Nieuwe NAS

Pagina: 1
Acties:

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 08:55
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een Netgear NV+ V3 NAS gekocht maar heb nog nooit eerder een NAS gehad dus ik kom er nog niet helemaal uit.
Het probleem dat ik momenteel heb is dat ik de NAS niet op dezelfde locatie kan hebben als mijn router. Bij het kopen van de NAS dacht ik dat ik deze wireless kon verbinden met mijn netwerk, maar het is mij nu niet helemaal duidelijk of dat kan? Ik heb hier op internet niks over kunnen vinden helaas.
Een andere optie is om mijn netwerk te vergroten d.m.v. een repeater, om zo de NAS daarop aan te kunnen sluiten aan het netwerk. Is dat eventueel een goed alternatief?

Dat is voor nu de enige vraag m.b.t. tot de NAS, maar hieronder volgen er mogelijk nog meer de komende dagen O-)

Alvast heel erg bedankt!!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01 18:13
Het lijkt alsof de ReadyNAS NV+ series geen wireless adapter heeft, dus draadloos aansluiten gaat niet werken tenzij het een uitbreidingsmogelijkheid heeft (en daarmee laat ik 802.11n mini-usb adapters buiten beschouwing); los daarvan zou ik persoonlijk een NAS nooit via WiFi op mijn thuisnetwerk willen aansluiten.

Heb je trouwens een linkje met specificaties of iets anders, ik kan namelijk alleen maar een standaard en V2 variant vinden van de Netgear NV+.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Draadloos wil je eigenlijk niet.
En een repeater helemaal niet.

Waarom kan je NAS niet bij je router staan?

Abort, Retry, Quake ???

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-01 14:06

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Persoonlijk zou ik er zoals cornelis al zei heel goed over na denken of je m niet toch bij de router wil hebben. Je hoeft er echt niet dagelijks bij te kunnen.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• aZuL2001
Je kan er altijd bij via je netwerk.
De keren dat ik mij twee nasjes hier fysiek heb moeten aanraken kan ik in de afgelopen twee jaar op één hand tellen.

Abort, Retry, Quake ???

• Tiimmeh
Ik woon in een studentenhuis en de router staat in de kamer van m'n huisgenoot. Ik weet niet of hij heel blij wordt van het geluid van het apparaat.
Maar wat is het probleem met het gebruik van een repeater? Zal vast verre van puik zijn voor de snelheid, maar ik weet niet of er veel opties zijn in mijn configuratie? Ik ben op zich niet van plan om grootschalig gebruik te maken van een internetverbinding naar de NAS, ik wil het vooral gebruiken als (remote) backup en e.v.t. streamen van media naar m'n PS3. Dat laatste kan volgens mij gewoon via USB of DLNA?

• Tiimmeh
C0rnelis schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:
Het lijkt alsof de ReadyNAS NV+ series geen wireless adapter heeft, dus draadloos aansluiten gaat niet werken tenzij het een uitbreidingsmogelijkheid heeft (en daarmee laat ik 802.11n mini-usb adapters buiten beschouwing); los daarvan zou ik persoonlijk een NAS nooit via WiFi op mijn thuisnetwerk willen aansluiten.

Heb je trouwens een linkje met specificaties of iets anders, ik kan namelijk alleen maar een standaard en V2 variant vinden van de Netgear NV+.
Volgens mij is de V3 vrij vergelijkbaar met de V2. Ik kan inderdaad ook niet veel vinden over de V3, maar het is wel een V3 die hier staat.

• aZuL2001
Trek een kabel naar de kamer van je huisgenoot.
Juist als je wil gaan streamen gaan je huisgenoten niet erg vrolijk worden als je dat ding niet bekabeld aangesloten hebt.

En wat repeater betreft, even terugzoeken hier op GoT.
Is al veel vaker aan bod gekomen.

Abort, Retry, Quake ???

• Tiimmeh
aZuL2001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:12:
Trek een kabel naar de kamer van je huisgenoot.
Juist als je wil gaan streamen gaan je huisgenoten niet erg vrolijk worden als je dat ding niet bekabeld aangesloten hebt.

En wat repeater betreft, even terugzoeken hier op GoT.
Is al veel vaker aan bod gekomen.
Het gaat vooral voor streamen naar m'n eigen TV. Als ik 'm dan naast m'n TV zet dan kan ik daar toch (on)bekabeld streamen zonder problemen? Of gaat dat niet zo eenvoudig?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik weet niet of het kan maar het zou in jouw geval nuttig zijn om een switch of iets dergelijks op je eigen kamer te zetten zodat je binnen je eigen kamer bekabeld van je NAS gebruik kan maken en dan op een of andere manier de uplink van die switch draadloos verbinden met de router, zodat je ook internet toegang hebt als nodig. Anders wordt het een drama voor de rest van je huisgenoten ben ik bang.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1