Antiek ISRA punt verplaatsen/moderniseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hello,

Bij onze scouting groep zijn we op het moment bezig met het realiseren van een CV hok(alles is op het moment gas kachel gestookt). Nu is het probleem dat er een houten paal uit de muur moet waar het isra punt op gemonteerd zit.

Het betreft een lasdop die er al sinds het begin in zit(1951... 63 jaar dus). Aangezien je volgens mij een boete krijgt als je zelf gaat lopen klooien heb ik KPN gebeld. Die vertelde mij tot mijn verbazing dat ik het lekker moet verplaatsen(wie merkt het..!) en dat het verplaatsen door KPN tussen de 400 en 900 euro kost?? :/

Afbeeldingslocatie: http://www.ergensin.nl/wp-content/uploads/2012/09/isra_oud_lasdop.jpg

Wie heeft er advies hoe nu te handelen? We hebben al jaren last van instabiel en traag internet. De modem doet er zo een kwartier over om een verbinding te krijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat we hem zelf zomaar even mogen verplaatsen. Tevens is dat ding zo oud dat ik het niet eens durf. Helaas is de kabel die eruit komt ook wel een beetje aan het einde van zijn leven, het moet gewoon allemaal opgeknapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je hier twee dingen onderscheiden:

- Jullie willen het ISRA-punt verplaatsen
- Jullie vermoeden dat het ISRA-punt dermate oud is dat er geen stabiele internetverbinding mogelijk is

KPN moet een correct funtionerend ISRA punt opleveren. Als je er zeker van bent dat de bekabeling na het ISRA-punt (jullie verantwoordelijkheid) in orde is (goede bekabeling en afstand tot modem niet te lang) kun je klagen bij de KPN. Deze zullen dan een monteur moeten sturen om het op te lossen.

Als je mazzel hebt kun je in overleg met de monteur tegelijkertijd het punt laten verplaatsen. Zo niet, dan zul je dit inderdaad moeten doen nadat het punt gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat ding moet een paar centimeter opzij oid ? gewoon doen .

maar idd laat eerst maar eens zorgen dat het modem goed verbind.

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 06-03-2014 23:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Lasdop gewoon dicht laten en zo verplaatsen, als je dat ding verplaatst hebt bel je KPN op voor je instabiele verbinding. Hun zullen dan een monteur sturenm, dan kan hij ook direct kijken in de lasdop. En krijg je evt. een nieuw ISRA doosje geplaatst.

Meestal zitten de draden in het ISRA vol met corrosie. Dan zijn de kosten zowiezo voor KPN. Dit verklaard ook meestal een trage en wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij mn ouders was de lasdop gewoon vergaan.. eerst maar een RJ11 plug aan de kabel geknepen ( zonder lasdop.. ) later de Rode en Blauwe ader direct op de DSL splitter gezet.. ik had geen zin om KPN te bellen, gezien we geen zin hadden om x aantal dagen zonder internet te zitten..

later overgestapt op ziggo, maar de DSL splitter zit gewoon nog aan de lijn. en tegen de tijd dat mn ouders verhuizen of terug naar xDSL ofzo gaan zien we het wel weer :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Meestal zit in die oude lasdop een lood kabel, deze is geisoleerd met papier. Dan zie je meestal de kleuren niet meer. En moet je hem als nog nieuw aan snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Heb ik ook gedaan, isra opengehaald en meteen een rood blauwe kabel aan gesoldeerd en krimpkous erom heen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 18:28
shure-fan schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:21:
Heb ik ook gedaan, isra opengehaald en meteen een rood blauwe kabel aan gesoldeerd en krimpkous erom heen
Als het inderdaad om een oude kabel gaat met papieren isolatie, vergeet dan niet het laklaagje van de koperaders te krabben.

Gaat het om een modernere kabel waarvan de aders gewoon met kunstig geïsoleerd zijn, dan volstaat het strippen van de aders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarbij modern 40-50 jaar oud kan zijn/betekenen.

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 09-03-2014 00:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je van overstappen naar een andere provider, bijvoorbeeld de kabel zoals Ziggo of UPC.
Grote kans dat als je dat verteld aan KPN dat ze direct gratis op de stoep staan om het te fiksen.

Zelf aan een ISRA-punt zitten prutsen is juridisch niet slim. Het is eigendom van KPN. Want moet later toch KPN komen dan heb je geheid gezeur.

Of vraag eerst een echte prijsopgave aan, dat kun je gemakkelijk doen via het Centrale Meldpunt Aansluitingen, een samenwerking van alle netbeheerders: www.aansluitingen.nl
Pagina: 1