Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 16:02
Oké ik ben opzoek naar een nieuwe home cinema set met blu-ray speler.
Nu heb ik een LG HT762TZ met een dvd speler en als ik via optisch DTS of Dolby afspeel dan zie ik in het lcd scherm van de dvd speler het teken van DTS in het rood of die van Dolby in het wit en weet ik zeker dat het goed wordt afgespeeld. Is er een set met blu-ray die dit ook doet met de oude en nieuwe formaten zoals TrueHD en DTS HD? of moet ik dan echt een versterker met boxen kopen? Ik heb het liefst weer vier staande boxen.

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-03-2014 22:04 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het setje dat je nu hebt staan is een standaard home-theater-in-a-box model. Als je nu een moderner setje zou kopen met blu-rayspeler zal deze inderdaad modernere formaten als DTS HD en Dolby TrueHD kunnen afspelen. Daarvoor heb je geen losse receiver met speakers nodig. Je moet je wel afvragen wat de toegevoegde waarde is. De speakers die je nu hebt staan, zijn natuurlijk geen echte vloerstaanders maar veredelde satellietspeakertjes op een "design"-voet. Op dergelijke speakers zul je echt geen verschil gaan horen tussen bijvoorbeeld DTS of DTS HD.

• WhySoSerious?
Oke bedankt, alleen hebben een paar vinden van mij redelijk nieuwe home cinama sets met bluray, maar als die dts of dolby afspelen via optisch zie ik het niet in het lcd scherm van de bluray speler staan.
Hebben de home cinema sets met dvd en recivers alleen dit? Mijn budget is niet zo veel, moet bij de €200 ophouden en tweede hands is niet erg.

• S1NN3D
  • Niet online
Via een optische kabel kunnen sowieso geen HD streams doorgegeven worden dus val je automatisch terug op de non-HD stream. Maar eerlijk gezegd, boeit het zo veel of je op de speler kan zien wat er voor audio stream uitgaat? Geluidstechnisch zijn standaard setjes sowieso vrij vergelijkbaar en niet zo geweldig dat je het verschil met HD audio zult horen.

• WhySoSerious?
Dus je raad een receiver aan met boxen? De HD audio formaten gaan dus via een hdmi kabel?
Heb je een tip? Of gaat dat niet lukken rond de €200?

• S1NN3D
  • Niet online
HD audioformaten zul je inderdaad alleen hebben als je de boel met HDMI aansluit.

Ik raad je niet perse een receiver met boxen aan. Wil alleen maar aangeven dat je met de gemiddelde home cinema setjes gezien de speakertjes het verschil tussen HD of non-HD audio toch niet zult horen.

Wat je het beste kan kopen is volledig afhankelijk van je wensen en natuurlijk budget. En gezien het laatste denk ik dat je het beste iets op Marktplaats of zo kunt proberen te kopen.

• WhySoSerious?
Heel erg bedankt, Ik denk dat ik toch een reciever ga proberen met een boxen set.

Ik heb deze twee recievers gezien voor €150 nieuw:

Denon AVR-X500 en Onkyo HT-R548

Welke raden jullie aan? Ze hebben beide een hd decoder.

• S1NN3D
  • Niet online
Niet dat het heel erg is maar de Onkyo is een ouder model. Daarnaast sla ik de Denon qua kwaliteit en betrouwbaarheid wel wat hoger aan. Met het genoemde budget van € 200 heb je nog maar € 50 voor de speakers dus ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:41:
...nog maar € 50 voor de speakers dus ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet.
En de bron?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• WhySoSerious?
S1NN3D schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:41:
Niet dat het heel erg is maar de Onkyo is een ouder model. Daarnaast sla ik de Denon qua kwaliteit en betrouwbaarheid wel wat hoger aan. Met het genoemde budget van € 200 heb je nog maar € 50 voor de speakers dus ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet.
Ja dan toch maar iets meer :+ heb je een tip voor een mooie 5.1 set? hoe zit dat trouwens met de subwoofer moet dat een actieve zijn aangezien de Denon een subwoofer pre out aansluiting heeft?

De Canton Movie 65 cx 5.1 zie ik nu veel voorbij komen, omdat hij in de ibood doos zat, is deze set wat?

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-03-2014 13:26 ]

• S1NN3D
  • Niet online
TS heeft het voornamelijk over een receiver en speakers maar een bron zou toch ook wel erg handig zijn. Er kan in ieder geval radio geluisterd worden. :+
dennisvdweg schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:22:
Ja dan toch maar iets meer :+ heb je een tip voor een mooie 5.1 set?
Zinnig advies op het gebied speakers is een lastig verhaal. De sound per merk/type is anders en geluid is persoonlijk. Wat ik mooi vind,vindt jij misschien wel helemaal niets. Luisteren naar speakers is het beste advies.
hoe zit dat trouwens met de subwoofer moet dat een actieve zijn aangezien de Denon een subwoofer pre out aansluiting heeft?
Ja.
De Canton Movie 65 cx 5.1 zie ik nu veel voorbij komen, omdat hij in de ibood doos zat, is deze set wat?
Ben van mening dat je met dergelijke speakertjes best wel oké naar een film/serie zou kunnen kijken. De geluidskwaliteit voor het luisteren van muziek zal niet al te best zijn. Het is dus maar net wat je belangrijk vind.

• WhySoSerious?
Ik wil mijn apparaten er op aan sluiten zoals mijn PS4 voor de blu-rays met hd audio en mediaspeler voor de MKV bestanden met HD audio afspelen, dus echt voor films en muziek heel weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-03-2014 13:47 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Zoals eerder aangegeven; realiseer jezelf wat de meerwaarde zal zijn van HD audio. Op speakertjes zoals bijvoorbeeld de genoemde Cantons zul je echt geen verschil horen tussen DTS en DTS HD.

• WhySoSerious?
Haha oke wat van set raad je dan aan voor films?

• S1NN3D
  • Niet online
De genoemde Cantons zijn op zich prima om een film te kijken. Stel je alleen niet te veel voor van HD audio.

• WhySoSerious?
Bedankt voor je reacies echt tof :)
Ik zit nu te kijken voor een 5.1 set met actieve subwoofer. Bij mij in de buurt is niet zo veel, alleen de Jamo A 305PDD gezien voor € 50, maar dit is volgens mij een oude set en deze set nog voor € 80:

- 2x 170W Jamo zuil luidsprekers

- 2x 100W Pure Acoustics surround luidsprekers met RVS beugels om ze aan de muur te bevestigen.

- 150W Pure Acoustics center luidspreker

- Koda actieve subwoofer

[ Voor 49% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-03-2014 08:30 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Koda is een Kijkshop-merk en zou ik persoonlijk zelf nooit kopen. Verder valt er weinig te zeggen aangezien xx Watt niet de types zijn van de speaker. Maar met dit budget wordt het toch concessies maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Niet online
Watts zeggen op zich helemaal niets. Op basis van merk/typenummer kun je beter een inschatting maken.

Jamo maakt op zich aardig budgetspeakers. Pure acoustics en Koda zijn volgens mij ultra-low-end-budget merken.

Meer eerlijk; je verwacht toch niet dat je voor een paar tientjes een fatsoenlijke speakerset op de kop kan tikken? Als je verwachtingspatroon aansluit bij het beoogde budget, is het prima. Maar in mijn ogen is de aankoop van die nieuwe receiver weinig zinvol als je er rommel op gaat aansluiten. Volgens mij kun je beter even doorsparen.
Pagina: 1