie, de enige reden dat ze me een junior titel hebben gegeven is omdat ik nooit een studie heb afgerond (wist ook niet dat analyst junior was toen ik begon, beetje naïef).

Verder verdien ik ruim voldoende voor iemand van mijn leeftijd zonder studie (27 jaar, 60.000 p/j) en denk ik niet dat ik dat ergens anders ook ga verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:52:
Het is niet perse een junior functie, de enige reden dat ze me een junior titel hebben gegeven is omdat ik nooit een studie heb afgerond (wist ook niet dat analyst junior was toen ik begon, beetje naïef).

Verder verdien ik ruim voldoende voor iemand van mijn leeftijd zonder studie (27 jaar, 60.000 p/j) en denk ik niet dat ik dat ergens anders ook ga verdienen.
In dat geval zou ik me ook wat minder zorgen maken over het salaris en de schalen. Blijft wel die reorganisatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:23:
Ach, ik werk bij een groot (wereldwij opererend) bedrijf in de IT en die doen ook niet aan salarisverhogingen als je van grunt naar manager of lead gaat bijv.. Ondanks dat het taken pakket compleet anders is (en de verantwoordelijkheden) krijg je noppes. Je mag blij zijn met maximaal 4 % bij een performance van 5 uit 5. En zelfs dat is geen garantie :+

Nee, dan krijg je naar je hoofd 'je doet het voor je CV en carriere toch?'

Rofl :')

Dus met de vraag; is dit normaal; voor mij wel iig :)
Als je het voor je Cv doet en niet voor het bedrijf, betekend dat het bedrijf niet wil dat je _/-\o_ lang bij hen blijft. Met een goed CV kun je dan vervolgens weer bij andere bedrijven aan de slag die wel betere arbeidsvoorwaarden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:59:
[...]

In dat geval zou ik me ook wat minder zorgen maken over het salaris en de schalen. Blijft wel die reorganisatie over.
Dat is een mooi salaris voor je leeftijd, weet niet wat de zwaarte van de functie is. ;)
Pagina: 1