Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495193

Topicstarter
Beste GoT'ters,

Ik zit met volgende situatie:
Nieuwe mediaruimte/ slaapkamer voor mezelf gekregen. Mooie ruimte van 3 meter breedte op een kleine 9 meter lengte. Echter ligt deze kamer boven de slaapkamer van mijn ouders.
Dus als ik 's avonds naar een serie of film wil kijken (of een goede cd wil opleggen) in mijn zetel, wil ik dus graag toch genieten van goede geluidskwaliteit.
Daarvoor had ik gedacht aan een draadloze headset.
Signaal wordt gestreamd via mijn computer naar mijn Playstation 3 aan de hand van PS3 Media Server. Deze stuurt via HDMI mijn signaal door naar mijn surround receiver (Pioneer VSX 521). Van daaruit gaat het beeld naar mijn plasma-televisie en het geluid nu nog naar mijn 5.1 set.
Nu zou ik dit dus graag uitsturen naar een nieuwe draadloze hoofdtelefoon.
Ik zit met volgende vragen:

Hoe sluit ik best de draadloze hoofdtelefoon aan?
Kan ik die ook in 5.1 of 7.1 uitvoering kopen en aansluiten op mijn receiver of ben ik genoodzaakt om in stereo te blijven?
Welk toestel raden jullie aan, met een budget van 100€ - 200€?

Alvast bedankt voor de info en de tips die ik hier ongetwijfeld zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt maar twee oren. Er zijn hoofdtelefoons die multikanaals zijn, maar uiteindelijk zitten die ook op je hoofd - dus dat haalt het nooit bij een echte 5.1 set.
Hoe sluit je zo'n ding aan? Heel simpel, op de hoofdtelefoonuitgang van je receiver, tenzij je er eentje hebt die je op een lijnuitgang aan kunt sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op de RS-reeks van Sennheiser, namelijk op de 170 en de 180.
Ik vroeg mij echter af of de meerprijs gerechtvaardigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je de features al vergeleken dan?
de ene is dicht en andere open bijvoorbeeld

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad de featurelijst bekeken. Mijn oog valt meer op de 170, daar hij gesloten is. Altijd al gesloten headsets gehad (voor niemand anders te storen tijdens het kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135867

Helaas klinkt het geluid bagger, want zo heb ik ook een Sennheiser, aan pc prachtig geluid.
Maar aan mijn receiver Yamaha waardeloos. Dat komt omdat de moderne receivers geen versterker op de hoofdtelefoon uitgang hebben.
geluid van receiver naar boxen wel een mooi geluid.
Nu heb ik wel gelezen dat er een aparte hoofdtelefoon versterker wat tussen de receiver en hoofdtelefoon kan.
Maar daar is volgens mij best nog wel veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 135867 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:54:
Helaas klinkt het geluid bagger, want zo heb ik ook een Sennheiser, aan pc prachtig geluid.
Maar aan mijn receiver Yamaha waardeloos. Dat komt omdat de moderne receivers geen versterker op de hoofdtelefoon uitgang hebben.
geluid van receiver naar boxen wel een mooi geluid.
Nu heb ik wel gelezen dat er een aparte hoofdtelefoon versterker wat tussen de receiver en hoofdtelefoon kan.
Maar daar is volgens mij best nog wel veel verschil in.
En hoe hard moet een draadloze zender aangestuurd worden dan ?
niet! een lijnsingaal is voldoende

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een PS3 heeft zowel een HDMI als een optische uitgang toch? Zoek een draadloze set met optisch in, dan zou je ze gelijktijdig moeten kunnen gebruiken. Of wil je meer dan de PS3 als bron?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135867

Omdat er wordt gezegd "hoofdtelefoonuitgang van je receiver"
Maat ik wil er alleen meer zeggen als een receiver een geluidsvolume doorstuurt naar koptelefoon, dit niet geweldig is, omdat het niet wordt versterkt. Het is nogal zwakke volume.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 15-10-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 135867 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:01:
[...]

Klopt, wat ik bedoel te zeggen dat
[...]

Omdat er wordt gezegd "hoofdtelefoonuitgang van je receiver"
Maat ik wil er alleen meer zeggen als een receiver een geluidsvolume doorstuurt naar koptelefoon, dit niet geweldig is, omdat het niet wordt versterkt. Het is nogal zwakke volume.
Nogmaals het gaat niet naar de koptelefoon, maar naar de wireless zender
de versterking vind dan plaats in de koptelefoon zelf

Het staat compleet los van jou eigen probleem welke je met je eigen (standaard)koptelefoon en versterker ervaart.

i

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 15-10-2015 00:06 ]

Iperf

Pagina: 1