Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Heren, aangezien jullie de experts zijn op dit gebied vraag ik jullie.

Ik ga de tablet gebruiken in de trein (moet 1 uur reizen naar delft), thuis in bed om te studeren, studieboeken op te zetten, schriften vervangen als hij een stylus heeft.

Eisen:
Goede accuduur
Goed pdf en office (powerpoint/word files) weergeven
(Schrijven met stylus?) Ik weet dus niet zeker of ik dat wel wil. Ik heb 5 maanden lang een galaxy note 10.1 gebruikt en moet zeggen dat het schrijven erg goed ging. Echter haperde de tablet soms en liep hij vast, daarom heb ik hem weggedaan.
2gb ram, ik wil niet dat hij elke keer 10 seconden moet laden omdat hij te weinig ram heeft o.i.d.
Goede wifi-module, ik wil als ik op mijn slaapkamer zit kunnen internetten, dit kon amper met mijn note 10.1

Prijs:

Ik dacht zelf aan +- 400 euro
Tweedehands mag ook mits er nog garantie op zit.

Grootte:
Ik heb dus laatst een review geschreven over de productreview: Asus VivoTab Note 8 M80TA-DL001H Zwart review door Frozen en ik weet nou niet of 8 inch iets voor mij is of niet. Het is wel lekker handzaam, maar ook lastiger om er een hoop informatie op kwijt te kunnen. Ik ben daarom nog in dubio over 8inch vs 10inch.

Opties:
Ipad
Ik vind het scherm van de retina mooi, echter ben je beperkt tot de bloatware van apple: Itunes. Ook is het geheugen niet uitbreidbaar. Ook moet je voor de meeste quality content die je erop zet betalen i.t.t. windows.

Dell venue 8 pro
Handzaam formaatje, resolutie van 1280*800 vind ik een beetje matig. Echter kan je hier wel op schrijven met de dell active stylus. Er zit windows 8 op.
Prijs: ~330 euro incl. stylus

Dell venue 11 pro
Goed afleesbaar formaat, fijne resolutie van het scherm. Kan er een stylus voor kopen net als zijn kleinere broertje, win 8
Prijs: 500

tweedehands surface pro
Goed afleesbaar formaat, fijne resolutie, accuduur is niet erg super. Goede stylus, win 8

Asus t100
Goed afleesbaar formaat, slechte resolutie, geen stylus, wel goedkoop, goede accuduur, incl. toetsenbord (waar ik waarschijnlijk niet veel aan ga hebben)
prijs: 400 euro

Wat denken jullie dat de beste optie is, misschien een andere tablet?

[ Voor 16% gewijzigd door Frozen op 09-03-2014 18:25 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Ik mis eigenlijk de Windows RT tablets, in de vorm van de gewone Surface, en die klinkt voor mij als wat jij zoekt voor de juiste prijs? PDF en MS Office is daarop appeltje eitje. En een stylus gebruiken ook:
http://www.microsoft.com/...-mouse-and-search/the-pen

En de Surface RT kost 332 Euro met 2 Gb geheugen, en 32 Gb disk:
pricewatch: Microsoft Surface RT 32GB Zwart

En de Surface 2 kost 439 Euro:
pricewatch: Microsoft Surface 2 32GB Zwart

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Die stylus werkt toch niet op RT tablets? :'(
De Pro-pen gebruiken
Surface Pro en Surface Pro 2 worden geleverd met een digitale pen zodat je op het aanraakscherm kunt schrijven.

[ Voor 67% gewijzigd door Frozen op 07-03-2014 23:14 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Hebben jullie nog ideeën welke het beste voor mij kan zijn?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Toetsenbord is juist toch handig? Of zijn het bijv. aantekeningrn van wiskundige vergelijkingen.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Frozen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:17:
Die stylus werkt toch niet op RT tablets? :'(

[...]
Je kunt een willekeurige stylus kopen en dat werkt op de RT. Alleen is het scherm van de RT minder accuraat voor de stylus aanrakingen in verhouding met de Pro.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Chris Smoove schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:43:
Toetsenbord is juist toch handig? Of zijn het bijv. aantekeningrn van wiskundige vergelijkingen.
Ja, het zijn alleen maar wiskundige vergelijkingen. :)
The Inquisitor schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:46:
[...]

Je kunt een willekeurige stylus kopen en dat werkt op de RT. Alleen is het scherm van de RT minder accuraat voor de stylus aanrakingen in verhouding met de Pro.
Klopt, maar daar heb ik geen palm rejection op en kan je dus amper op schrijven, nietwaar?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:56
Na acht jaar studeren en ook wel wat wiskunde, kan ik je vertellen de Asus Vivo Tab mij het meest aanspreekt. Laat alsjeblieft de Windows RT zooi links liggen, er zijn 0,0 uitbreidingen qua software en het werkt niet zo fijn als windows X86.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Hoewel ik eigenlijk (tot op heden) verre van gecharmeerd ben van Samsung tablets/telefoons, moet ik zeggen dat hun nieuwe Tab Pro en Note Pro lijn erg goed lijken. Er zijn namelijk een aantal features waarvan ik zoiets heb "hey dat is voor productiviteit toch wel erg handig". De Galaxy TabPro 8.4 is wellicht een goede optie. De review van MobileTechReview laat een aantal goede features hiervan zien.

Zo kan je met de nieuwe TabPro en NotePro devices redelijk goed 2 of meer (afhankelijk van welk device) apps in splitscreen draaien (in de review op 7m31s). Verder is de Office suite die Samsung op deze devices levert een stuk uitgebreider dan andere Office pakketten (8m30s).

Qua afmetingen zit deze tablet met zijn 8.4 inch precies midden tussen de 7 en 10 inch varianten in. Helaas krijg je voor deze prijs geen stylus, daarvoor moet je naar de aanzienlijk duurdere (en met met 12.2 inch ook duidelijk grotere) Note Pro kijken. Wat betreft specs zit je hier wel goed (alhoewel TouchWiz dat snelle gevoel soms kan wegnemen) met een Snapdragon 800 soc, 2GB RAM, wireless 802.11ac en microSD uitbreidingsmogelijkheid.

Ik zie net ook dat MobileTechReview ook nog een aparte review heeft van alleen de Note Pro 8.4, in tegenstelling tot de review hierboven waarin ook de iPad Mini wordt meegenomen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Termi schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:49:
Na acht jaar studeren en ook wel wat wiskunde, kan ik je vertellen de Asus Vivo Tab mij het meest aanspreekt. Laat alsjeblieft de Windows RT zooi links liggen, er zijn 0,0 uitbreidingen qua software en het werkt niet zo fijn als windows X86.
Je bedoelt de Asus vivotab note 8 die ik gereviewd heb? Die had erg veel problemen met de stylus waardoor je er niet normaal op kon werken. Ik heb hem dus teruggestuurd.
Moi_in_actie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:10:
Hoewel ik eigenlijk (tot op heden) verre van gecharmeerd ben van Samsung tablets/telefoons, moet ik zeggen dat hun nieuwe Tab Pro en Note Pro lijn erg goed lijken. Er zijn namelijk een aantal features waarvan ik zoiets heb "hey dat is voor productiviteit toch wel erg handig". De Galaxy TabPro 8.4 is wellicht een goede optie. De review van MobileTechReview laat een aantal goede features hiervan zien.

Zo kan je met de nieuwe TabPro en NotePro devices redelijk goed 2 of meer (afhankelijk van welk device) apps in splitscreen draaien (in de review op 7m31s). Verder is de Office suite die Samsung op deze devices levert een stuk uitgebreider dan andere Office pakketten (8m30s).

Qua afmetingen zit deze tablet met zijn 8.4 inch precies midden tussen de 7 en 10 inch varianten in. Helaas krijg je voor deze prijs geen stylus, daarvoor moet je naar de aanzienlijk duurdere (en met met 12.2 inch ook duidelijk grotere) Note Pro kijken. Wat betreft specs zit je hier wel goed (alhoewel TouchWiz dat snelle gevoel soms kan wegnemen) met een Snapdragon 800 soc, 2GB RAM, wireless 802.11ac en microSD uitbreidingsmogelijkheid.

Ik zie net ook dat MobileTechReview ook nog een aparte review heeft van alleen de Note Pro 8.4, in tegenstelling tot de review hierboven waarin ook de iPad Mini wordt meegenomen.
Bedankt voor je inbreng. Het klopt dat de office suite er een stuk uitgebreider uit ziet, maar soms hebben slides die professoren maken er iets vreemds in zitten waardoor hij alleen maar op een normale office versie er goed uit ziet.

Maar 8.4 inch zonder stylus, voor 400 euro vind ik té veel van het goede.
De review op T.net is er ook niet echt lovend over: productreview: Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart review door siegerdeboer

De 12 inch is gewoon te groot om lekker mee te nemen in de trein.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou alles met android laten liggen voor jouw doeleinden, en ook een ipad denk ik. Ik gebruik nu een half jaar een surface rt voor op de uni (en ook in de trein) en ik kan het zeker aanbevelen. De powerpoints en word documenten en noem maar op wat je voorgeschoteld krijgt door je docenten gaat allemaal top op deze tablet. Ik herken precies wat je bedoelt met dingen die er niet uitzien. (probleem van mijn nexus 7 en mijn open office (alleen ppt documenten) pakket)

Ik geloof dat de Surface pro geen standaard office erop heeft, maar als je al een licentie hebt is dat geen probleem natuurlijk. Een surface 2 lijkt me ook een heel fijn device voor op de uni en bied duidelijke voordelen tegenover zijn voorganger en de eerste generatie surface rt zou ik dan ook niet aanbevelen.

Ik ben trouwens heel blij met de touchcover en de kickstand.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jornv op 08-03-2014 20:20 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jornv schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:17:
Ik zou alles met android laten liggen voor jouw doeleinden, en ook een ipad denk ik. Ik gebruik nu een half jaar een surface rt voor op de uni (en ook in de trein) en ik kan het zeker aanbevelen. De powerpoints en word documenten en noem maar op wat je voorgeschoteld krijgt door je docenten gaat allemaal top op deze tablet. Ik herken precies wat je bedoelt met dingen die er niet uitzien. (probleem van mijn nexus 7 en mijn open office (alleen ppt documenten) pakket)

Ik geloof dat de Surface pro geen standaard office erop heeft, maar als je al een licentie hebt is dat geen probleem natuurlijk. Een surface 2 lijkt me ook een heel fijn device voor op de uni en bied duidelijke voordelen tegenover zijn voorganger en de eerste generatie surface rt zou ik dan ook niet aanbevelen.

Ik ben trouwens heel blij met de touchcover en de kickstand.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Bedankt! In het geval dat de surface RT niet op RT draaide maar op een volledige windows was ik gelijk voor die gegaan. Helaas is dat dus niet zo en ja... lijkt RT mij dus geen goed idee. Ook kan ik nu geen aantekeningen op de tablet maken. Wel kan ik er boeken op zetten maar die aantekeningen gaan dus niet.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Update:
Ik heb me nu wat meer verdiept in de surface 2 en de asus t100 en kan niet kiezen.

surface:
Full hd scherm
Beter scherm
gratis touchcover
- win rt
- 400 euro

asus t100
volledige windows
gratis toetsenbord
350 euro
- slecht scherm

• Jornv
Wat ik nog aan de overweging toe zou willen voegen is dat de surface 2 qua design en bouwkwaliteit een stuk meer high end is dan de t100. Daarnaast valt het wel mee met het scherm van de t100, het is gewoon een ips scherm vooral de resolutie zal dus minder zijn. Ik geloof dat het met het contrast wel in orde zat (staat wel in de review).
En waar krijg je de surface 2 met een gratis touchcover voor €400?

Ik denk dat je het beste de afweging kan Emaken wat een volledige windows 8 toevoegt. Welke apps/programma's zou je willen draaien en welke zou je missen met windows rt? En heb je een creditcard om in de store wat apps te kopen, want een goede torrent app of mkv speler kost een paar euro bijvoorbeeld.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:51:
Wat ik nog aan de overweging toe zou willen voegen is dat de surface 2 qua design en bouwkwaliteit een stuk meer high end is dan de t100. Daarnaast valt het wel mee met het scherm van de t100, het is gewoon een ips scherm vooral de resolutie zal dus minder zijn. Ik geloof dat het met het contrast wel in orde zat (staat wel in de review).
En waar krijg je de surface 2 met een gratis touchcover voor €400?

Ik denk dat je het beste de afweging kan Emaken wat een volledige windows 8 toevoegt. Welke apps/programma's zou je willen draaien en welke zou je missen met windows rt? En heb je een creditcard om in de store wat apps te kopen, want een goede torrent app of mkv speler kost een paar euro bijvoorbeeld.
In de microsoftstore. 400 euro is de tablet voor studenten en je krijgt er een gratis touchcover bij. Het klopt dat de surface er een stuk meer high-end uit ziet en voelt. Maar ik weet dus niet of het rt os iets voor mij is. Daarentegen heb je wel een fullhd scherm. Iets wat me handig lijkt met veel tekst lezen voor school.

Programmas die ik draai zijn 9 van de 10 keer:
Internet
muziek
notitie apps
pdf readers
office

Ik heb overigens een goede laptop op de universiteit liggen en een goede desktop thuis staan. Ik zoek dus iets waarmee ik in mijn bed kan leren, tijdens colleges dingen (wiskundige formules) kan meeschrijven, opzoeken, studieboeken op kan zetten etc...

Ook ben ik van een spelletje op zijn tijd ook niet vies.

ik neig naar de surface vanwege zijn scherm, maar naar de asus vanwege zijn volledige no restrictions windows.

Overigens ben ik niet van plan iets uit een windows/itunes/playstore te kopen.

Wat moet ik nemen?

• swhnld
Voor de T100 zag ik een aanbieding voorbij komen voor 357 Euro: http://www.misco.nl/produ...-Touch-Windows-8-1-32-bit

Edit, hier zit wel RT op

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 09-03-2014 15:17 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dan voldoet een surface 2 prima. Beide hebben ong. gelujke accuduur. De surface iets meer bij films, maar minder bij browsen.

Maar als je af en toe een game wilt spelen, lukt dat aardig op een bay trail.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:35
Surface ! :)

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

@swh, de t100 is normaal al 350 €, dan snap niet hoe je dat een aanbieding kunt noemen.

• swhnld
Ik kreeg een mailing van deze leverancier, zij hebben hem afgeprijst.

• Jornv
Ik denk dat voor jou gebruik de surface wel aan te raden is. Een spelletje zal wel lastiger worden dan want de windows store is niet zo best gevuld. Alles wat de moeite waard is (asphalt 8, halo spartan assault en gta san andreas) kost ook een paar euro. Ik denk dat je met de t100 wel je weinig eisende steamgames zult kunnen spelen, 2d games enzo. En oude 3d games op hele lage settings. Mij lijkt het wel leuk om een oude age of empires of starcraft te kunnen spelen op mijn tablet :) Oh wacht, het was voor school :p

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:10:
Voor de T100 zag ik een aanbieding voorbij komen voor 357 Euro: http://www.misco.nl/produ...-Touch-Windows-8-1-32-bit

Edit, hier zit wel RT op
Er zit geen RT op, maar hij is wel duurder dan de rest van de PW.
Chris Smoove schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:10:
Dan voldoet een surface 2 prima. Beide hebben ong. gelujke accuduur. De surface iets meer bij films, maar minder bij browsen.

Maar als je af en toe een game wilt spelen, lukt dat aardig op een bay trail.
Klopt, maar welke moet ik dan nemen? Moet ik gaan voor het betere scherm en de betere multitask capabilities, of voor het ''prutscherm'' met windows 8?
Jornv schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:21:
Ik denk dat voor jou gebruik de surface wel aan te raden is. Een spelletje zal wel lastiger worden dan want de windows store is niet zo best gevuld. Alles wat de moeite waard is (asphalt 8, halo spartan assault en gta san andreas) kost ook een paar euro. Ik denk dat je met de t100 wel je weinig eisende steamgames zult kunnen spelen, 2d games enzo. En oude 3d games op hele lage settings. Mij lijkt het wel leuk om een oude age of empires of starcraft te kunnen spelen op mijn tablet :) Oh wacht, het was voor school :p
De main goal is inderdaad: School: Lezen en aantekingen maken.

Ik zal de eisen nogmaals even neerzetten op belangrijkheid:
Lezen (Office en PDF)
Aantekeningen maken (met een stylus)
Accuduur
Goede wifi-module
Spelletje spelen
Muziek luisteren

Plaatsen:
Colleges (aantekeningen)
Projecten (lezen)
Thuis om te studeren (lezen en aantekeningen)
Trein (lezen)

Voor de stylus kan ik een Adonit jot kopen, echter kan ik nergens vinden of die op een surface of win 8 tablet werkt met palm rejection.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30

RayNbow

Kirika <3

Frozen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:11:
Voor de stylus kan ik een Adonit jot kopen, echter kan ik nergens vinden of die op een surface of win 8 tablet werkt met palm rejection.
Using a Jot Pro Stylus with Windows RT on a Surface Tablet:
However it does suffer from a lack of palm block recognition

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
inderdaad dus: :N

Edit: Ik had eigenlijk moeten zeggen dat ik er geen gevonden had met palm rejection op een win8/surface device :)
Ik heb wel gelezen over mensen die dan een handschoen aan doen en zo toch ''palm rejection'' hebben, maar ik ga dus niet in een collegezaal zitten met een handschoen aan...

[ Voor 33% gewijzigd door Frozen op 09-03-2014 17:25 ]

• Jornv
Frozen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:11:

Klopt, maar welke moet ik dan nemen? Moet ik gaan voor het betere scherm en de betere multitask capabilities, of voor het ''prutscherm'' met windows 8?
Prutscherm van de t100 valt wel mee wat mij betreft, maar ik heb de review even bekeken en de lage helderheid zal toch wel erg vervelend kunnen zijn vermoed ik zo. Verder lijkt het scherm me zeker wel aardig.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Alles wat je wilt kan op de surface, behalve spelletjes spelen. Ik zeg je, er is maar een dozijn game apps die niet nutteloos zijn.
Maar of dat nou zeer belangrijk is, betwijfel ik. Gaat om productiviteit. Verder voelt magnesium wat prettiger aan dan glossy plastic en ook nog mooier.

Wat ik haat aan magnesium: het houdt vingerafdrukken zeer goed vast. Alleen als je er met een nat doek overheen gaat, gaat het weg.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:16:
[...]

Prutscherm van de t100 valt wel mee wat mij betreft, maar ik heb de review even bekeken en de lage helderheid zal toch wel erg vervelend kunnen zijn vermoed ik zo. Verder lijkt het scherm me zeker wel aardig.
Chris Smoove schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:36:
Alles wat je wilt kan op de surface, behalve spelletjes spelen. Ik zeg je, er is maar een dozijn game apps die niet nutteloos zijn.
Maar of dat nou zeer belangrijk is, betwijfel ik. Gaat om productiviteit. Verder voelt magnesium wat prettiger aan dan glossy plastic en ook nog mooier.

Wat ik haat aan magnesium: het houdt vingerafdrukken zeer goed vast. Alleen als je er met een nat doek overheen gaat, gaat het weg.
Ik heb wat rond gekeken en merk dat het aantal goede ''notetakingapps'' op windows (rt) zeer schaars is. Ik zie namelijk nergens een functie in de richting van:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Alx2DNYJZyo]

Wat ik natuurlijk wel kan doen met een windows tablet is bluestacks installeren en een programma gebruiken wat normaal alleen voor de asus tablets is (asus supernote). Echter is de vraag of ik daarop zit te wachten: Android te emulaten voor een paar apps.

Als blijkt dat ik de touchcover niet gratis bij de surface krijg zal ik niet voor de Surface gaan: Hij wordt me anders te duur.

Ik ga even contact opnemen met MS

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30

RayNbow

Kirika <3

Frozen schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:48:
[...]

Ik heb wat rond gekeken en merk dat het aantal goede ''notetakingapps'' op windows (rt) zeer schaars is. Ik zie namelijk nergens een functie in de richting van:
[video]
Ik heb niet het hele filmpje gekeken (wel hier en daar doorheen geklikt), maar wat zoek je precies in een notitieprogramma? Ik zag niet zo snel dingen die niet mogelijk waren in (de desktopversie van) OneNote.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
RayNbow schreef op maandag 10 maart 2014 @ 06:03:
[...]

Ik heb niet het hele filmpje gekeken (wel hier en daar doorheen geklikt), maar wat zoek je precies in een notitieprogramma? Ik zag niet zo snel dingen die niet mogelijk waren in (de desktopversie van) OneNote.
Ik zoek een notitieprogramma waarin ik ergens normaal kan schrijven en het vervolgens verkleind wordt weergegeven. Ook is een stukje palmrejection (een gebied waar je gewoon je hand op kan leggen zonder dat er wat geregistreerd wordt) wel erg handig.

Ik heb op mn desktop al zon soort app gevonden (die met een palmrejection stukje) alleen lukt het me daar niet dit rejectionstukje te vergroten.

Een asus t100 lijkt me een tablet die van alle markten thuis is alleen laat dat scherm nou weer net prut zijn. Het belangrijkste onderdeel aan de tablet is toch het scherm...

[ Voor 25% gewijzigd door Frozen op 11-03-2014 10:21 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik heb dus een lijstje gemaakt met wat ik belangrijk vind:
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/9aTbF.jpg
Rood = 0 punten
Oranje = 1 punt
Groen = 2 punten
Os, resolutie en opslag hebben de punten verdubbeld gekregen aangezien ik die extra belangrijk vind.

• Jornv
Ik zou voor jou gebruik ios en android rood geven, want ik denk dat windows rt toch een stuk geschikter is dan een van die 2 opties. Daarnaast neem je niks mee over de snelheid van de hardware, daar valt een gigaset waarschijnlijk door de mand en als een van de windows tablets nog op een vorige generatie atom chip draait wil je dat waarschijnlijk ook niet.

Dan nog een gevoelsvraag, ben je blij met de winst van de dell vp 11? Of had je stiekem gewild dat je aan een andere tablet extra punten had kunnen toekennen?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 08:50
Let naast het totaal aantal pixels ook op beeldschermverhoudingen, voor het lezen van documenten is een 4:3 scherm een behoorlijk groot voordeel, zeker t.o.v. de 16:9 schermen van de meeste surface tablets.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 11-03-2014 13:07 ]

• Jornv
Zo is de helderheid van het scherm ook erg belangrijk. Die zou ik op mijn surface rt ook graag wat hoger willen hebben als ik in de trein zit naast het raam in de zon, terwijl die een prima scherm heeft.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Het blijft jammer dat er nog steeds geen duidelijke winnaar is, een tablet met goede stylus lijkt toch een beetje een niche product in de markt te zijn. Samsung is eigenlijk de enige die serieuze pogingen doet met hun Note lijn. De Wacom digitizer en stylus zijn verreweg de beste in zijn soort. Android heeft sinds versie 4.0 ondersteuning voor pen invoer net zoals Windows 8. Dat betekent dat je de actieve stylus ook kunt gebruiken voor navigatie wat in mijn optiek een zeer groot pluspunt is.
Omdat iOS geen ondersteuning heeft voor pen invoer moet je telkens wisselen tussen je stylus en je vinger, afhankelijk van het programma waarin je werkt. In mijn ervaring werkt dit niet lekker en is het veel prettiger/sneller als je stylus ook te gebruiken is om mee te navigeren. Daarbij ben je met een iPad afhankelijk van (dure) 3rd party oplossingen met beperkte ondersteuning (de prijs van een losse stylus moet je misschien ook meenemen in de prijs).

Kijkende naar je lijst met voorkeuren dan staat lezen/bekijken van PDF en Office documenten bovenaan. Zoals al eerder aangegeven in dit topic zijn daarvoor de resolutie, verhoudingen en helderheid van het scherm belangrijke factoren. Qua resolutie is de Asus T100 de mindere, niet zozeer slecht maar de rest is simpelweg beter/scherper.
De schermverhouding van de iPad (4:3) komt het dichts in de buurt van het a4 formaat en is het meeste geschikt om documenten van dat formaat te bekijken. De Dell VP 8, LG G Pad 8.3, Gigaset en de Galaxy Note 10.1 2014 zijn een goede tweede (16:10) terwijl de rest met een 16:9 verhouding de meeste zwarte balken laten zien en dus schermruimte onbenut laten.
De helderheid is alleen echt relevant als je buiten bent of in de trein zit en de zon op je scherm hebt. Op dit punt zijn de LG G Pad 8.3 en de Asus T100 minder, van de gigaset en de omni weet ik het niet maar de rest van de tablets zijn goed genoeg. Voor gebruik binnen voldoen ze op dit punt allemaal wel.

Voor het bekijken van Office documenten heeft een Windows 8 tablet met Office een streepje voor omdat je daar geen problemen hebt qua compatibiliteit wat bij andere programma's op Android/iOS soms een probleem kan zijn, vooral bij complexere documenten.
Microsoft heeft wel aangegeven om met een Office versie voor Android en iOS te komen maar tot op heden is het gebleven bij Office Mobile voor 365 die alleen geschikt is voor smartphones en niet voor tablets (vereist overigens een Office 365 abonnement). Wanneer de tablet versie komt is nog onduidelijk.
Voor het bekijken van PDF's kun je op alle platformen prima uit de voeten en zijn er genoeg applicaties te vinden. Windows en iOS hebben een aardige ingebouwde PDF reader en voor Android kan ik je Adobe Reader, ezPDF Reader (S-Pen ondersteuning), Mantano Reader of Google Play Books aanraden en Samsungs S-Note kan ook met PDF's overweg.

Wat misschien ook een factor is die je mee moet wegen en ik een beetje mis in je tabel is het gewicht van de tablet. Zo weegt de Dell VP 11 zo'n 770 gram, toch aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld de iPad Air (470 gram), Galaxy Note 10.1 2014 (540 gram) of de Dell VP 8 (395 gram) die een stuk lekkerder vasthouden als je iets voor langere tijd gaat lezen.

Als ik verder naar je tabel kijk lijk je niet echt rekening te houden met de netto beschikbare opslag. Zo neemt de x86 versie van Windows 8 al aardig wat ruimte in beslag, met recovery zo'n 16GB dacht ik dus ben je de helft van de 32GB al kwijt. Ook zou ik bij de beoordeling van opslag meenemen of een apparaat wel of geen ondersteuning heeft voor MicroSDHC kaartjes.

Er is geen tablet die er duidelijk uitspringt, al zou ik op dit moment zelf voor de Galaxy Note 10.1 2014 gaan. Het goede scherm met dito stylus en het lage gewicht zouden voor mij de doorslag geven om dan Touchwiz maar op de koop toe te nemen (gelukkig kun je veel onzinnige features uitschakelen en is de Magazine UX een verbetering t.o.v. de voorgaande versies).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jorick schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:11:
Het blijft jammer dat er nog steeds geen duidelijke winnaar is, een tablet met goede stylus lijkt toch een beetje een niche product in de markt te zijn. Samsung is eigenlijk de enige die serieuze pogingen doet met hun Note lijn. De Wacom digitizer en stylus zijn verreweg de beste in zijn soort. Android heeft sinds versie 4.0 ondersteuning voor pen invoer net zoals Windows 8. Dat betekent dat je de actieve stylus ook kunt gebruiken voor navigatie wat in mijn optiek een zeer groot pluspunt is.
Omdat iOS geen ondersteuning heeft voor pen invoer moet je telkens wisselen tussen je stylus en je vinger, afhankelijk van het programma waarin je werkt. In mijn ervaring werkt dit niet lekker en is het veel prettiger/sneller als je stylus ook te gebruiken is om mee te navigeren. Daarbij ben je met een iPad afhankelijk van (dure) 3rd party oplossingen met beperkte ondersteuning (de prijs van een losse stylus moet je misschien ook meenemen in de prijs).

Kijkende naar je lijst met voorkeuren dan staat lezen/bekijken van PDF en Office documenten bovenaan. Zoals al eerder aangegeven in dit topic zijn daarvoor de resolutie, verhoudingen en helderheid van het scherm belangrijke factoren. Qua resolutie is de Asus T100 de mindere, niet zozeer slecht maar de rest is simpelweg beter/scherper.
De schermverhouding van de iPad (4:3) komt het dichts in de buurt van het a4 formaat en is het meeste geschikt om documenten van dat formaat te bekijken. De Dell VP 8, LG G Pad 8.3, Gigaset en de Galaxy Note 10.1 2014 zijn een goede tweede (16:10) terwijl de rest met een 16:9 verhouding de meeste zwarte balken laten zien en dus schermruimte onbenut laten.
De helderheid is alleen echt relevant als je buiten bent of in de trein zit en de zon op je scherm hebt. Op dit punt zijn de LG G Pad 8.3 en de Asus T100 minder, van de gigaset en de omni weet ik het niet maar de rest van de tablets zijn goed genoeg. Voor gebruik binnen voldoen ze op dit punt allemaal wel.

Voor het bekijken van Office documenten heeft een Windows 8 tablet met Office een streepje voor omdat je daar geen problemen hebt qua compatibiliteit wat bij andere programma's op Android/iOS soms een probleem kan zijn, vooral bij complexere documenten.
Microsoft heeft wel aangegeven om met een Office versie voor Android en iOS te komen maar tot op heden is het gebleven bij Office Mobile voor 365 die alleen geschikt is voor smartphones en niet voor tablets (vereist overigens een Office 365 abonnement). Wanneer de tablet versie komt is nog onduidelijk.
Voor het bekijken van PDF's kun je op alle platformen prima uit de voeten en zijn er genoeg applicaties te vinden. Windows en iOS hebben een aardige ingebouwde PDF reader en voor Android kan ik je Adobe Reader, ezPDF Reader (S-Pen ondersteuning), Mantano Reader of Google Play Books aanraden en Samsungs S-Note kan ook met PDF's overweg.

Wat misschien ook een factor is die je mee moet wegen en ik een beetje mis in je tabel is het gewicht van de tablet. Zo weegt de Dell VP 11 zo'n 770 gram, toch aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld de iPad Air (470 gram), Galaxy Note 10.1 2014 (540 gram) of de Dell VP 8 (395 gram) die een stuk lekkerder vasthouden als je iets voor langere tijd gaat lezen.

Als ik verder naar je tabel kijk lijk je niet echt rekening te houden met de netto beschikbare opslag. Zo neemt de x86 versie van Windows 8 al aardig wat ruimte in beslag, met recovery zo'n 16GB dacht ik dus ben je de helft van de 32GB al kwijt. Ook zou ik bij de beoordeling van opslag meenemen of een apparaat wel of geen ondersteuning heeft voor MicroSDHC kaartjes.

Er is geen tablet die er duidelijk uitspringt, al zou ik op dit moment zelf voor de Galaxy Note 10.1 2014 gaan. Het goede scherm met dito stylus en het lage gewicht zouden voor mij de doorslag geven om dan Touchwiz maar op de koop toe te nemen (gelukkig kun je veel onzinnige features uitschakelen en is de Magazine UX een verbetering t.o.v. de voorgaande versies).
Jorick, bedankt voor je duidelijke view op deze case.

Stylus, het klopt dat de stylus van de note eigenlijk superieur is aan die van de rest.
Toch komt de stylus van adonit (jot) toch wel erg dichtbij waarmee de iPad dus een voorsprong krijgt.
Alleen de stylus van de dell venue pro 11 heeft problemen.

Qua stylus krijg je dus dit lijstje:
1) note
2) ipad
3) venue pro 11

Overigens werkt de active stylus van adonit volgens mij overal. In ieder geval zal ik de pen alleen gebruiken in een notitieprogramma, verder heb ik de stylus in android/ios ook niet nodig. In (volledige) windows heb ik hem echter wel nodig. In dat geval kost een stylusje 20 euro. De active stylus is daarentegen wat duurder met een prijs van 80 euro. Echter heb ik dat er wel voor over.

Lezen, veel van mijn boeken zijn helemaal niet op 3:4 formaat, de meeste zijn inderdaad op A4 formaat. Echter moet ik erbij zeggen dat het met het maken van samenvattingen wel ideaal is om een breder scherm te hebben. Dan zet ik het ene aan de bovenkant, en het andere aan de onderkant. Vervolgens schrijf ik dan mijn samenvatting in een van beide schermen, terwijl ik bij de andere lees.

Echter valt er bij IOS niet te multitasken in een manier zoals ik dat handig zou vinden. Dit kan in windows en android daarentegen wel. Ios valt bij deze dus af

Office
Samsung heeft een office ''pakketje'' gemaakt voor de note en er staan genoeg apps in de android store. Echter is er niets wat echt dicht bij de echte office komt qua compatibiliteit. Klopt, pdf is ook vaak geen probleem. De Adobe Reader werkt super en bied voor mij genoeg functies. ezPDF reader kende ik zelf nog niet maar daar zal ik zeker naar kijken.

Gewicht
Gewicht is okee zo lang het nog wel wat onder de kilo zit. Ik vervoer natuurlijk liever geen bakstenen, maar de venue pro 11 is ook wel weer een inch groter.

Opslag
Mwua dat ligt ietsje anders. Een windows tablet waar alleen een SD-kaart in kan en voor de rest alleen maar usb 2.0 vind ik matig. Het is dus of 64gb space of 16/32 en usb 3.0. Met 64gb neem ik het niet hebben van usb 3.0 voor lief. Bij android ligt het anders, er is geen enkele android tablet (voor zover ik weet) met usb 3.0 ondersteuning. Ze moeten het dus allemaal hebben van die langzame SD kaartjes... Liever koop ik een 64gb usb 3.0 stick dan een 64gb sd kaartje.

Note 10.1
Klopt, er is er helaas geen een waarvan ik kan zeggen: Deze voldoet aan al mijn wensen. Dit betekent dat ik 3 opties heb. Of ik pas mijn wensen aan, ik laat 1 wens vallen of ik wacht nog even. Het wachten, daar heb ik helaas niet veel zin in. Oftewel ik heb nog maar 2 opties over.

Android
Aangezien IOS afvalt hebben we nog maar 3 opties over. Windows RT, windows 8 en android.
Ik weet hoe alle verschillende OS'en werken dus dat maakt me niet uit. Even de punten op een rijtje:
Win: Volledige compatibiliteit met office documenten, niet heel veel apps, maar wel alle win programmas, usb 3.0
Android: Veel apps

• Jornv
Welke apps heb je eigenlijk nodig (op de notitie app na)? Toen ik me realiseerde dat ik op mijn Nexus 7 vooral de browser, youtube, facebook en een matige office app gebruikte was de overstap naar win RT makkelijk gemaakt en ik ben er voornamelijk op vooruit gegaan (youtube in de browser is niet echt geweldig met touch, maar toch goed te doen).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jornv schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:36:
Welke apps heb je eigenlijk nodig (op de notitie app na)? Toen ik me realiseerde dat ik op mijn Nexus 7 vooral de browser, youtube, facebook en een matige office app gebruikte was de overstap naar win RT makkelijk gemaakt en ik ben er voornamelijk op vooruit gegaan (youtube in de browser is niet echt geweldig met touch, maar toch goed te doen).
Pdf reader, facebook, email, teamviewer, office app, muziek app met equalizer en een volwaardige browser. Ik kon op mijn android tablet nooit colleges terugkijken bijvoorbeeld.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

^Alles wat een surface 2 kan. IE11 in WinRT is volwaardig te noemen. Het heeft ook flash, dat android en ios niet heeft.

Hoe zit het met die gratis touchcover?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Chris Smoove schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:10:
^Alles wat een surface 2 kan. IE11 in WinRT is volwaardig te noemen. Het heeft ook flash, dat android en ios niet heeft.

Hoe zit het met die gratis touchcover?
Er is mij verteld dat ik die erbij kreeg.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Okee heren, momenteel lijkt het erop dat ik naar de note 10.1 2014 ga.
Dan kan ik fatsoenlijk op de tablet schrijven en ga ik hancom office erop zetten. Dit komt standaard bij de note 12 maar ik kan het volgens XDA ook installeren op een note 10.1

1 nadeel, ik kan dus niet mijn colleges terugkijken via het internet...

• Jornv
Er zijn voor Android wel verschillende browsers beschikbaar en flash werkt ook nog wel in combinatie met Firefox bijvoorbeeld.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Okee heren bedankt voor al jullie hulp.
Ik ben voor de note 10.1 2014 gegaan.

Redenen: Zijn stylus, dat is namelijk hetgene wat ik het meeste gebruik, en het lezen van tekst is op een hoogresolutie scherm ook een stuk fijner.

• 0timsmit0
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2021
Beste Frozen,

Ik heb ook veel getwijfeld tussen de verschillende tablets en vroeg me af of je, twee maanden na aanschaf, tevreden bent met de note 2014? Deze lijkt het voor mij namelijk ook te worden. Bedankt alvast :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Surface Pro 3 lijkt me ideaal voor school, maar ik zie dat je je keuze al hebt gemaakt ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1