Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

is een 4 jaar oude laptop een upgrade waard?

Pagina: 1
Acties:

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11
Hallo allemaal,

Ik heb een asus k52jc van ongeveer 4 jaar oud.
Nu zit er de standaard i3 350m en een nvidia GeForce 310m (1gb geheugen) in met 4gb aan ram.

Nu vraag ik me af of deze laptop het waard is om nog zaken als een ssd en meer geheugen in te stoppen. De CPU kan eventueel ook nog worden verbeterd zolang de warmte productie maar gelijk is en hij een g1 socket heeft. Een i5 bijvoorbeeld is via eBay vrij goedkoop te verkrijgen.

Ik gebruik hem voor school en spelletjes. Games als dayz zal hij wel nooit kunnen draaien, maar ik ben ook van plan een PC te gaan bouwen voor het zwaardere werk en daarom met deze laptop nog een tijdje door te kunnen. De programma's voor school zijn vooral solidworks, inventor en photoshop.

Bedankt voor het denken iig!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
In mijn ervaring is een SSD altijd de moeite waard. RAM ligt aan je applicaties.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik weet dat een SSD en extra RAM bij iig Photoshop vaak erg welkom zijn.
Of.zo'n i5 nu een echte uograde gaat zijn is nu iig moeilijk zeggen. Dan zou je het exacte type moeten weten en kijken of er realworld benchmarks van zijn.

Maar, ik zou denk ik het geld voor een cpu upgrade uitsparen en lekker bij die nieuwe gamepc leggen.

www.ping-win.nl

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 16:15
Een SSD zal een goede upgrade zijn, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb hier bij 2 oudere laptops de HD ook door een SSD vervangen, dat merk je echt wel.

Of je extra geheugen moet toevoegen hangt echt van het gebruik af.

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
SSD kan altijd. De HDD die er nu in zit kan makkelijk dienen als storage voor je game pc, zodat je daar weer geen grote HDD voor hoeft te kopen. Mocht je laptop het binnen korte tijd begeven, dan haal je de SSD eruit en douw je die in je game pc voor extra opslag / leuke back-up schijf / nieuw project.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrotenise op 08-03-2014 21:13 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11
Ok. Zal zo'n HDD caddy aanschaffen en een SSD plaatsen naast de bestaande HDD.
Cpu laat ik maar voor wat het is denk ik, een SSD maakt al genoeg verschil. De benchmarks zijn wel beter, maar het is maar de vraag of ik daar veel van ga merken.
Zal me eerst nog even goed inlezen in wat ik moet doen om m'n laptop geschikt te maken. Een echte geweldenaar zal m'n laptop toch niet meer worden, zolang hij maar prettig werkt voor dagelijks gebruik.

Bedankt voor de hulp!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50

Speedmaster

Make my day...

SSD caddy is niet perse noodzakelijk als je de huidige HD wilt vervangen voor een SSD.
Pro tip:
Neem een 250 GB uitvoering, met 120 GB kan je net te krap komen te zitten.
Uiteraard wel een 2.5 inch uitvoering kopen
Overzetten van data kan meestal met meegeleverde software, anders zijn er zat tools te vinden om je HD te clonen.
Pagina: 1