Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkstream time-out icm Draytek Vigor 2130n

Pagina: 1
Acties:

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Topicstarter
Tweakers!

Ik verwacht dat ik met mijn probleem hier op de beste plek terecht ben gekomen, mocht ik onverhoopt toch in de verkeerde subsectie zitten, excuses.

Het probleem:
Wanneer ik op mijn Samsung HT-F5500 Blu Ray set een serie/docu aan het streamen ben vanaf mijn PC welke boven staat komt er na een minuut of 45 à 50 in beeld te staan "check network connection" en valt de stream uit.
Resultaat: ik kan opnieuw beginnen met kijken (als mkv) of fwd bij .avi

Het meest frustrerende is wel dat het niet altijd gebeurt, een enkele keer gaat het goed. Dit geeft me het gevoel dat er ergens een interrupt komt na ~50min. Poortmaptime?

Netwerk setup:
UPC ISP > Technicolor Modem > Draytek Vigor 2130n > wired (10m cat6) PC (eerste etage)
_____________________________________________ > wired (5m cat 5e) Samsung HT-F5500 > TV

Verder
- PC bevat Windows 8.1 x64 Pro + Media Center (up to date)
- Er wordt geen gebruik gemaakt van een alternatieve DLNA server of software als bijv. Mezzmo
- Draytek bevat de laatste firmware 1.5.4
- UPnP op de router is uit
- DLNA op de router is niet actiefivm verplichte USB stick
- HT-F5500 bevat de laatste firmware 1018

Getest:
- Draytek Vigor uitgesloten (van opties (DLNA/UPnP)) door de Blu Ray speler en PC op een losse switch aan te sluiten.
- Windows Firewall uitgeschakeld, mogelijk permissie/poort probleem, maar loste het probleem niet op wanneer ik het getest heb.
- Video file gestreamed vanaf m'n telefoon (wireless), geen probleem geconstateerd

Op het internet is over dit probleem maar weinig te vinden, dit was een van de weinige, maar gebruikte Mezzmo als DNLA server. Er wordt daar geopperd om de SSDP time te verhogen, maar ik mis compleet waar ik dit binnen Windows/de router zou moeten doen.

Oplossing:
...graag!

Mochten mensen ideëen hebben, vragen hebben of anderzijds. Shoot! Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• resi_70
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Stream kapt elke keer af na een random tijd. Dit na het vervangen van de een kapotte draytek voor een nieuwe draytek router. Hiern zijn de problemen begonnen.

Heeft de OP het uiteindelijk op kunnen lossen?

Als ik het niet weet dan weet iemand anders het wel :)