Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 11:27
Hallo,

Ik wil graag een beamer naast mijn TV aansluiten op mijn nad-748, welke maar een hdmi uitgang heeft. Nu had ik deze op het oog.

De uitleg erbij bracht me aan het twijfelen. Kan ik hier één apparaat (TV óf beamer) op aanlsuiten zonder de ander in te schakelen? Of heb ik iets nodig met een powersupply (hoop het niet)

De tv wordt voorzien door een kort hdmi kabeltje, 2m.
De beamer krijgt een langere, 7,5m - 10m

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Joh, lees eens even gewoon wat erbij staat.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
fish schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:54:
Joh, lees eens even gewoon wat erbij staat.
''De splitter geeft alleen een goed signaal door wanneer er op beide uitgangen een beeldscherm is aangesloten. (ivm HDCP Support)''

Aangesloten =/= ingeschakeld

Vandaar de twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:45
Ligt ook aan je apparaat of ze inschakelen als er input op de HDMI ingang komt.
Verder lijkt me een splitter met dergelijke afstanden discutabel. HDMI heeft geen max. lengte gespecifieerd, maar je zit aan de hoge kant met 10+2 meter.

Kun je het niet op een andere manier aansluiten? Wat is de bron van je videobestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let op: Een splitter is meestal handiger in gebruik dan een schakelaar, omdat je niets hoeft om te schakelen. Bij een splitter is echter wel het risico aanwezig dat de aangesloten apparaten elkaar beinvloeden (storen).

Deze splitter is bedoeld om bv. het signaal van bv een dvd-speler op 2 beeldschermen af te spelen, en niet om 2 apparaten op een tv aan te sluiten.

De splitter geeft alleen een goed signaal door wanneer er op beide uitgangen een beeldscherm is aangesloten. (ivm HDCP Support)

Deze HDMI splitter werkt van één uitgaand signaal naar twee uitgaande signalen.
Er zit geen versterker in deze splitter en de lengte om geen signaal verlies te krijgen zal korter zijn dan wanneer u een splitter met versterker neemt.
Houdt hier rekening mee voor aanschaf.

Let op: Bij gebruik met HDMI 1.4 bekabeling wordt er geen gebruik gemaakt van audio return en ethernet. Daarnaast de maximaal haalbare resolutie en 3D die de splitter aankan.
Dit is gewoon letterlijkeen splitter die gewoon zal werken ook met 1 stekker.
waarschijnlijk doelen ze er op wanneer een monitor als niet hdcp herkend word de kwaliteit omlaag geschroeft kan worden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
.............................................../ 2m hdmi--tv
minix x5 --hdmi-->nad--splitter<
...............................................\ 7.5m hdmi--beamer

Afhangende van of het movienight is of niet schakel ik of de tv of de beamer in.

Fish, jij denkt dus dat het zal werken zoals ik hierboven 'teken'?

[ Voor 24% gewijzigd door iop op 07-03-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

splitten en 7,5 meter naar de beamer is een beetje tricky

En verder, het blijft een beetje een gok, zoals ej al ziet in de omschrijving. Ik zou de gok wel nemen. wie niet waagt,

Iperf

Pagina: 1