Ha tweakers!
Ik ben bezig met het samenstellen van een workstation.
Niet privé, dus geen games. De workstation moet geschikt zijn voor Multitasking van de diverse adobe programma's en enkele 3D programma's tegelijk.
Video Editing en motion graphics
Adobe Premiere video editing samen met After Effects (meestal staat photoshop of illustrator ook nog open) en Mocha (motiontracking)
Colorgrading bv. Adobe speedgrade.
Fotografisch
Adobe Lightroom, draaien en bewerken van bibliotheken met elk meer dan 50.000 foto's.Tegelijkertijd Photoshop open met meerdere progs. zoals Photomatix voor HDR's en PTgui voor panorama's iig. foto bestanden die gemakkelijk groter zijn dan 1GB.
3D
Cinema 4D (vergelijkbaar 3Dmax) en solidworks
Grafisch
Photoshop, illustrator en tegelijktijd stuk of 15 tabbladen van Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot max 1800 EUR, liefst minder. Huidig stysteem is een P4 Q9650 3,0GHz met een quadro 4000 GPU 16GB DDR2.
Schermen en randapparatuur heb ik reeds.
Voor met name video editing heb ik met name CPU kracht (multi core) nodig vandaar de keuze voor de i7 4930K
Ik heb geen merkvoorkeuren, moet alleen wel kwaliteit zijn. Ik verdien mijn brood ermee.
Geen intentie om te overklokken.
Hieronder mijn wensenlijstje. Werken deze componenten goed op elkaar? Ik ben nl. een beetje een hardware noob, onderstaand heb ik op basis het forum en website mbt. video editing samengesteld.
Naar mijn idee geen overdreven specs voor wat ik doe. Of wel soms? De voeding ben ik nog niet zeker van...
Oh, en voor de duidelijkheid 3 HDD.
1 SSD voor software
1 SSD voor de cache (van div. Adobe programma's)
1 HD als projectschijf. De back-up komt op een Qnap.
Ik ben bezig met het samenstellen van een workstation.
Niet privé, dus geen games. De workstation moet geschikt zijn voor Multitasking van de diverse adobe programma's en enkele 3D programma's tegelijk.
Video Editing en motion graphics
Adobe Premiere video editing samen met After Effects (meestal staat photoshop of illustrator ook nog open) en Mocha (motiontracking)
Colorgrading bv. Adobe speedgrade.
Fotografisch
Adobe Lightroom, draaien en bewerken van bibliotheken met elk meer dan 50.000 foto's.Tegelijkertijd Photoshop open met meerdere progs. zoals Photomatix voor HDR's en PTgui voor panorama's iig. foto bestanden die gemakkelijk groter zijn dan 1GB.
3D
Cinema 4D (vergelijkbaar 3Dmax) en solidworks
Grafisch
Photoshop, illustrator en tegelijktijd stuk of 15 tabbladen van Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot max 1800 EUR, liefst minder. Huidig stysteem is een P4 Q9650 3,0GHz met een quadro 4000 GPU 16GB DDR2.
Schermen en randapparatuur heb ik reeds.
Voor met name video editing heb ik met name CPU kracht (multi core) nodig vandaar de keuze voor de i7 4930K
Ik heb geen merkvoorkeuren, moet alleen wel kwaliteit zijn. Ik verdien mijn brood ermee.
Geen intentie om te overklokken.
Hieronder mijn wensenlijstje. Werken deze componenten goed op elkaar? Ik ben nl. een beetje een hardware noob, onderstaand heb ik op basis het forum en website mbt. video editing samengesteld.
Naar mijn idee geen overdreven specs voor wat ik doe. Of wel soms? De voeding ben ik nog niet zeker van...
Oh, en voor de duidelijkheid 3 HDD.
1 SSD voor software
1 SSD voor de cache (van div. Adobe programma's)
1 HD als projectschijf. De back-up komt op een Qnap.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4930K Boxed | € 492,80 | € 492,80 |
| 1 | ASRock Intel X79 Extreme6 | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 780 3GB NVIDIA Cooler | € 466,- | € 466,- |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 77,99 | € 77,99 |
| 1 | Thermalright Silver Arrow SB-E Extreme Edition | € 62,99 | € 62,99 |
| 1 | G.Skill TridentX F3-2400C10Q-32GTX | € 329,63 | € 329,63 |
| 1 | Seasonic G-Serie 450Watt | € 65,99 | € 65,99 |
| 2 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 93,03 | € 186,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.932,91 | |